چگونه دویدن به کاهش وزنتان کمک می کند

همه ی ورزش ها خوب هستند اما وقتی نوبت به کاهش وزن می رسد نمی توان از دویدن چشم پوشی کرد. دویدن یکی از بهترین راه ها برای سوزاندن کالری می باشد. اگر شما یک دونده هستید به دویدنتان ادامه دهید. اما اگر یک دونده نیستید اما به کاهش وزن علاقه دارید، در اینجا 4 روش برای کاهش وزن به شما معرفی می کنیم:

دویدن حتی هنگامی که در استراحت هستید به شما کمک می کند

چگونه دویدن به کاهش وزنتان کمک می کند

ورزش های با شدت بالا مثل دو، در مقایسه با ورزش های با شدت پایین حتی پس از ورزش نیز کالری می سوزانند. مطالعات نشان می دهد که در مقایسه ی دویدن با راه رفتن در یک مسافت خاص، دویدن موجب کاهش وزن بیشتری می شود چرا که پس از آن، مصرف انرژی در حال استراحت همواره بالا می ماند. در یک مطالعه ی مقایسه ای بین افرادی که راه می رفتند و می دویدند، نشان داده شد افرادی که می دویدند 90 درصد کالری بیشتری می سوزاندند.

از نظر زمانی کارآمد است

چگونه دویدن به کاهش وزنتان کمک می کند

حتی اگر این موضوع درست باشد که دویدن و راه رفتن به یک میزان کالری می سوزانند، اما باید بدانید که دویدن راه سریعتری برای سوزاندن کالری است. بیشتر افرادی که می دوند، 2 تا 3 برابر مسیری که یک فرد می تواند بدود را می توانند طی کنند. اما از طرف دیگر، ورزش های قدرتی اما کوتاه –مثل تمرین های هفت دقیقه ای قدرتی- در هر دقیقه کالری بیشتری از دویدن می سوزانند اما چون مدت آن کوتاه است ممکن است در مقایسه ی کلی با دویدن فرد، کالری کمتری بسوزاند.

ورزش کم هزینه ای است

چگونه دویدن به کاهش وزنتان کمک می کند

گرچه بسیاری از دوندگان در طول سالها دارای بسیاری از ابزارهای GPS و تکنولوژی های مختلف شده اند اما دویدن به همه ی این ابزار نیاز ندارد. شما حتی می توانید این کار را به تنهایی انجام دهید. هر جایی می توانید بدوید و برای این کار تنها به یک جفت کفش ورزشی نیاز دارید. به همین دلایل ورزش دو بهترین راه کاهش وزن است، چرا که بسیار ارزان است. قابل دسترسی است و مانعی در انجام این کار نیست حتی در حال سفر.

حرف آخر: به شما انرژی می دهد

چگونه دویدن به کاهش وزنتان کمک می کند

اولین قانون ورزش این است که اگر از آن لذت نبرید، ادامه اش نمی دهید. خوشبختانه مطالعات آنچه را دوندگان حس کرده اند، تایید می کند و آن هم این است که دویدن به شما انرژی می دهد. دانشمندان از ورزش با شدت بالا و متوسط و رابطه ی آن با مواد مورفین شکل موجود در مغز به نام اندو کانابینوئیدها خبر می دهند. این بدان معناست که این تنها اندورفین نیست که مسئول احساس رضایت در مغز است. احساس شادی و نشاط پس از یک دوندگی موجب می شود شما بخواهید بار دیگر نیز این ورزش را انجام دهید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه