شش تمرین شفا بخش خودمراقبتی برای زمانی که دنیای شما آشفته می شود

در طول هفته های اخیر، اخبار زیادی در مورد اورلاندو، بغداد، ترکیه، نیس، دالاس، باتون روژ و سنت پل شنیده ایم. گاهی اوقات، وقتی با حوادث وحشتناک مختلف برخورد می کنیم، چرخه ی رویدادهای غم انگیز برایمان خیلی سخت به نظر می رسد. برای انسان های حساس، این اخبار آزار دهنده است. این مهم است که هوشیار باشیم. ما نمی توانیم نسبت به چیزهایی که در این جهان است بی تفاوت باشیم. اما وقتی که اخبار قلب شما را می شکنند، چه اتفاقی برایتان می افتد؟ تمرین های خودمراقبتی شفا دهنده به شما کمک می کند تا آن طرف سکه را نیز ببینید. خودمراقبتی به معنای خود خواهی و عدم توجه نسبت به دیگران نیست. گاهی این مراقبت ها برای یک زندگی خوب ضروری است. در اینجا شش تمرین خودمراقبتی معرفی شده اند که به شما کمک می کنند در ناراحتی ها با خود مهربان باشید:

۱- از فعالیت های روزانه فاصله بگیرید.

یکی از تمرینات خودمراقبتی فاصله گرفتن از فعالیت های روزانه است. اگر شما در رنج به سر می برید، گاهی اوقات بهترین کاری که می توانید انجام دهید، جدایی خود از وقایع است. به جای تماشای مکرر فیلم هایی که خشونت را تبلیغ می کنند، دوری از این برنامه ها را تجربه کنید. برای مدتی از کامپیوتر، تلفن و رسانه های جمعی فاصله بگیرید.

۲- فرود را امتحان کنید.

همین حالا با جسم و روح خود ارتباط برقرار کنید. با تمرین یوگا یا پیاده روی در جنگل با زمین ارتباط برقرار کنید. دستان خود را روی زمین یا یک درخت قرار دهید و بگذارید زمین، شدت آن چیزی را که حس می کنید جذب کند. به احساس کف پای خود بر روی زمین توجه کنید. چشمان خود را ببندید و نفس عمیق بکشید. از لحاظ فیزیکی و استعاری به خود هدیه ای از طرف زمین که همان ارتباط با زمین است را بدهید.

۳- تنهایی را تجربه کنید

به احساساتتان فرصت دهید تا بدون درگیری های جانبی پیشروی کنند. تنها ماندن با اختیار خود می تواند بسیار موثر باشد. به خصوص اگر فرد درونگرایی هستید، خودتان را مجبور نکنید که این احساسات را به صورت بلند بیان کنید. زمان مناسبی را با خود بگذرانید. سعی کنید یادداشت های روزانه، مدیتیشن یا پاکسازی ذهن خود را با هیچ کس شریک نشوید.

در مواجهه با تراژدی های زندگی گاهی توجه به خود، یک تمرین بسیار موثر است.

۴- بر روی حواس پنج گانه ی خود متمرکز شوید

چشایی، لامسه، بویایی، بینایی و شنوایی. تمرکز خود را بر روی حواس جمع کنید و از بینش خود برای چیزهای خوب استفاده کنید. شاید این احساسات مربوط به یک دوش آب گرم یا روشن کردن یک شمع باشد. یا شاید هم مربوط به خوردن یک غذای خوب و گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان باشد. چیزی را که برای شما لذت بخش است انتخاب کنید حتی اگر آن چیز گران باشد. به بینش خود اعتماد کنید و از خود لذت ببرید.

اگر خبرها غیر قابل تحمل هستند، راه حل آن تنبیه کردن خودتان نیست. کمی تامل کنید و همه ی حواس خود را حتی اگر خوشایند نیستند جمع کنید. زمانی را صرف خود و یکدلی با خود کنید.

۵- خودتان را در محاصره ی افرادی که دوستشان دارید قرار دهید

هر وقت توانستید خودتان را به آنهایی که دوستشان دارید و شما را حمایت می کنند برسانید. یک قرار ملاقات با کسانی که دوستشان دارید بگذارید، حتی اگر پای تلفن باشد. ملاقات با افرادی که بتوانید با آنها احساسات خود را در میان بگذارید بسیار موثر است. به یکدیگر گوش دهید و نقش یک شاهد را برای یکدیگر بازی کنید. این که حتی در اوج غم خود از زندگی لذت ببریم، احمقانه نیست. یک غذای مختصر، یک چای در وعده ی عصرانه یا یک پیاده روی در اطراف خانه به همه کمک می کند تا از احساسات بدی که از شنیدن به اخبار به ما دست داده نجات یابیم.

۶- برای خود مرزهای شفا بخش ایجاد کنید

پیش بروید و برای خود مرزهایی قرار دهید. شاید نیاز داشته باشید از دیدن فیلم های اکشن دست بکشید. شاید بخواهید کانال های رسانه ی جمعی را که با آنها درگیرید محدود کنید و شاید هم به تنهایی بیشتری نیاز داشته باشید. هر مرزی که برای مراقبت از خود نیاز دارید در موردش صحبت کنید و اجازه دهید نیازهایتان شناخته شوند.

حتی اگر یک حادثه، دیگر در خبرها نیست، این به آن معنی نیست که ما دیگر آن را از یاد برده ایم. به خود و نیازهایتان احترام بگذارید. مرزهای خوب و دوست های شگفت انگیز شفابخش هستند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

رژیم گروهی؛ راه‌حل قطعی لاغری

دکترکرمانی بعد از سال‌ها تجربه به این نتیجه رسید که رژیم گروهی، بهترین راه‌حل برای افرادیه که در رژیم، انگیزه‌شون کم می‌شه و بر همین اساس ماراتن لاغری رو رونمایی کرد. بیشتر از ۹۰ درصد افرادی که با ماراتن لاغری رژیم گرفتن به وزن دلخواه‌شون رسیدن!

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

مطالب مرتبط

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

مجموعه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های وبسایت دکتر کرمانی که در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت است. در برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت با انواع رژیم لاغری روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت، محاسبه bmi دکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج اصلی دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

مجموعه برنافیت، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه لاغری و تناسب اندام برنافیت یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.

مشخصات شما با موفقیت ارسال شد
همکاران ما به زودی با شما تماس خواهند گرفت

دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]