2 تغییر کوچک در غذاخوردن که به کاهش وزن کمک می کند

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]عادت های بسیار زیادی در زندگی ما وجود دارند که موجب افزایش وزن و چاقی ما می شوند. برخی از این عادت های غلط شامل تماشای تلویزیون و غذاخوردن در بیرون خانه است. گرچه محققان هنوز دلیل موجهی برای این ارتباط کشف نکرده اند، اما آمار به دست آمده به خوبی بیانگر این ارتباط است.

حتما اولین گزینه ای که برای کاهش وزن به ذهن شما می آید، تمرکز بر روی چیزهاییست که روزانه مصرف می کنید، نه مکان و چگونگی مصرف غذا. اما مطالعات جدید نشان داده است که ساختار غذایی شما بسیار با اهمیت تر از غذاییست که می خورید.

محققان بدین نتیجه رسیده اند که افرادی که در طول غذای خود تلویزیون یا ویدئو تماشا نمی کنند، در مقایسه با افرادی که تلویزیون تماشا می کنند، 37 درصد کمتر دچار چاقی می شوند.

به علاوه افرادی که غذای خود را در خانه تهیه می کنند، 26 درصد کمتر از افرادی که در رستوران و فست فودها غذا مصرف می کنند، مبتلا به خطر اضافه وزن می شوند. آمار دیگری نشان می دهد که افرادی که همواره غذای خود را در خانه تهیه می کنند و در هنگام صرف غذا تلویزیون تماشا نمی کنند، 47 درصد کمتر از دیگران دچار اضافه وزن می شوند. گرچه محققان نتوانستند یک ارتباط علت و معلولی و توجیهی برای چنین ارتباطی بیابند، اما مطالعات گذشته نشان می دهد که هر دوی این فاکتورها (تماشای تلویزیون و غذاخوردن بیرون از خانه) نقش مهمی در کنترل وزن دارند.

شاید یکی از دلایل آن این باشد که صدای تلویزیون اجازه نمی دهد تا صدای جویدن خود را بشنوید، در نتیجه پرخوری خواهید کرد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%85%D8%B9%D8%AA%D8%A7%D8%AF-%D8%A8%D9%87-%D9%BE%D8%B1%D8%AE%D9%88%D8%B1%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]این علائم نشان می دهد معتاد به پرخوری شده اید[/button]

از این پس سعی کنید در هنگام مصرف غذا تلویزیون تماشا نکنید. هرچه در هنگام غذاخوردن بیشتر بر روی غذای خود تمرکز کنید، به حجم مصرفی آن نیز بیشتر توجه خواهید کرد، در نتیجه غذای کمتری خواهید خورد.

طبق مطالعات انجام شده افرادی که غذای خود را در خانه مصرف می کنند، کالری، چربی و قند کمتری از غذای خود دریافت می کنند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه