آیا خوابیدن بر روی شکم موجب کمردرد می شود؟

بسیاری از افراد ترجیح می دهند بر روی شکم بخوابند، اما این وضعیت خواب آثار زیان بار برای سلامت بدن افراد ایجاد می کند. اما یک خبر خوب: آنچه که به عنوان دمر خوابیدن می شناسیم برای سلامت بزرگسالان زیان بار نیست. دمر خوابیدن تنها برای افرادی که از کمردرد مزمن رنج می برند مضر است.

در برخی از موارد، خوابیدن بر روی کمر موجب کشش غیر طبیعی ناحیه ی کمر و ستون فقرات می شود.  این نوع خوابیدن همچنین موجب کشش رباط های کمر و در نتیجه تشدید کمردرد می شود.

اگر در هنگام خوابیدن احساس کمردرد می کنید، کارهایی وجود دارند که می توانید با انجام آنها بدون تجدید نظر در سبک خوابیدن خود، از درد نجات یابید.

اگر عادت دارید که بر روی شکم بخوابید

زیر شکم یک بالشت قرار دهید. این کار موجب کاهش کشش کمر و اجتناب از کمردرد می شود.

اگر جزء آن دسته از افرادی هستید که بر روی پهلو می خوابند

بهتر است پای خود را به سمت قفسه ی سینه جمع کنید و یک بالشت در میان پاهایتان قرار دهید. این کار نیز موجب کاهش فشار و کشش کمر شما خواهد شد.

اگر عادت دارید به پشت بخوابید

یک بالشت کوچک یا یک حوله ی تا شده را بین زانوهای خود قرار دهید. این کار کمک می کند کمر انحنای طبیعی خود را حفظ کند.

اگر با وجود انجام همه ی این کارها، کمردرد شما همچنان در شب ادامه دارد و موجب اختلال در خواب شبانه یا ایجاد اشکال در کارهای روزانه تان می شود، بهتر است با پزشک خود در این زمینه مشورت کنید. او می تواند با بررسی بیشتر بدن شما و انجام برخی از آزمایش های عصبی از علت دردتان آگاهی یافته و یک برنامه ی درمانی را برای شما برنامه ریزی کند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments