سیاهی دور چشم- زیبایی- برنافیت

سیاهی دور چشم به دلایلی چون سبک زندگی غلط، عوامل وراثتی، بیماری، سوء تغذیه، بی خوابی، نشستن های طولانی در مقابل کامپیوتر و … ایجاد می شود و زیبایی شما را به خطر می اندازد. شهناز حسین، کارشناس زیبایی و محصولات آرایشی، گلاب، پوست پرتقال، یوگا، آب گوجه، روغن بادام و برش های خیار و سیب زمینی را برای درمان این مشکل تجویز می کند.

در حال حاضر، بسیاری از افراد از جمله جوانان، از مشکل سیاهی دور چشم رنج می برند و به دنبال روش هایی برای از بین بردن آن هستند. متاسفانه این موضوع موجب مشکلاتی در صورت می شود و زیبایی افراد را به خطر می اندازد. حتی ممکن است دیگران تصور کنند شما پیر و یا بیمار هستید. به همین دلیل، به محض دیدن سیاهی هایی دور چشم، بهتر است دست به کار شوید و  از گسترش آنها جلوگیری کنید.

سیاهی دور چشم به دلایل بسیاری از جمله سبک زندگی غلط، عوامل وراثتی، بیماری، سوء تغذیه، بی خوابی، نشستن های طولانی در مقابل کامپیوتر و از این قبیل ایجاد می شود. همانطور که می دانید پوست اطراف چشم نازک تر از دیگر نواحی صورت است، در نتیجه بیشتر باید بدان توجه کرد. اما چگونه می توان سیاهی دور چشم را درمان کرد؟

شهناز حسین، کارشناس مسائل زیبایی و محصولات آرایشی است. او محصولات گیاهی زیادی برای کشور هند و دیگر کشورها ساخته است. طبق نظر او هر فردی به آسانی می تواند از پوست خود محافظت کند. هر چند سیاهی دور چشم تاثیر زیادی بر ظاهر دارد، اما روش های زیادی برای درمان آن وجود دارد که شهناز حسین به برخی از آنها اشاره کرده است. این ترفندها، نه تنها سیاهی دور چشم را از بین می برد، بلکه موجب براق شدن پوست نیز می شود.

پیشنهاد برنافیت: با دلایل خشکی چشم ها آشنا شوید

ترفندهایی برای از بین بردن سیاهی دور چشم

در ادامه ی مقاله، نکاتی برای از بین بردن سیاهی دور چشم توسط شهناز حسین ارائه شده:

انواع میوه های زمستان پرتقال

پوست پرتقال

پوست پرتقال، سرشار از ویتامین C و اسیدهای مفید است. پوست پرتقال را بشویید و در آفتاب خشک کنید. سپس آن را پودر کنید. هر روز مقداری از این پودر را با شیر مخلوط کنید و دور چشم خود بمالید. 10 تا 15 دقیقه بگذارید روی پوست بماند، سپس آن را بشویید.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین، یک مرطوب کننده ی عالی ست که برای از بین بردن سیاهی دور چشم به کار می رود. این روغن، خاصیت سفید کنندگی دارد و رنگدانه های زیر چشم را از بین می برد. روغن بادام شیرین و عسل را به نسبت مساوی با هم مخلوط کنید و روی نقاط تیره ی پوست ماساژ دهید. بگذارید یک شب بماند، سپس با آب بشویید. این کار را به مدت 15 روز انجام دهید.

گلاب

یک تکه پنبه را به گلاب سرد آغشته کنید و آن دور چشم های خود ماساژ دهید. بگذارید کمی بماند، سپس با آب بشویید. اینکار به مرور زمان موجب از بین بردن سیاهی دور چشم ها می شود.

آب گوجه

یک گوجه ی کوچک و تازه را در مخلوط کن بریزید و مقداری آب لیمو به آن اضافه کنید. این ترکیب را به آرامی دور چشم ها ماساژ دهید. بعد از 10 تا 15 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. از این روش برای 2 تا 3 بار در هفته استفاده کنید. این روش موجب از بین رفتن سیاهی دور چشم می شود.

آب پرتقال و گلیسرین

مقداری آب پرتقال را با گلیسرین مخلوط کنید و هر روز دور چشم خود ماساژ دهید. مخلوط آب پرتقال و گلیسرین، موجب درخشندگی و صاف شدن پوست دور چشم می شود.

برش های خیار و سیب زمینی

استفاده از برش های خیار و سیب زمینی، بهترین روش برای از بین بردن سیاهی دور چشم است. این کار به مرور، موجب از بین رفتن سیاهی دور چشم می شود.

برگ نعناع

قرار دادن برگ نعناع له شده، به دور چشم موجب ایجاد آرامش و از بین بردن سیاهی های اطراف آن می شود. اجازه دهید این خمیر به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست شما بماند. سپس با یک پنبه ی سرد پاک کنید.

روغن های طبیعی

پیش از رفتن به رختخواب، مقداری روغن کرچک یا روغن بادام را دور چشم های خود بمالید و صبح با آب سرد بشویید. انجام منظم این کار به مدت 1 ماه بسیار مفید است.

نکات دیگری که موجب از بین رفتن سیاهی دور چشم می شوند.

یوگا

یکی دیگر از راهکارهای شهناز حسین برای از بین بردن سیاهی دور چشم، ورزش یوگا است. یوگا و مدیتیشن، موجب کاهش استرس و افزایش درخشندگی پوست می شوند.

فواید یوگا و ایا برای افراد مضر است

رژیم غذایی متعادل

رژیم غذایی متعادل و مغذی، نقش مهمی در از بین بردن سیاهی های دور چشم دارد. تا جایی که می توانید مواد غذایی سالم همچون میوه های تازه، سبزیجات، جوانه ها، ماست، غلات و پنیر را به برنامه ی غذایی خود وارد کنید.

آبمیوه

با استفاده از پنبه، آب خیار تازه و سیب زمینی را دور چشم ها بمالید. بگذارید تا صبح روی پوست شما بماند، سپس آن را با آب بشویید.

نوشیدن آب

اگر می خواهید سیاهی های دور چشم خود را از بین ببرید، به میزان فراوان آب بنوشید. نوشیدن 8 تا 10 لیوان آب در روز توصیه می شود.

پیشنهاد برنافیت: هر آنچه که باید در مورد کم آبی بدن بدانید

استفاده از کرم

پاک کردن دور چشم با شیر پاک کن یا ژل های مرطوب کننده بسیار اهمیت دارد. سپس مقداری کرم دور چشم بزنید و پس از 10 دقیقه با پنبه پاک کنید. این کرم باید حاوی لانولین و روغن بادام باشد. روغن بادام خود به تنهایی یک سفید کننده ی گیاهی است.

Home