رازهای طول عمر از زبان افراد پیر

طول عمر زیاد یک هدف بزرگ است، اما چیزی که بیشتر ما می خواهیم طول عمر همراه با زندگی بهتر است. با توجه به این فاکتور، دن باتنر و تیم نشنال جئوگرافیک تصمیم گرفتند به اقصی نقاط دنیا رفته تا مکان هایی را که مردم بیشترین عمر را داشته اند مشخص کنند. باتنر در کتاب بلو زونز، پنج مکان را در دنیا مشخص کرده است که متوسط عمر آنها نزدیک به ۱۰۰ سال است. این مکان ها شامل مناطق زیر هستند:

  • ایکاریا در یونان
  • لوما لیندا در کالیفرنیا، یک جامعه ی نوظهور در کالیفرنیا
  • ساردینیا در ایتالیا
  • اکیناوا در ژاپن
  • نیکویا در کاستاریکا

باتنر و تیم او عادت های مشابه، تمرین ها و حالاتی را که مردم این منطقه به صورت مشترک داشتند و موجب طول عمر آنها شده بود بررسی کردند. باتنر، چیزهای زیادی از مردم اکیناوا- مکانی که دارای زنان با بیشترین عمر می باشد- آموخت. در اینجا نکاتی را که آنها به عنوان فاکتورهای طول عمرشان بیان کردند، مطرح می کنیم تا شما نیز از این نکات بهره مند شوید.

۱- برای خود یک هدف مشخص کنید

دلایل بیدار شدن از خواب در هنگام صبح هم ساده و هم پیچیده به نظر می رسد. وقتی سن شما بالاتر می رود، باید یک هدف روزانه برای خود مشخص کنید. دلیل ما برای بیدار شدن در روز بعد چیست؟ آیا می خواهیم یک تجارت جدید را آغاز کنیم؟ آیا می خواهیم به یک فرد جوان آموزش دهیم؟ یا تلاشی را دنبال کنیم که ما را تکمیل می کند؟

هر پنج سال یک بار برای خود اهداف کوتاه مدت و بلند مدت مشخص کنید و سعی کنید به آنها عمل کنید.

۲- فعال باشید

رازهای طول عمر از زبان افراد پیر ، برنافیت

افرادی که طول عمر درازی دارند، همواره ورزش می کنند و تمرین های آرامش بخشی چون یوگا و تایچی انجام می دهند. حرکاتی که انجام می دهید چه شامل باغبانی، پیاده روی و یا رقص باشد، برای شما مفید است.

سعی کنید هر روز، خود را با پیاده روی و دوچرخه سواری مشغول کنید. سعی کنید به جای استفاده از آسانسور از پله ها بالا بروید. خودروی خود را دورتر از جایی که کار دارید پارک کنید تا مجبور شوید کمی پیاده روی کنید. این نکات کوچک موجب طول عمر شما خواهد شد.

۳- برنامه ی غذایی خود را بر پایه ی گیاهان بنا کنید

باتنر دریافت که افراد با طول عمر دراز، لزوما گیاهخوار نیستند اما رژیم غذایی آنها بر پایه ی گیاهان است. گیاهان به طور طبیعی دارای خواص ضد سرطانی و آنتی اکسیدان، کاهش کلسترول و ضد لختگی خون می باشند. بنابراین افرادی که دارای طول عمر دراز بودند، کمتر دچار سرطان، حمله ی قلبی و سکته می شدند. این افراد بیشتر از گیاهان و مقدار کمی پروتئین های حیوانی، آجیل، حبوبات و چربی های سالم استفاده می کردند.

اگر گیاهخواری شما را خسته کرده است، سعی کنید برای خود به صورت هفتگی برنامه ی غذایی جدیدی بریزید.

۴- تا ۸۰ درصد ظرفیت معده ی خود غذا بخورید

یک ضرب المثل اوکیناوایی وجود دارد که می گوید تا جایی بخورید که تنها ۸۰ درصد معده ی شما پر شده باشد. یکی از مشکلات رژیم غذایی استاندارد آمریکا این است که سهم غذایی آنها نسبت به کشورهای دیگر بسیار زیاد است. در بلوزونز، افراد سعی می کنند شب ها کم ترین حجم غذایی و در ابتدای روز بیشترین حجم غذایی خود را بخورند.

سعی کنید صبحانه را به عنوان بزرگترین وعده ی خود در روز قرار دهید و حجم غذایی تان را در شب کنترل کنید. هرگاه حس کردید ۸۰ درصد معده ی شما پر است و قبل از اینکه احساس نفخ، خستگی، پری و چیزهایی شبیه به این به شما دست بدهد، دست از خوردن بکشید.

۵- روش های سالمی برای کنترل استرس خود بیابید

هر کجا که زندگی کنید، استرس غیر قابل اجتناب است، اما چگونگی مقابله ی شما با استرس بر روی سلامت تان موثر است. افرادی که طول عمر دراز دارند، سعی می کنند با برنامه ریزی های روتین، استرس خود را کنترل کنند.

سعی کنید روزانه ۱۵ دقیقه را به کنترل استرس خود بپردازید. این کار را می توانید از طریق مدیتیشن، خواندن کتاب، یا خوردن غذا با یک دوست انجام دهید. اگر فکر می کنید ۱۵ دقیقه خیلی زیاد است باید به شما بگویم که در برخی از فرهنگ های دیگر، بیش از این زمان را برای کنترل استرس خود صرف می کنند. هر چه زمان بیشتری برای کنترل استرس خود بگذارید، سال های بیشتری به عمر خود افزوده اید.

۶- سعی کنید اجتماعی باشید

افراد با طول عمر دراز، اجتماعی تر از بقیه ی افراد می باشند. مردم اکیناوا سعی می کنند جوامعی را تشکیل دهند که در صورت نیاز به آنها حمایت عاطفی بدهد. بخش وسیعی از کنترل استرس بر پایه ی احساس امنیتی است که شما آن را از طریق یک تلفن به دست می آورید. سعی کنید رابطه ی خود را با دوستانتان بیشتر کنید و از یافتن دوستان جدید نترسید.

۷- از نور خورشید لذت ببرید

رازهای طول عمر از زبان افراد پیر ، برنافیت

ویتامین D برای سلامت استخوان ها، خلق و خوی متعادل و سیستم ایمنی قوی لازم است. تا جایی که می توانید به طبیعت بروید، حتی اگر یک پیاده روی خارج از اداره باشد.

سعی کنید حداقل یک روز در هفته را در طبیعت بگذرانید. اگر در مکانی زندگی می کنید که به اندازه ی کافی از نور خورشید بهره مند نیست، سعی کنید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید.

۸- ادویه جات مصرف کنید

اکیناوایی ها به پروش زنجبیل، زردچوبه و برنجاسف مشهورند. هر سه ی این ادویه ها دارای خواص دارویی می باشند. گیاهان ضد التهاب و ادویه جات این چنینی بسیار سالم هستند. آنها را همیشه به غذای خود اضافه کنید.

سعی کنید در غذاهای خود زردچوبه بریزید، شیر زردچوبه بخورید و یا کمی زنجبیل به اسموتی خود اضافه کنید. این مواد ضد التهاب، نقش مهمی در پیشگیری از بیماری هایی چون آلزایمر و سرطان دارد.

۹- خانواده ی خود را در درجه ی اول اهمیت قرار دهید

چیزی که همه ی افراد با عمر طولانی به صورت مشترک دارند، این است که خانواده ی خود را در درجه ی اول اهمیت قرار می دهند. در این جوامع افراد پیر به جای اینکه در خانه ی سالمندان زندگی کنند، با خانواده، خواهر و افراد فامیل در یک خانه زندگی می کنند. آنها زمان غذا خوردن را با هم می گذرانند، با هم قدم می زنند و با هم سنت ها را زنده می کنند.

برای دور هم جمع شدن دنبال فرصت نباشید. به هر بهانه ای شده حتی برای بازی هفتگی با اعضای فامیل دور هم جمع شوید. به هر فرد بگویید چیزی با خود بیاورد و از خوردن آنها با یکدیگر لذت ببرید. گذراندن وقت با افرادی که دوستشان دارید موجب طولانی شدن عمر آنها می شود.

کاری از گروه محتوای برنافیت

علی معراجی زاده

علی معراجی زاده

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]