راهکارهایی برای کاهش وزن پس از بارداری

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]بارداری یکی از دلایل اصلی افزایش وزن در زنان محسوب می شود. اما به جای رژیم های افراطی که روی روند شیردهی و سلامت شما تاثیر می گذارد، بهتر است به طور طبیعی و سالم، وزن خود را کاهش دهید. عدم اجتناب از وعده های اصلی، مصرف میان وعده های سالم، نوشیدن آب به میزان فراوان، نوشیدن آب پیش از غذا، ورزش های سبک، استراحت کافی، خرید هوشمندانه و کاهش استرس از جمله مواردی هستند که در دوران بارداری موجب کاهش وزن شما می شوند.[/iconbox]

حالا که دلبند خود را به دنیا آورده اید، باید کمی به خود بیایید و به فکر بازگشت به اندام زیبای گذشته ی خود باشید. حتما پس از بارداری قصد کاهش وزن خود را دارید، اما باید مراقب باشید که این کار را به نحو احسنت و سالم انجام دهید. به جای رژیم های افراطی که روی روند شیردهی و سلامت شما تاثیر می گذارد، بهتر است به طور طبیعی و سالم، وزن خود را کاهش دهید. این مقاله، راهکارهای ساده و آسانی برای کاهش وزن پس از بارداری معرفی می کند، که به سلامت شما آسیبی نمی رساند.

1- وعده های اصلی را از دست ندهید

شاید تصور کنید که کاهش شدید میزان وعده های اصلی، موجب کاهش وزن سریع تر شما می شود، اما متاسفانه،  نتایج معکوسی به دنبال خواهد داشت. در حال حاضر، شما یک مادر هستید و چیزهای زیادی هست که باید نگران آنها باشید که میزان استرس شما را به طور طبیعی افزایش می دهد. عدم مصرف غذای مناسب، همراه با استرس، موجب افزایش وزن شما خواهد شد. به جای اینکه میزان غذای خود را کاهش دهید، سعی کنید غذاهای سالم مصرف کنید.

2-وعده های غذا را زیاد اما از میزان آن کم کنید

به جای اینکه سه وعده ی بزرگ در روز مصرف کنید، سه وعده را به شش وعده تبدیل کرده، اما از میزان آن بکاهید. کم کردن این وعده ها موجب می شود تا به یک باره احساس سنگینی نکنید. این کار موجب می شود تا بین وعده های غذایی احساس گرسنگی نکنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d9%85%d8%b5%d8%b1%d9%81-%d8%b4%d8%b4-%d9%88%d8%b9%d8%af%d9%87-%d8%ba%d8%b0%d8%a7-%d8%b1%d9%88%d8%b2-%da%86%d9%87-%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af%db%8c-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/” align=”right” target=”_blank”]مصرف شش وعده غذا در روز چه فوایدی دارد؟[/button]

3- غذاهای کم کالری مصرف کنید

مادران شیر ده برای بازگشت بدن به حالت اولیه و تولید شیر نیاز به مواد مغذی دارند. به جای مصرف غذاهایی که تنها شما را سیر می کنند، اما خاصیتی ندارند، از غذاهای کم کالری، اما مغذی استفاده کنید. غذاهای سرشار از پروتئین، امگا 3، کلسیم، فیبر چون سالمون، ماهی تون، تخم مرغ، لوبیا، حبوبات، ماست، گوشت و غلات کامل برای مادران شیر ده بسیار مفیدند و موجب افزایش وزن آنها نمی شوند.

4- مایعات بنوشید

روزی 8 تا 10 لیوان آب بنوشید، چرا که تمام سموم را از بدن شما خارج می کند. نوشیدن آب و مایعات، موجب خروج سموم و آلودگی ها از بدن، بهبود متابولیسم و پیشگیری از خشک شدن بدن می شود که همه ی این موارد، در کاهش وزن دخیل هستند. انواع و اقسام مایعات همچون آب، میلک شیک، اسموتی، سوپ و آبمیوه های تازه را در برنامه ی غذایی خود بگنجانید.

5- ورزش کنید

با پزشک خود در مورد زمان مناسب برای شروع ورزش مشورت کنید. با ورزش های آسان و پایه ای شروع کنید تا فشار زیادی به بدن شما وارد نشود. می توانید ورزش هایی چون پیاده روی، دوین، شنا و ایروبیک را به برنامه ی روزانه ی خود اضافه کنید.

6- به میزان کافی استراحت کنید

وقتی مادر می شوید، زمان کافی برای استراحت را نخواهید داشت، اما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا دچار بی خوابی نشوید. خواب ناکافی، موجب تاثیر منفی بر روی متابولیسم و تاخیر در روند کاهش وزن می شود.

7- مراقب میان وعده های خود باشید

شیردهی به خودی خود موجب می شود زودتر از گذشته گرسنه شوید و بیشتر به سراغ میان وعده های ناسالم بروید. آنچه که به عنوان میان وعده می خورید، تاثیر زیادی بر روی کاهش یا افزایش وزن شما دارد. انتخاب های خوب و سالمی چون آجیل، میوه، غلات کامل، سیب زمینی و ماست را به وعده های خود اضافه کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d8%a8%d9%87%d8%aa%d8%b1%db%8c%d9%86-%d9%85%db%8c%d8%a7%d9%86-%d9%88%d8%b9%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b5%d8%a8%d8%ad%da%af%d8%a7%d9%87%db%8c-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%da%a9%d8%a7%d9%87%d8%b4/” align=”right” target=”_blank”]بهترین میان وعده های صبحگاهی برای کاهش وزن[/button]

8- میزان استرس را کاهش دهید

مادر بودن، فشارها و مسئولیت های خاص خود را به همراه دارد و کاملا طبیعیست که دچار استرس شوید. استرس همانند بد خوابی به صورت منفی بر روی روند کاهش وزن شما تاثیر دارد. در این مدت، هر کاری انجام دهید تا استرس خود را کاهش دهید.
پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3/” align=”right” target=”_blank”]نکاتی برای رهایی از استرس[/button]

9- نیم ساعت پیش از غذا آب بنوشید

اگر احساس می کنید، همیشه بیش از آنچه باید بخورید، می خورید و دچار نفخ می شوید، پیش از وعده های غذایی خود، آب بنوشید. پیش از اینکه غذای خود را شروع کنید، به آرامی یک لیوان آب را سر بکشید. این کار، حجم معده ی شما را پر می کند و موجب می شود غذای کمتری مصرف کنید.

10- به خود فرصت دهید

شما تمام این اضافه وزن را در طول 9 ماه بارداری به دست آورده اید، پس انتظار نداشته باشید، یک شبه آن را از دست بدهید. اولین سال پس از تولد نوزاد، سخت ترین سال زندگیست و به سختی می توان در این مدت وزن را کاهش داد. اگر تفاوت چندانی در کاهش وزن خود مشاهده نکردید، دلسرد نشوید. همچنان با انگیزه پیش بروید تا به اهداف خود برسید.

11- از مصرف کافئین بپرهیزید

شاید تصور کنید که مصرف قهوه در دوران پس از زایمان، تنها موجب رفع خستگی شما خواهد شد، اما باید بدانید که علاوه بر رفع خستگی، قهوه، مانعی برای کاهش وزن نیز محسوب می شود. برای رفع خستگی یک فنجان چای سبز با پودر زنجبیل بنوشید.

12- هوشمندانه خرید کنید

وقتی همه چیز پیش روی شما باشد، برای خوردن آن وسوسه خواهید شد. برای اینکه گزینه های غذایی سالمتری را مصرف کنید، در هنگام خرید، از گزینه هایی چون شکلات، شیرینی و بستنی بپرهیزید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments