تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

شاید تصمیم های سال نو به نظرتان کلیشه ای به نظر برسند، اما محققان بر این باورند که نوشتن اهداف، ایجاد انگیزه و تمرین روش های خود اظهاری موجب رسیدن به موفقیت ها می شود. در اینجا به تصمیم های جدیدی اشاره شده است که می تواند سال نوی شما را به بهترین سال نویی که داشته اید، تبدیل کند.

خود را برای موفقیت آماده کنید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

عمل کردن به یک تصمیم مثبت، راحت تر از عمل به یک تصمیم محدود کننده است (مثلا عمل به جمله ی “هر روز سعی می کنم میوه و سبزیجات بیشتری مصرف کنم” راحت تر از عمل به جمله ی “دیگر هیچ وقت شکلات نمی خورم” است). سیستم حمایتی نیز به موفقیت شما بسیار کمک می کند. محیط،  دوستان و آشنایان حمایتگری که شما را ساپورت می کنند، می توانند کمک کنند تا به هدف خود برسید.

خود را به یک صبح مثبت متعهد کنید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

روشی که با آن صبح خود را آغاز می کنید، تاثیر زیادی بر روی آن روز و حتی کل زندگی دارد. روز خود را با عادات سالم و نگاه مثبت به زندگی شروع کنید تا تفاوت زیادی در میزان شادیتان احساس کنید. به بدن خود با غذاهای سالم و رطوبت رسانی سوخت برسانید. یک تمرین الهام بخش مثل 5 دقیقه حرکت مدیتیشن یا 60 ثانیه نفس عمیق نیز بسیار کمک کننده است. آغاز یک روز مثبت، آغاز یک شادمانی پایدار است.

یخچال خود را پر کنید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

تا جایی که می توانید بشقاب خود را پر از غذاهای پاک و غیر فرآوری شده کنید. این غذاها شامل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل و پروتئین های فاقد چربی است. میوه ها و سبزیجات، سرشار از ویتامین، مواد معدنی و آنتی اکسیدان است که عملکرد سیستم ایمنی را بهبود می بخشد و از آسیب به آنها جلوگیری می کند. از غذاهای بسته بندی شده بپرهیزید، چرا که سرشار از مواد نگهدارنده و فرآوری شده می باشند.

به خود سخت نگیرید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

تصمیم بگیرید که حتی الامکان با خود مهربان و ملایم باشید. بیشتر ما بر سر مسائل کوچک به خود سخت می گیریم که موجب محرومیت ما از شادی ها می شود. با خود همانند کسی رفتار کنید که برایش احترام زیادی قائلید و صمیمانه دوستش دارید. این کار به تمرین نیاز دارد، اما وقتی به این کار عادت کنید برایتان بسیار آسان خواهد شد و تغییرات مثبتی در شما ایجاد خواهد کرد.

برای چیزهایی که دوست دارید، وقت بگذارید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

سعی کنید به کارهایی که علاقه دارید، بپردازید. این کارها ممکن است شامل گلکاری، پیاده روی یا آشپزی باشد. گاهی آنقدر گرفتار کار و خانواده می شویم که طبیعت را از یاد می بریم. طبیعت موجب شادمانی و سر زندگی ما می شود. به سراغ تقویم خود بروید و چیزهایی را که برایتان اهمیتی ندارند، از آن حذف کنید.

به سفر بروید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

خود را در تجربیات جدیدی که به رشد شما کمک می کند، غرق کنید. به یک سرزمین دور سفر کنید تا دنیا و فرهنگ های مختلف را بهتر بشناسید. سفر، تجربه ای است که شما را با خاطرات و تجربیات زیادی رو به رو می کند.

از شر وسایل اضافی خلاص شوید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

کم کردن خرت و پرت های اضافی به انسان سرور و شادابی می بخشد. کم کردن وسایل حواس پرت کن بصری برای چشم و ذهن تسکین بخش است. این کار به شما وقت بیشتری برای تفریح نیز می دهد. سعی کنید، هر روز یا هر ماه خود را از شر این وسایل اضافی نجات دهید.

به طرز تفکر خود شادی ببخشید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

چیزهایی که در زندگی تان به درستی پیش می روند را بشناسید. می توانید یک کاغذ در آشپزخانه ی خود بچسبانید و اتفاقات جالب را بر روی آن یادداشت کنید. این کار یک الگوی سالم فکری و انتظار برای اتفاقات خوب در زندگی ایجاد می کند.

نواختن یک موسیقی را بیاموزید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

نواختن یک موسیقی جدید را به زندگی تان اضافه کنید و بعد خلاق خود را کشف کنید. یادگیری نواختن موسیقی موجب افزایش خلاقیت، صبر و کار تیمی می شود. علاوه بر مزایای شناختی موسیقی، این کار مسرور کننده نیز هست. طبق مطالعات، نواختن موسیقی، ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد و به احساس آرامش و ایجاد ارتباط با دیگران کمک می کند.

از زمان تنهایی خود لذت ببرید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

یکی از روش های خوشحال بودن در سال جدید این است که زمان بیشتری را برای خود صرف کنید. این کار بسیار آسان است، اما در زندگی پر جنب و جوش مدرن اغلب افراد خود را فراموش می کنند. آسان ترین روش برای تمرین این کار، این است که روزانه 20 تا 30 دقیقه را به تنهایی بگذرانیم. انسان نیاز به استراحت و ریکاوری دارد. نتیجه ی این تنهایی، خلاقیت و سازندگی است.

به تناسب اندام خود متعهد باشید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

هدف گذاری های چالش برانگیز و قابل دسترسی، پیشرفت شما را تضمین می کند. بهترین زمان یا کلاس فیتنس را که با اهداف شما همخوانی دارد، انتخاب کنید. این کار به شدت شما را خوشحال خواهد کرد. در حال ورزش کردن می توانید به موسیقی مورد علاقه تان نیز گوش دهید، چرا که به شما انگیزه ی بیشتری می دهد.

این حرکات بسیار ساده که با دمبل انجام می گیرد، بدن شما را تنها در عرض سه دقیقه به چالش می کشاند.

امور مالی خود را در دست بگیرید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

امور مالی باید همیشه در کنترل شما باشند. بودجه ی خود را چک کنید، حساب های خود را مرور کنید و برای آنها برنامه ریزی کنید. می توانید روزانه نیم ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید.

فرزندان خود را بی قید و شرط دوست داشته باشید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

والدین نباید سعی کنند که ماهیت فرزندان خود را تغییر دهند. به شغل، علایق و انتخاب های آنها احترام بگذارید. آنها باید بی قید و شرط و صرف نظر از تبعیض های جنسیتی دوست داشته شوند.

در روابط خود از امیتاز دادن بپرهیزید.

تصمیم های جدید برای داشتن سالی شاد

روابط نباید با رقابت دچار خدشه شوند. هیچ کس برنده نمی شود تا همه برنده نشده اند. اگر سعی کنید در روابط خود امتیاز دهید، شادی از خانه ی شما رخت بر می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments