سوپرفود هایی با خاصیت کاهش وزن

کاهش وزن، تنها به غذاهایی بستگی دارد که مصرف می کنید. مواد غذایی همچون گوجه، ملون، ریحان سرشار از فیبر و میگو سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است که ما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد و بدین وسیله موجب کاهش وزن ما می شود. از این سوپرفود ها در وعده های غذایی خود به وفور استفاده کنید.

کاهش وزن، تنها به غذاهایی بستگی دارد که مصرف می کنید، البته این جمله به این معنا نیست که تنها از یک رژیم غذایی حاوی سبزیجات ساده و گوشت کبابی استفاده کنید. اگر می خواهید یک کاهش وزن موفق داشته باشید، از سوپرفود هایی که در ادامه معرفی شده اند، در برنامه ی غذایی خود استفاده کنید.

گوجه

گوجه از جمله سوپرفود های سرشار از فیبر است و بدون اینکه انرژی زیادی از آن دریافت کنید، شما را برای مدت زیادی سیر نگه می دارد.

ریحان

گیاهان و سبزیجات تازه، طعم غذاها را تشدید می کنند، در نتیجه به نمک و چربی کمتری نیاز خواهید داشت. مطالعات نشان داده است که ریحان علاوه بر کاهش وزن به کاهش فشار خون نیز کمک می کند.

ملون

یک فنجان خالص از این میوه، نیمی از نیاز شما به ویتامین C را تامین می کند، که طبق مطالعات برای چربی سوزی در هنگام ورزش بسیار مفید است.

میگو

هیچ پروتئینی به اندازه ی میگو، فاقد چربی نیست. تنها 25 گرم از این ماده، حاوی 10 گرم مواد مورد نیاز برای ساخت ماهیچه و میزان زیادی امگا 3 است.

نکته: برای یک کاهش وزن موفق، سوپرفود های معرفی شده ی بالا را به سبک زیر به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

صبحانه- اسموتی ملون و ریحان

سوپرفود - اسموتی ملون - برنافیت

یک فنجان ملون قاچ شده را با نصف فنجان ماست وانیلی، نصف فنجان یخ و یک چهارم فنجان برگ ریحان در میکسر به خوبی مخلوط و به عنوان صبحانه میل کنید.

اسموتی سبز رنگ لذیذ

نهار- سالاد میگو

سوپرفود - سالاد میگو - برنافیت

2 قاشق پودر سخاری غلات کامل را با نصف قاشق غذاخوری آب لیمو و یک قاشق غذاخوری روغن، در یک ورق پخت بگذارید و به مدت 5 دقیقه در دمای 350 درجه ی فارنهایت قرار دهید. مقداری روغن زیتون، آب لیمو و ریحان خرد شده را با هم مخلوط کنید. دو فنجان سبزیجات، نصف فنجان گوجه ی خرد شده، نصف فنجان ملون و 6 عدد میگو را به آن اضافه کنید.

شام- میگو با سس پستو

سوپرفود - میگو با سس پستو - برنافیت

نصف فنجان برگ ریحان را با یک قاشق غذاخوری پنیر چدار، آرد سوخاری غلات کامل، روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری آب لیمو و یک حبه سیر مخلوط کنید. همه ی این مواد را داخل یک کاسه بریزید و 7 عدد میگوی متوسط روی آنها قرار دهید. یک گوجه ی بزرگ را برش دهید و روی همه ی مواد، نمک و فلفل بریزید و نوش جان کنید.

دسر- ماست و ملون

سوپرفود - دسر ماست و ملون - برنافیت

در یک دیگ کوچک، نصف فنجان آرد سوخاری غلات کامل را با یک چهارم قاشق غذاخوری شکر قهوه ای در حدود یک دقیقه تفت دهید. سپس دو قاشق غذاخوری ماست وانیلی را روی ملون بریزید. کمی از مخلوط تفت داده شده ی پودرسوخاری را روی ماست بریزید و آن را به مدت 30 دقیقه فریزر قرار دهید تا منجمد شود. سپس آن را به عنوان دسر میل کنید.

 

شاید تعریف خاصی برای سوپرفود نتوان مشخص کرد، اما همین قدر می توان گفت که سوپرفودها سرشار از مواد مغذّی ضروری، ویتامین ها، مواد معدنی، فیبر و پروتئین های فاقد چربی می باشند. سوپرفودها معمولا به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3 و آنتی اکسیدان ها دارای خواص ضدالتهابی هستند. اگر می خواهید سلامت خود را افزایش و خطر بیماری را در خود کاهش دهید،

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه