چرا دور ریختن وسایل اضافی باعث نگرانی تان می شود؟!

ناراحتی، اضطراب و احساس گناه ترس هایی هستند که اغلب، افراد در هنگام دور ریختن وسایل اضافی احساس می کنند، اما چرا این مسئله موجب چنین احساساتی می شود؟

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

ناراحتی

دور ریختن وسایل، ممکن است شما را به یاد عناصری از زندگی بیاندازد که در حال حاضر دیگر وجود ندارند. در این حالت به سمت جلو پیش خواهید رفت اما افراد مهم، دیگر شما را همراهی نخواهند کرد، چرا که یا آنها مرده اند، یا به خانه ی خود نقل مکان کرده اند و یا رابطه ی شما با آنها تمام شده است. واقعیت های مربوط به کوچک سازی و دور ریختن وسایل اضافی، ممکن است به شما یاد آوری کند که در حال پیر شدن هستید. وقتی در یک خانه زندگی می کنید، ممکن است فراموش کنید چه مدت در آن زندگی می کرده اید، اما قطعا زمانی که اسباب و اثاثیه تان را جمع می کنید تا از آن مکان بروید را هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

در این هنگام ممکن است با خود فکر کنید که آیا تمام زندگی من به همین خلاصه می شود؟ چگونه به اینجا رسیدم؟ حال به کجا خواهم رسید؟ سر و کار داشتن با واقعیت ها به شدت به شما صدمه می زند.

اضطراب

اگر ناراحتی شما مربوط به مکانیست که در حال ترک آن هستید، اضطراب شما مربوط به مکانی خواهد بود که در حال جابجایی به آنجا هستید. اگر به این دلیل که به مکان کوچکتری نقل مکان می کنید مجبور به دور ریختن وسایل خود هستید، ممکن است به این دلیل دچار اضطراب شوید که چگونه و چه زمانی می توانم این کار را انجام دهم. اما حتی اتفاقات خوشحال کننده نیز ممکن است با کمی اضطراب همراه باشد. این اضطراب ممکن است مربوط به ازدواج و یا چیزی باشد که 20 سال در انتظار آن بوده اید.

ممکن است از خود بپرسید، آیا تصمیمی که می گیرم درست است؟ آیا این حرکت برای خانواده ی من مفید خواهد بود؟ در این مکان جدید از چه کسی می توانم کمک بخواهم؟ همانطور که ممکن است به دلیل ناراحتی چیزی در گذشته به دارایی های خود متوسل شویم، ممکن است برای محافظت در برابر استرس گذشته به متعلقات خود تمسک جوییم.

تفکر در مورد چنین چیزهایی شما را نگران تر می کند. مثلا با خود فکر می کنید، چگونه وقتی در مکان جدید نبوده ام بدانم چه چیزهایی باید با خود به آن مکان ببرم؟ این اضطراب ها ممکن است باعث شود از خود بپرسید که آیا من یک فرد منطقی هستم یا نه؟

اضطراب در مورد جا افتادن در یک مکان، وجود فضای کافی، تصمیم گیری عاقلانه و ناراحت شدن اعضای خانواده، همه طبیعی هستند. بنابراین اگر مضطرب هستید، اصلا جای نگرانی نیست.

احساس گناه

طبق برخی نقطه نظرات، هر آنچه در حال حاضر در خانه ی شماست، زمانی با ارزش و پر کاربرد بوده است. احتمالا برای شما، فرزندانتان و پدر بزرگ و مادر بزرگتان نیز اهمیت داشته و حالا احساس می کنید باید به همه ی آنها پشت کنید و از آنها بگذرید.

گاهی احساس جدایی از این موارد خاص شما را با احساس گناه مواجه می کند. این احساس در هنگام دور ریختن چیزهای اضافی به شما دست می دهد، به ویژه اگر احساس می کنید، این شمایید که باید وارث خانواده ی خود باشید. احساس می کنید کسی از پشت، شما را مشاهده می کند و اگر آنها را دور بریزید صدایی شما را از این کار باز خواهد داشت.

آیا این انتخاب موجب می شود احساس کنید که به اعتماد آنها خیانت کرده اید؟ آیا آن فردی که برایتان اهمیت دارد، از شما ناامید خواهد شد؟ آیا با این کار به فردی که دیگر در این دنیا نیست بی حرمتی کرده اید؟

گاهی اوقات وفاداری افراد بیشتر به اشیاء است تا افراد. ممکن است سالها چیزی را همانند گنجی در خانه ی خود نگه داری کرده باشید و سپس به این نتیجه برسید که دیگر به هیچ درد شما نمی خورد؟
این وسواس فکری به طور غیر منتظره ای خود را نشان می دهد. ممکن است خود را در حالتی ببینید که بیش از حد به چیزهایی که در گذشته برایتان اهمیت نداشته، فکر می کنید. دوباره باید گفت که نگران نباشید. سر و کار داشتن با قدرت دارایی ها، به شدت می تواند اضطراب آور باشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments