7 راز برای داشتن دست های زیبا

داشتن دست های جوان، به ویژه برای زنان تاثیر زیادی در زیبایی ظاهری آنها دارد. آب داغ و گرفتن کوتیکول های ناخن به دست ها آسیب می رساند و زیبایی آنها را از بین می برد، بالعکس استفاده از کرم های ضد آفتاب، لوسیون ها و مانیکور ناخن ها موجب زیبا و جوان شدن آنها می گردد.

آیا تا به حال شده دلتان بخواهد لاک بزنید، اما از آنجا که ناخن های مرتبی ندارید، از این کار صرف نظر کنید؟ و یا آیا تا به حال شده به این دلیل که دست هایتان از فرم افتاده، آنها را پنهان کنید؟ نگران نباشید. تنها کافیست این مقاله را بخوانید و به نکته های آن عمل کنید تا زیبایی دست هایتان باز گردد.

کمتر از آب داغ استفاده کنید

7 راز داشتن دست های زیبا - برنافیت

اگر می خواهید دست زیبایی داشته باشید، مصرف آب داغ خود را محدود کنید. آب داغ پوست را خشک می کند. بهترین آب برای پوست، آب ولرم یا سرد است.

از لوسیون استفاده کنید

در هر مکان و موقعیتی که هستید، استفاده از لوسیون را فراموش نکنید. مرطوب کردن همیشگی پوست، کلید داشتن پوستی صاف، زیبا و جوان است.

لوسیون ها گزینه ی مورد علاقه ی بسیاری از افراد هستند. آنها به اندازه ی روغن ها چرب نیستند، به راحتی جذب می شوند و پوست شما را صاف و مرطوب نگه می دارند. اما آیا می دانید ماده ی موجود در آنها چیست؟

از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید

7 راز داشتن دست های زیبا - برنافیت

هرگاه از کرم های لایه بردار صورت استفاده کردید، مابقی آن را روی دست ها بزنید تا پوست مرده ی دور کوتیکول ها و پشت دست شما را نیز لایه برداری کند. حتی از کرم ها و محصولات مراقبت از پوست صورت نیز می توانید برای دست خود نیز استفاده کنید.

از کوتیکول های خود مراقبت کنید

کوتیکول های سالم به معنای داشتن ناخن های سالم است. هرگاه فرصت داشتید، یک قطره روغن زیتون، نارگیل یا بادام را بر روی بستر هر یک از ناخن های خود ماساژ دهید. این کار به ویژه زمانی که سن بالا می رود و رطوبت خود را از دست می دهد، بسیار مفید است.

کوتیکول ها را عقب بدهید، اما قیچی نکنید

هر چند روز یکبار با یک وسیله ی فلزی، کوتیکول ها را عقب بکشید، اما هیچگاه آنها را قیچی نکنید. وجود کوتیکول ها دلیل خاصی دارد و آن هم مراقبت در برابر عفونت است. بالعکس پوست ریشه شده ی انتهای ناخن ها باید حتما گرفته شود تا به جایی گیر نکند.

ضد آفتاب بزنید

7 راز داشتن دست های زیبا - برنافیت

پوست پشت دست شما بسیار نازک است و به سرعت علائم پیری را نشان می دهد. درست همانند مرطوب کننده ها از ضد آفتاب استفاده کنید.

ناخن های خود را مانیکور کنید

مانیکور ناخن ها نباید بیش از حد انجام شود، بلکه هر چند وقت یکبار به سالن بروید و ناخن های خود را مانیکور کنید و به آنها شکل دهید.

اگر می خواهید با یک ژل مانیکور دائمی، ناخن های خود را زیبا کنید. این ویدیو را از دست ندهید.

دست های جوان تری داشته باشید

حتی اگر پوست صورتتان مثل یک دختر 20 ساله باشد، دست های پر چین و چروک زیبایی آن را از بین می برد. مطالعات نشان داده است که بسیاری از مردم با نگاه کردن به دست ها، سن شما را می توانند حدس بزنند. زمان آن رسیده که کمی به فکر دستان خود باشید.

یک جراح پلاستیک می گوید: این روزها بسیاری از افراد نگران پیری دست های خود هستند. آنها مدام از من می پرسند چه کنم دست هایم جوان تر شود. در اینجا عواملی که موجب پیری دستان می شود و راه حل های مربوط به آن بررسی شده اند.

برآمدگی رگ ها

دست های جوان تری داشته باشیم ، برنافیت

دست ها دارای چربی بسیار کمی می باشند، بنابراین کوچکترین شکست کلاژن و الاستین که در اثر پیری رخ می دهد دارای آثار عمیقی بر روی پوست می باشد. وقتی بافت های نرم پوست از بین می روند، رگ ها و تاندون ها بزرگ تر به نظر می رسند. این رگ ها از نظر اندازه تغییر نکرده اند، فقط بهتر دیده می شوند.

راه حل: حتی گران ترین کرم ها نیز نمی توانند دست های استخوانی را پر کنند، اما ر کننده های دارویی می توانند این کار را انجام دهند. گرچه پرکننده های هیالورونیک اسید مثل جوودرم یا رستیلان برای پوست بسیار مفیدند، اما ریدیس که یک پرکننده ی پوست حاوی کلسیم است و سال گذشته سازمان غذا و دارو آن را تایید کرد دارای اثرات بهتری می باشد. این ماده یک محصول قوی و حجیم است که به خوبی می تواند پوست را بپوشاند. این محصول به رنگ سفید مات است و برای همین هیچ شانسی برای تغییر رنگ مایل به آبی ندارد (بر خلاف پر کننده های حاوی هیالورونیک اسید).

ریدیس همراه با یک داروی بی حسی به صورت ژل به پوست تزریق می شود و سپس با دست در سر تا سر آن پخش می شود. دوام آن 9 ماه تا یک سال به طول می انجامد. برخی از مطالعات نشان داده است که تزریق این ماده، خود به تولید کلاژن و الاستین کمک می کند که در نهایت آثار آن را ماندگارتر خواهد کرد.

لکه های پوستی ناشی از خورشید

دست های جوان تری داشته باشیم ، برنافیت

دست ما مدام در معرض آفتاب است و بسیاری از ما از حفاظت آنها در برابر نور خورشید پرهیز می کنیم. این لکه ها بر خلاف نامشان که به لکه های پیری معروف هستند، هیچ ارتباطی با سن، ژنتیک و یا هورمون ها ندارند. تنها دلیل ایجاد آنها نور خورشید است. اشعه های فرابنفش موجب تولید بیش از حد ملانین می شود. این روند موجب ایجاد لکه های قهوه ای بر روی پوست، حتی قبل از 30 سالگی و بدتر شدن آنها با افزایش سن می شود.

راه حل: سعی کنید هر روز به دست های خود ضد آفتاب بزنید. اگر دچار این لکه ها شده اید، اولین مرحله این است که از ایجاد لکه های بیشتر جلوگیری کنید. دومین مرحله این است که از یک ماده ی روشن کننده استفاده کنید. محصولاتی چون گلیتون دارک اسپات یا آوینو مانع از رسیدن رنگ دانه ها به سطح پوست می شوند.

برای اینکه سریع تر از شر این لکه ها نجات یابید، می توانید به سراغ درمان لیزری بروید. لیزر موجب از بین بردن لکه های قرمز و قهوه ای پوست می شود و تولید کلاژن را نیز افزایش می دهد.

چین و چروک های پوست

دست های جوان تری داشته باشیم ، برنافیت

آسیب های نور خورشید موجب از دست رفتن کلاژن، الاستین و چروک شدن پوست شما می شود. به علاوه، پوست که پیرتر می شود، چربی کمتری تولید می کند و این خشکی پوست چین و چروک ها را نیز بیشتر نشان می دهد.

راه حل: مرطوب کردن پوست بعد از شستشوی دست ها با مواد حاوی هیالورونیک اسید، گلیسیرین، روغن ارگان، ویتامین E و اوره پوست دست را جوان تر نشان می دهد. محصولات بهتری نیز وجود دارند که حاوی رتینول و آنتی اکسیدان هایی هستند که به تولید کلاژن کمک می کنند و از پوست در برابر آسیب های رادیکال آزاد جلوگیری می کنند.

برای درمان این عارضه می توانید از لیزر درمانی یا لایه برداری پوست نیز استفاده کنید.

قرمزی پوست

دست های جوان تری داشته باشیم ، برنافیت

کارهایی چون شستن ظرف، کندن باغچه و کارهای دستی دیگر موجب قرمزی و التهاب دست ها می شود. دلیل این قرمزی گشاد شدن رگ ها می باشد. داروهایی که تورم را از بین می برند، التهاب را نیز درمان می کنند. در طول زمان این قرمزی موقتی ممکن است به یک قرمزی دائمی بیانجامد.

راه حل: اگر دائم با آب و مواد شوینده سر و کار دارید حتما از دستکش استفاده کنید. از یک برند ضد التهاب مثل داو و سپس از یک کرم مرطوب کننده استفاده کنید. در فصل زمستان یا زمانی که پوست شما دچار ترک خوردگی می شود به دنبال یک نرم کننده ی سنگین مثل کرم های آب رسان یا پمادهای شفا بخش باشید.

در صورتی که از ضد آفتاب ها و راهکارهای محافظتی (مثل دستکش) بهره نگرفته و دچار چنین عارضه ای شده اید، می توانید از درمان های لیزری سرپایی نیز استفاده کنید.

شکستن ناخن ها

دست های جوان تری داشته باشیم ، برنافیت

ناخن نیز همانند پوست با افزایش سن دچار مشکلاتی می شود. شیارهای روی ناخن مثل چین و چروک های پوست و نشانه ی شکنندگی آنها هستند. رشد ناخن ها به ویژه پس از 40 سالگی کاهش می یابد. شاید در نگاه اول خوب به نظر برسد اما علاوه بر کاهش رشد، ناخن ها بسیار شکننده نیز می شوند.

راه حل: از قرار دادن دست ها در آب و مواد شیمیایی به مدت طولانی بپرهیزید و دست ها را به صورت روزانه مرطوب کنید. ناخن ها را در یک جهت سوهان بکشید و از سوهان کشیدن آنها به صورت رفت و برگشتی خودداری کنید چرا که موجب شکستگی ناخن های شما می شود. اگر ناخن شما دارای شیار، تغییررنگ، پوسته شدن و یا شکستگی است از لاک زدن مداوم به آن ها جلوگیری کنید. زیرا لاک زدن و پاک کردن آنها به صورت مداوم موجب خشکی ناخن ها می شود. می توانید برای پاک کردن لاک خود از پاک کننده های فاقد استون نیز استفاده کنید.

هر هفته ناخن های خود را با مواد مخصوص پوست و ناخن مثل کرم های حاوی شی باتر، کره ی دانه ی کاکائو و روغن بادام شیرین تقویت کنید.

اگر با وجود انجام این کارها همچنان دچار شکستگی ناخن ها هستید پیش یک پزشک داخلی بروید زیرا ممکن است این عارضه به دلیل کمبود ویتامین یا کم کاری تیروئید باشد. تمام موارد مربوط به ناخن مثل سفیدی، زردی، سیاهی، لکه و شکستگی را با پزشک خود در میان بگذارید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments