ماسک پودر بادام برای لایه برداری پوست

بادام، سرشار از ویتامین E، سلنیوم و چربی های غیر اشباع مونو است. بافت ساینده ی بادام موجب اسکراب ملایم سلول های مرده،نرم شدن پوست و درنتیجه لایه برداری می شود. برای تهیه ی این ماسک تنها به پودر بادام و شیر نیاز دارید. آن را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید

پودر بادام خواص فراوانی دارد که از جمله می توان به نقش آن در تغذیه و لایه برداری از پوست اشاره کرد. این ماده برای کاهش حلقه های دور چشم نیز مفید است. این مقاله، یک ماسک خانگی بادام را به شما معرفی می کند که از می توانید به عنوان اسکراب صورت و چشم استفاده کنید. هم چنین این پودر یک جایگزین مناسب برای افرادیست که به آرد گندم حساسیت دارند.

پیشنهاد برنافیت: طرز تهیه اسکراب خانگی

فواید پودر بادام

بادام، سرشار از ویتامین E، سلنیوم و چربی های غیر اشباع مونو است و به همین دلیل، یک آنتی اکسیدان حفاظتی برای پوست محسوب می شود. بافت ساینده ی بادام موجب اسکراب ملایم سلول های مرده از روی پوست و چربی های غیر اشباع مونوی آن موجب نرم شدن پوست شما و لایه برداری از آن می شود.

مواد لازم برای تهیه ی اسکراب بادام

ماسک پودر بادام برای تغذیه و لایه برداری پوست - برنافیت

 

برای تهیه ی این ماسک، تنها به دو ماده نیاز دارید:

  • 5 قاشق غذاخوری شیر
  • 2 قاشق غذاخوری پودر بادام

طریقه ی مصرف

ماسک پودر بادام برای تغذیه و لایه برداری پوست - برنافیت

به جای بادام، از پودر شیر بادام نیز می توانید استفاده کنید که در این مورد به جای شیر می توانید آب به کار برید. اگر پودر بادام را استفاده می کنید، باید مقداری از آن را با شیر مخلوط کنید تا خمیرنرمی حاصل شود، سپس صورت خود را تمیز کنید و این ماسک را به مدت 15 دقیقه روی صورت خود بگذارید. پس از آن، صورت خود را با آب ولرم بشویید. پس از آن، صورت خود را همانند گذشته، مرطوب کنید. لاکتیک اسید موجود در شیر، برای روشن کردن پوست بسیار مفید است. اگر شیر را دوست ندارید، به جای آن از ماست استفاده کنید.

بسیار مفید برای لایه برداری

از آنجا که پودر بادام، دارای بافت نرم است، ماسک آن برای بسیاری از پوست ها از جمله پوست های حساس مفید است. از آن می توانید به عنوان جایگزینی برای پودر بلغور جو دو سر نیز استفاده کنید. اما از نظر لایه برداری ماسک بادام، گزینه ی بهتری از بلغور جوی دو سر محسوب می شود.

 

مفید برای سیاهی های دور چشم

ماسک بادام برای از بین بردن سیاهی های دور چشم نیز تجویز می شود. این ماسک زمانی که خنک شود، اثر آرامش بخشی بر روی چشم ها دارد. هر چند این ماسک را به آسانی می توانید زیر چشم ها قرار دهید، اما می توانید این ماسک را نیز درون کیسه های خالی چای کیسه ای گذاشته، روی چشم قرار دهید. برای تهیه ی این ماسک نیز، به همان روش قبلی، ماسک را تهیه کرده، درون کیسه بریزید و به مدت 15 تا 20 دقیقه درون یخچال قرار دهید. مراقب باشید این ماسک به داخل چشم های شما نرود. این ماسک، پوست زیر چشم های شما را شاداب و سیاهی های آن را از بین می برد.

 

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
2 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
کاربران ناشناس

ماسك بادام و شير ماه چند دفعه استعمال ميشود

لوریس

من تا حالا از ماسک های زیادی استفاده کردم ببینم با ماسک پودر بادام چی میشه