غذاهایی مفید برای سلامت قلب

غذایی که انتخاب می کنید تاثیر مستقیم روی سلامت قلب ، انرژی و اشتهایمان دارد. با انتخاب درست می توانیم قلب خود را در سالمترین سطح نگه داریم. در ادامه لیستی از غذاهایی مفید برای سلامت قلب در اختیارتان قرار می دهیم تا متوجه شوید کدامیک بیشتر به سلامت قلبتان کمک خواهد کرد.

۱- هندوانه

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، هندوانه

هندوانه شیرین و در عین حال کم کالری ( مگر اینکه بخواهید نصف یک هندوانه را بخورید! ) است همچنین سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است. یکی از متخصصین قلب می گوید: هندوانه حاوی لیکوپن است، که خطر سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد. هندوانه همچنین سیترولین دارد که سلامت رگ های خونی را بهبود می بخشد، و برای افرادی با مشکل اختلال در نعوظ و دیابت نیز مفید است. ویتامین C، A، پتاسیم و منیزیم نیز از موارد دیگری است که در هندوانه پیدا می شود.

۲-  ماست

ماست

برای اینکه میان وعده ای سالم میل کنید که باعث بسته شدن شریان ها نیز نشود، ماست انتخاب مناسبی است. ماست علاوه بر محافظت از قلب، از بیماری های لثه جلوگیری می کند، که باعث افزایش خطر بیماری های قلبی هستند. ماست کم چرب حاوی آنتی اکسیدان های قوی، ویتامین، فیبر، و پروبیوتیک است که برای سلامت کل بدن مفید هستند.

۳- گوجه فرنگی

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، گوجه فرنگی

گوجه فرنگی دوز جامدی از ویتامین C دارد که برای سلامت قلب مفید است و مانند هندوانه حاوی لیکوپن است. سس های گوجه فرنگی را خودتان با گوجه فرنگی یا رب گوجه درست کنید، می توانید مقداری سبزیجات نیز به آن اضافه کنید و به عنوان سس پاستا استفاده اش کنید. ویتامین C درست مانند یک آنتی اکسیدان عمل می کند، و از آُسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند.

۴- توت ها

توت ها

توت ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و می توانید آنها را به عنوان میان وعده ای کاملا سالم که برای سلامت قلب نیز مفید هستند استفاده کنید. توت ها در کنار کاهش خون کلسترول خوب ( HDL ) را افزایش و کلسترول بد را کاهش می دهند. همچنین این میوه های کم کالری و بدون چربی حاوی مواد مغذی هستند که رشد استخوانی را تقویت و به تبدیل چربی به انرژی کمک می کنند. این مبارزان با سرطان کوچک جلوی اکسیداسیون و التهاب را می گیرند و بهتر است هر روز استفاده شوند.

۵- لوبیاها

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، لوبیا

 

تنها روزانه نصف فنجان لوبیا می تواند قلب را در وضعیتی مناسب قرار دهد. فیبر محلول دلیل اصلی مفید بودن لوبیاها برای قلب است. فیبر به کلسترول متصل می شود و اجازه ذخیره شدن در روده را به آن نمی دهد. پس سعی کنید برای بدست آوردن فیبر محلول به وعده ی بعدی خود مقداری لوبیا اضافه کنید. علاوه بر این لوبیا حاوی فولات، منیزیم، کلسیم، اسید چرب های امگا ۳، و ویتامین های B کمپلکس است که سلامتتان را تضمین می کنند.

۶- گردو

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، گردو

گردو به عنوان میان وعده می تواند با اسید چرب های سالم امگا ۳ و آنتی اکسیدان از قلبتان محافظت کند. خوردن روزانه ۵۵ گرم گردو می تواند به عملکرد رگ ها در افراد دیابتی و کاهش خطر بیماری قلبی کمک کند. یک مشت آجیل هم می تواند به کاهش کلسترول و سیر نگه داشتن فرد تا مدت زمان طولانی کمک کند.

۷- قزل آلا

قزل آلا

استفاده از قزل آلا در برنامه غذایی می تواند قلب را در وضعیتی سالم نگه دارد. تحقیقات نشان داده استفاده هفتگی ماهی می تواند در مدت زمان طولانی ۳۰ درصد خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. ماهی های آب های سرد مانند قزل آلا حاوی امگا ۳ هستند، و چربی مضر بسیار کمی دارند. امگا ۳ می تواند فشار خون را کاهش دهد و از ریتم نامنظم قلب پیشگیری کند، همچنین التهاب کلی بدن را نیز کم می کند.

۸- بادام

بادام

بادام ها نیز گزینه ی دیگری برای تثبیت سلامت قلب هستند. روزانه یک مشت بادام می تواند کلسترول LDL را کاهش دهد. بادام ها سرشار از ویتامین E، فیبر و پروتئین هستند – همه مواردی که برای داشتن قلبی سالم نیاز است. بادام را می توانید در غذا نیز استفاده کنید حتی می توانید به جای آرد سفید از آرد بادام استفاده کنید.

۹- نخود فرنگی

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، نخود فرنگی

 

نخود فرنگی را می توانید به پاستا یا سالاد اضافه کنید، و یا می توانید به تنهایی کنار بشقاب خود میل کنید. نخود فرنگی سرشار از فیبر است، و می تواند به هر غذایی طعم و رنگی عالی اضافه کند. نخود فرنگی علاوه بر اینکه برای سلامت قلب مفید است می تواند در کاهش وزن نیز کمکتان کند. یک فنجان نخود فرنگی کمتر از ۱۰۰ کالری دارد و سرشار از مواد مغذی مفید و فیبر و پروتئین است.

۱۰- بلغور جو دوسر

بلغور جودوسر

غلات کامل قلبتان را سالم نگه می دارد و در تثبیت وزن کمکتان می کند. متخصصان می گویند اضافه وزن خطری برای بیماری قلبی به حساب می آید. صبح خود را با یک وعده از غلات کامل مانند بلغور جو دوسر شروع کنید. غلات کامل کمک می کنند زودتر سیر شوید و دیرتر گرسنه شوید. همچنین تحقیقات نشان داده غلات کامل می توانند از بروز بیماری های قلبی و سکته مغزی پیشگیری کند.

۱۱-  گرمک

غذاهایی مفید برای سلامت قلب ، گرمک

گرمک و دیگر اعضای خانواده ملون، سرشار از ویتامین C هستند. همانطور که قبلا هم گفته شد ویتامین C می تواند به پیشگیری از بیماری های قلبی کمک کند. ویتامین C درست مانند یک آنتی اکسیدان از آسیب رسیدن به سلول ها جلوگیری می کند و همچنین سلول های سفید را از رادیکال های آزاد محافظت می کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]