غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

یک رژیم غذایی سالم که در آن میزان مناسبی از کالری ها رعایت شود برای سلامت قلب بسیار مفید است. یک رژیم غذایی خوب سرشار از میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، محصولات لبنی کم چرب، مرغ، ماهی و آجیل می باشد. بنابراین در هنگام انتخاب مواد غذایی از موادی استفاده کنید که برای قلب شما مفید هستند.بهتره یه نگاه به لیست مواد غذایی مورد تایید پزشکان نیز بیاندازید.

سیب قرمز

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

سیب حاوی فیتو شیمیایی هایی به نام کورستین می باشد که به عنوان یک عامل ضد التهابی و ضد لختگی خون عمل می کند. سیب حاوی فیبر و ویتامین نیز هست.

سبزیجات برگ دار

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

سبزیجات، سرشار از ویتامین، فیبر، مواد معدنی و میزان بسیار کمی کالری می باشند. این مواد غذایی به بهبود حافظه نیز کمک می کنند. آنها را می توانید همراه با غذا یا در سالاد خود مصرف کنید.

بلغور جو دو سر

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

بلغور جو دو سر، حاوی فیبر محلولی به نام بتا گلوکان می باشد که به کاهش کلسترول LDL و کلسترول کلی کمک می کند. فیبرهای محلول به سلامت سیستم ایمنی شما نیز کمک می کنند.

روغن زیتون

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

روغن زیتون با کاهش کلسترول LDL و به عنوان یک ماده ی غذایی اصلی در رژیم های مدیترانه ای به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی کمک می کند.

زیتون که سالهاست به دلیل داشتن خواص سلامتی، زیبایی و مصارف آشپزی مورد استفاده قرار گرفته در طول تمام ادوار، فرهنگ ها و اقلیم ها وجود داشته است. برخلاف همه کاره بودن و فواید بی نظیرش، آن را در موارد خاصی نمی توان به کار برد. بنابراین در هنگام مصرف روغن زیتون، از خود بپرسید که آیا در انتخاب کاربرد آن اشتباه نکرده اید؟

سالمون

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که با کاهش التهاب و لختگی خون از قلب شما محافظت می کند. این اسیدهای چرب به تعادل میزان کلسترول نیز کمک می کند. ماهی های چربی چون تن، سالمون و ساردین را حداقل برای دو بار در هفته مصرف کنید.

سویا و مواد غذایی حاوی سویا

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

پروتئین موجود در سویا به ویژه اگر جایگزین گوشت قرمز شود می تواند از حمله ی قلبی جلوگیری کند. مصرف سویا به جای گوشت می تواند دریافت چربی های اشباع را کاهش و میزان اسیدهای چرب امگا 3 را افزایش دهد.

گوجه و محصولات آن

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

گوجه سرشار از ویتامین و رب گوجه سرشار از لیکوپن است. لیکوپن می تواند از قلب شما محافظت کند، به ویژه اگر رژیم غذایی شما تمام آنتی اکسیدان هایی که به آن نیاز دارید را در خود نداشته باشد.

گردو

 

بیشتر آجیل ها سرشار از چربی های غیر اشباع مونو، ویتامین E و مواد طبیعی دیگری هستند که سطح کلسترول را کنترل می کنند. در میان آجیل ها، گردو از اهمیت بیشتری برخوردار است، چرا که یک اسید چرب امگا 3 گیاهی است و مصرف آن با میوه ها بسیار مفید است.

غلات کامل

غذاهایی که برای قلب شما مفیدند

غلات کامل سرشار از ویتامین، مواد معدنی و فیبر است که قلب شما را سالم و میزان کلسترول های LDL و تری گلیسریدها را کاهش می دهد.  شما می توانید به جای پاستای سفید نیز از پاستای غلات کامل استفاده کنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه