غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند

فیبرومیالژیا یک تفکر بیماری ناامید کننده است که حدود پنج میلیون نفر که بیشتر آنها نیز زن هستند را تحت تاثیر قرار داده است. بیشتر افرادی که از این بیماری رنج می برند، دچار درد مزمن، سفتی ماهیچه ها، مشکلات خواب، اضطراب، افسردگی و بیماری های گوارشی هستند. اما نشان داده شده که گاهی درمان های طبیعی فیبرومیالژیا نسبت به دارو، کارسازتر است. مطالعه ای که در مجله ی مطالعات درد چاپ شد نشان داد افرادی که دو بار در هفته به مدت 75 دقیقه یوگا کار می کردند، دردشان به شدت کاهش و تمرکزشان به شدت افزایش یافت که این موضوع پاسخ استرس زا را به درد آنها کاهش داد.

گرچه یوگا می تواند ذهن و بدن را درمان کند، اما غذاها، یکی از منابع آنزیم های طبیعی، ترکیبات ضدالتهابی و آنتی اکسیدان ها هستند که می توانند تورم و درد را کاهش دهند. اگر از فیبرومیالژیا رنج می برید، غذاهایی که در ادامه معرفی شده است را امتحان کنید و هفته ای 2 بار به تمرین های یوگا بپردازید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d8%af%d9%87-%d8%af%d9%82%db%8c%d9%82%d9%87-%d8%aa%d9%85%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%be%d8%a7%db%8c%d9%87-%d8%a7%db%8c-%db%8c%d9%88%da%af%d8%a7/” align=”right” target=”_blank”]ده دقیقه تمرین پایه ای یوگا[/button]

گندم سیاه

غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند-برنافیت

درد ماهیچه ها و خستگی، یکی از ناتوان کننده ترین عوامل فیبرومیالژیا می باشد. به همین دلیل است که گفته می شود به برنامه ی غذایی خود، گندم سیاه بیافزایید. گندم سیاه حاوی بیشترین میزان اسید مالیک است که با خستگی و درد ماهیچه ها مقابله می کند.

انجیر

غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند-برنافیت

انجیر سرشار از اسید مالیک و فیسین است. یک آنزیم ضدالتهابی که به کاهش درد و مشکلات ایجاد شده به دلیل التهاب کمک می کند. این میوه سرشار از منیزیم و منگنز نیز می باشد. دو ماده ی معدنی که در بدن افراد مبتلا به فیبرومیالژیا کم است. انجیر تازه دارای بالاترین میزان مواد معدنی و آنزیم است.

اسفناج و سبزیجات برگ دار

غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند-برنافیت

کمبود منیزیم در بیماران مبتلا به فیبرومیالژیا بسیار رایج است. اسفناج و سبزیجات برگ دار سرشار از منیزیم هستند. تنها یک فنجان اسفناج پخته می تواند علائم کمبود منیزیم را که شامل خستگی، گرفتگی ماهیچه ها، بی خوابی و استرس است برطرف کند.

فلفل تند

غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند-برنافیت

اگر فلفل تند به صورت موضعی بر روی مفاصل حساس زده شود، کپسایسین موجود در آنها می تواند دردهای مربوط به فیبرومیالژیا و دردهای موقت را کاهش دهد. البته می توانید از کرم های کپسایسین موجود در بازار نیز استفاده کنید و آن را سه تا چهار بار بر روی مفاصل حساس بزنید و یا اینکه یک فلفل تند را فشار دهید و فشرده ی آن را بر روی مفاصل خود بگذارید.

آناناس

غذاهایی که درد فیبرومیالژیا را کاهش می دهند-برنافیت

تنها یک فنجان از این میوه ی گرمسیری حاوی آنزیم ها و مواد معدنی است که دردهای حاصل از فیبرومیالژیا را کاهش می دهد. یکی از این آنزیم ها، بروملین است که موجب کاهش درد و تورم می شود. آناناس شامل منگنز فراوان است که برای تولید کلاژن در بدن مورد نیاز است. اغلب در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا ، تولید کلاژن دچار اختلال و منجر به حساسیت بیشتر پوست نسبت به درد می شود. یک فنجان آناناس تازه، 100 درصد میزان منگنز شما را تامین می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments