عادات روزمره ای که نگرانی شما را بیشتر می کند

اگر نگرانی در موقعیتی مناسب همچون یک ضرب الاجل یا یک آزمون به سراغتان بیاید، می تواند یک احساس مثبت و انگیزه بخش باشد. اما اگر این احساس به وضعیتی دائمی و غیر قابل کنترل تبدیل شود، داستان به شکل دیگریست. اضطراب و نگرانی کنترل نشده، ذهن شما را فرا می گیرد و بر روی احساسات و رفتارهایتان تاثیر می گذارد. چه از یک اختلال اضطراب رنج ببرید و چه در یک حالت جنگ و گریز باشید، اضطراب و نگرانی قابل کنترل است. البته اگر احساس می کنید که این نگرانی در حال بدتر شدن است و هیچ چیز نمی تواند جلوی آن را بگیرد، حتما باید به یک روانپزشک مراجعه کنید. اما اگر اضطراب شما زیاد نیست، می توانید آن را به راحتی کنترل کنید. در این مقاله به عادت هایی اشاره شده که می تواند نگرانی شما را تشدید کند، بنابراین باید از آنها دوری کنید.

عادت اول: هر چیز کوچک را بیش از حد تجزیه و تحلیل می کنید.

عادات روزمره نگرانی بیشتر - زندگی سالم - اضطراب - برنافیت

نشخوار کردن افکار، یک الگوی شناختی از تفکّر مکرّر یک موقعیت، به جای عمل برای حل آن است. اما چنین تفکّری تنها موجب افزایش نگرانی خواهد شد. تجزیه و تحلیل بیش از حد هر چیز، کار عاقلانه ای نیست. نشخوار کردن افکار، موجب ایجاد احساسات منفی همچون افسردگی و اضطراب می شود.

به جای این کار از خود بپرسید که آیا راه حلی وجود دارد که با آن بتوانید مشکل خود را حل کنید یا نه؟ اگر راه حلی دارد، پس شروع به عمل کنید و اگر نه سعی کنید تنها آن را تحمل کنید. زندگی با بلاتکلیفی ها یک مهارت بزرگ است.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D9%85%D8%B4%DA%A9%D9%84%D8%A7%D8%AA-%D8%B2%D9%86%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A2%D8%B3%D8%A7%D9%86-%D8%A8%DA%AF%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%85%D8%9F/” align=”right” target=”_blank”]چگونه مشکلات زندگی را آسان بگیریم؟[/button]

عادت دوم: همواره ایمیل خود را چک می کنید.

عادات روزمره نگرانی بیشتر - زندگی سالم - گوشی - برنافیت

کشمکش برای ایجاد تعادل میان کار و زندگی شخصی، مسئله ایست که همه ی ما با آن سر و کار داریم. این کار زمانی سخت تر می شود که گوشی تان، شما را 24 ساعته به میزتان بند می کند. اگر به چک کردن ایمیل ها عادت کرده اید، اول از همه از خودتان بپرسید برای چه این کار را انجام می دهید؟ آیا منتظر یک فایل مهم هستید و یا اینکه نمی خواهید حتی یک ایمیل را از دست بدهید؟ اگر جواب شما گزینه ی دوم است، تنها کافیست گوشی خود را کنار گذاشته و آزاد باشید. ایجاد محدودیت برای عادت های منفی، موجب ایجاد فرصت برای عادت های مثبت خواهد شد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D8%AF-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A8%D8%B1%D8%B3%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]اگر می خواهید لیست کارها به پایان برسد[/button]

عادت سوم: بدون هیچ دلیلی اینستاگرام گردی می کنید.

عادات روزمره نگرانی بیشتر - زندگی سالم - شبکه اجتماعی - برنافیت

آیا عادت دارید همه چیز را در اینستاگرام دنبال کنید؟ آیا وب گردی و پرسه زدن در شبکه های اجتماعی برای شما تبدیل به یک کار روتین شده است؟ این کار هیچ مزیتی ندارد و تنها موجب می شود بیشتر از خود و اطرافیانتان دور شوید. بعلاوه این کار، زمانتان را هدر می دهد، از بازدهی شما می کاهد و افکار منفی را در شما گسترش می دهد.

عادت چهارم: از باشگاه رفتن فرار می کنید.

عادات روزمره نگرانی بیشتر - زندگی سالم - باشگاه - برنافیت

خواب کافی، ورزش منظم و مصرف غذاهای سالم، نه تنها برای سلامت جسمانی ما مفیدند، بلکه آثار خوبی بر روی سلامت روانی ما نیز دارند. تحقیقات نشان داده است که خواب با کیفیت خلق و خو را بهبود می بخشد و احساسات را تعدیل می کند. ورزش موجب آزاد شدن هورمون های مربوط به احساس خوب همچون سروتونین و دوپامین می شود و در نتیجه نگرانی و اضطراب را کاهش می دهد.

عادت پنجم: زمان زیادی را به تنهایی می گذرانید.

عادات روزمره نگرانی بیشتر - زندگی سالم - برنافیت

برای افزایش سلامت روانی داشتن یک سیستم حمایت اجتماعی بسیار مفید است، چرا که تنهایی، یک رشته ی مشترک در میان افرادیست که از اضطراب و نگرانی رنج می برند. اگر بیش از حد در کار خود غرق شده اید یا زمان زیادی را به تنهایی در خانه به سر می برید و از کسانی که دوستشان دارید فاصله گرفته اید، این علائم در شما چند برابر خواهد شد.

در این موارد سعی کنید، ارتباط خود را با دیگران برقرار کنید. اضطراب و نگرانی چیزیست که در فکر شما وجود دارد، هر چه سعی کنید از فکرتان بیرون بیایید، بیشتر بر نگرانی خود غلبه خواهید کرد. البته یک شبه هم نمی توان برون گرا شد. سعی کنید در جمع خود به کارهای دسته جمعی و داوطلبانه بپردازید، با یک دوست ارتباط برقرار کنید و برای خوردن قهوه خانه را ترک کنید. این کارهای کوچک، موجب ایجاد تغییرات بزرگ می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments