حرکات ورزشی برای خوش فرم شدن بدن و پایین تنه

از آنجا که باسن و ران، دارای بزرگترین ماهیچه های پایین تنه هستند، بنابراین خوش فرم کردن آنها تاثیر زیادی بر روی تناسب اندام و زیبایی بدن دارد. حرکات ورزشی که شامل لانج و اسکوات هستند، از جمله حرکات مفید برای این نواحی پایین تنه محسوب می شوند.

باسن و ران ها، جزء بزرگترین عضلات بدن هستند، بنابراین متناسب بودن آنها تاثیر زیادی بر روی زیبایی اندام شما دارد. حرکات زیر به شما کمک می کند تا قسمت پایین تنه خود را خوش فرم کنید.

هر حرکت را 12 مرتبه انجام دهید و فقط در صورت نیاز، استراحت کنید. بین هربار تکرار 1 دقیقه فاصله بگذارید و روند را هربار سه مرتبه تکرار کنید.

پیشنهاد می کنیم درصورتی که در جستوجوی رژیم غذایی مناسب همراه با ورزش هستید، به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

1- Kneel to stand

ورزش پایین تنه - حرکت ورزشی - برنافیت

نیمه نشسته قرار بگیرید، طوری که یکی از زانوها بالا و زانوی دیگر روی زمین باشد. دست ها را دور کمر بگذارید (شکل A). وزن را روی زانوی بالایی بیاندازید و با فشار به زمین، بلند شوید و پاها را در کنار هم جفت کنید (شکل B). دوباره به وضعیت اولیه برگردید و این بار پاها را عوض کنید و همین روند را ادامه دهید. (شکل C).

2- Side-lying leg raises

ورزش پایین تنه - حرکت ورزشی - برنافیت

این حرکت، مخصوص عضلات قسمت خارجی پایین تنه می باشد. در وضعیت پلنک قرار بگیرید و با ساعد و ساق پا، بدن خود را کنترل کنید (شکل A). پای بالایی را خم کنید و بدون حرکت باسن، پای خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید (B). زانوی خود را تا سینه بالا آورده و بالا تنه خود را صاف نگه دارید (C). حالا پای خود را صاف و معلق نگه دارید. این حرکت را 12 مرتبه انجام دهید و بعد از آن تغییر جهت بدهید.

3- Step-out goblet squat

ورزش پایین تنه - حرکت ورزشی - برنافیت

این حرکت ترکیبی، ران ها را از تمام جهت ها مورد هدف قرار می دهد. پاها را به اندازه ی عرض شانه ها باز کنید و یک دمبل سنگین را با دو دست گرفته تا قفسه ی سینه بالا بیاورید (A). تا جایی که می توانید پاهای خود را باز کنید، طوری که انگشتان پای شما با زاویه ی 45 درجه به سمت بیرون باشد (B). بدن خود را به حالت اسکوات پایین بیاورید تا ران ها موازی زمین قرار بگیرند (C). با فشار به پشت بلند شوید و پاها را در کنار هم قرار دهید. 12 مرتبه این حرکت را انجام دهید.

4- Glute presses

ورزش پایین تنه - حرکت ورزشی - برنافیت

این حرکت فوق العاده برای خوش فرم کردن عضلات پایین تنه مفید است. چهار دست و پا بنشینید و وزن خود را روی یکی از پاها بیاندازید (شکل A). زانوی دیگر را به آرامی از روی زمین بلند و پا را خم کنید و با چرخاندن پا به سمت بالا، به پاشنه ی پا فشار بیاورید. سعی کنید با زانوی خود، یک زاویه ی 90 درجه بسازید و در جایی که پای شما موازی زمین قرار می گیرد، پای خود را ثابت نگه دارید. به وضعیت اولیه برگردید و این حرکت را بای هر پا 12 مرتبه تکرار کنید.

5- clock lunges

ورزش پایین تنه - حرکت ورزشی - برنافیت

تمرین های ورزشی خود را با این حرکت لانج به پایان برسانید. پاها را در کنار هم و دست ها را روی باسن قرار دهید (شکل A). یکی از پاها را به عنوان پای ثابت انتخاب کنید که تا آخر ورزش تغییر نکند. به جلو حرکت کنید (وضعیت لانج از جلو) (شکل B). به وضعیت اولیه برگردید و با همان پا به سمت کنار خود قدم بردارید (لانج جانبی ) (شکل B). دوباره به عقب برگردید. در آخر، حرکت لانج معکوس را انجام دهید (شکل D). دوباره به عقب برگردید. همه ی این کارها باید با پای متحرک انجام شود (پای ثابت، فقط بعنوان تکیه گاه شماست تا زمین نخورید). این حرکت را 6 مرتبه برای هر پا انجام دهید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments