لیزر موهای زائد چه مزایا و معایبی دارد؟

روش های مختلفی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. مثلا ژیلت یا وکس گرچه روش های آسان و سریعی هستند، اما در اولی موها به سرعت رشد کرده و در دومی پوست دچار التهاب میشود. لیزر موهای زائد نیز مزایا و معایب خاص خود را دارد. از مزایای این روش می توان به کاهش رشد موها، استفاده از آن در هر نقطه از بدن و درد بسیار خفیف و از معایب آن به طولانی مدت بودن، پر هزینه بودن و مناسب تر بودن آن برای پوست های روشن و موهای تیره اشاره کرد.

اجازه دهید در مورد مزایا و معایب لیزر موهای زائد صحبت کنیم. واقعیت این است که وقتی نوبت به از بین بردن موهای زائد بدن می رسد، شما گزینه های زیادی پیش رو دارید و می خواهید پیش از گرفتن تصمیم، همه ی آنها را مورد بررسی قرار دهید. یکی از گزینه های سریع پیش رو اصلاح با ژیلت است، اما این موها در عرض چند روز و به سرعت رشد می کنند. خمیرهای موبر نیز گزینه ی دیگری هستند که موها را در عرض چند دقیقه از بین می برند، اما بوی بسیار بدی دارند.

اگر به دنبال روش بهتری برای حذف موهای زائد خود هستید، می توانید وکس یا روش های دیگری را به کار ببرید که ریشه ی موهای شما را مورد هدف قرار می دهند. گرچه وکس موها موجب کاهش رشد آنها می شود، اما بسیار دردناک است و پوست را دچار التهاب و خارش می کند.

روش های دیگری نیز وجود دارند که آثار آنها طولانی مدت تر است. یکی از این روش ها شامل الکترولیز است. در این روش، یک سوزن بسیار نازک در فولیکول هر یک از موها قرار داده می شود تا جریان الکتریسیته را به داخل آنها بفرستد و فولیکول ها را از بین ببرد. اما متاسفانه این روش هم دردناک است و هم وقت گیر.

پس از همه ی این روش ها به روش لیزر موهای زائد می رسیم. یک روش نیمه دائمی معروف که به فولیکول های مو آسیب می رساند و رشد موها را کاهش می دهد. لیزر، تنها با تمرکز بر روی سلول های رنگدانه ای که در فولیکول های مو قرار دارند، موها را شناسایی می کند. پس از چند جلسه درمان با لیزر، می توانید ژیلت خود را دور بیندازید و دیگر به سراغ وکس نروید. اما پیش از انتخاب این گزینه، برخی از مزایا و معایب لیزر موهای زاید را که در این مقاله به آن اشاره شده است، مطالعه کنید.

مزایای لیزر موهای زائد

  • گرچه با لیزر موهای زائد برای همیشه از شر موها خلاص نمی شوید، اما این روش رشد موها را به شدت کاهش می دهد. تا حدی که می توانید اصلاح با ژیلت را برای همیشه کنار بگذارید.
  • این روش برای تمام قسمت های بدن قابل کاربرد است. دستگاه لیزر می تواند قسمت وسیعی از بدن از جمله پاها، دست ها، خط بیکینی، شکم، صورت و … را در برگیرد و هیچ محدودیتی برای قسمت هایی که تحت لیزر قرار می گیرند، وجود ندارد.
  • درد در این روش بسیار خفیف است و در دامنه ای بین اصلاح با ژیلت و وکس قرار می گیرد. تکنسین ها برای بی حس کردن قسمت های مختلف بدن، قبل و بعد از لیزر از یخ استفاده می کنند. این درد در جلسات بعدی که موها نازک تر می شوند، کاهش می یابد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/13-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d9%be%db%8c%d8%b4-%d8%a7%d8%b2-%d9%84%db%8c%d8%b2%d8%b1-%d9%85%d9%88%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d8%a7%d8%a6%d8%af/” align=”right” target=”_blank”]۱۳ نکته که پیش از لیزر موهای زائد باید بدانید[/button]

معایب لیزر موهای زائد

  • این روش، دارای یک روند طولانی مدت است. درست است که یک جلسه لیزر موهای زیر بغل کمتر از چند دقیقه به طول می انجامد، اما برای مشاهده ی نتایج باید چندین جلسه صبر کرد و بین هر جلسه حداقل باید 6 هفته فاصله گذاشت.
  • این روش بسیار پر هزینه است. شاید یک جلسه لیزر بسیار گران تر از هزینه ی ژیلت هایی باشد که در یک سال استفاده می کنید (هر چند این روش با دوام تر است و ارزش این هزینه را دارد).
  • از آنجا که تفاوت بین رنگ پوست و رنگ فولیکول های مو به لیزر کمک می کند تا موها را از بین ببرد، لیزر برای پوست های روشن و موهای تیره بهتر عمل می کند. بنابراین تشخیص رنگ پوست و موی افرادی که داری پوست های تیره هستند، برای دستگاه کار بسیار سختی است (البته نه بدین معنا که غیر ممکن است).
  • اگر لیزر توسط تکنسین های بدون تخصص انجام گیرد، ممکن است زخم ها یا سوختگی هایی را بر روی پوست به جا بگذارد. در هنگام انتخاب مراکز لیزر، دقت کافی را به عمل آورید و حتما از تبحر تکنسین یا اپراتور خود اطمینان حاصل کنید. حتی پزشکانی که می خواهند اقدام به این عمل کنند، نیاز به آموزش های مربوطه دارند، چرا که لیزر درمانی در دانشکده های پزشکی تدریس نمی شود، بنابراین این افراد به آموزش و گواهی نامه نیاز دارند.

 

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه