چگونه بفهمیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟

درست مثل پیدا کردن یک شلوار ورزشی فاق بلند یافتن یک برنامه غذایی مناسب برای بدن نیز نیازمند آزمون و خطاهای بسیاری می باشد. کلید موفقیت در کاهش وزن در کمترین زمان ممکن، به حداقل رساندن طیف خطاها می باشد. ما در این مقاله چندین سوال را مطرح کرده ایم که پاسخ به آنها نشان می دهد که آیا با برنامه ی رژیمی مورد نظرتان، نتایج دلخواه را به دست خواهید آورد یا نه؟

آیا تنها وقتی گرسنه اید غذا می خورید و وقتی سیر می شوید، دست از خوردن می کشید؟

چگونه بفهیم یک برنامه ی غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

رژیم هایی که شما را از غذا خوردن محروم می کنند و شما را گرسنه نگه می دارند، متابولیسم تان را منحل می کنند و باعث پرخوری شما در آینده می شوند. در نتیجه رابطه ی بدن شما را با غذا دچار مشکل می کنند. چه بخواهید وزن کم کنید و کالری بسوزانید و چه خواهان مصرف میزان غذای کم تری باشید، بهترین راه این است که به ندای گرسنگی بدنتان گوش دهید.به همین دلیل رژیم لاغری گروهی برنافیت را به شما توصیه می کنیم که این مشکلات را حل می کند.

آیا در برنامه غذایی خود از کربوهیدرات های غلات کامل، پروتئین، چربی و فیبر استفاده می کنید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

ترکیب کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی ها می تواند انرژی سریعی برای بدنتان مهیا کند و آن را برای مدتی طولانی سیر نگه دارد. مراقب رژیم هایی که شما را به شدت از مصرف درشت مغذی ها مثل کربوهیدرات، پروتئین یا چربی باز می دارند باشید. شما برای یک زندگی سالم و کاهش وزن به همه ی آنها احتیاج دارید.

آیا در برنامه غذایی خود میان وعده های مایع مصرف می کنید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

اگر از میان وعده های مایع استفاده می کنید به چیزهایی که می نوشید، توجه کنید. اگر این مایعات شیرین شده اند یا سرشار از آب میوه هستند، مراقب باشید. این نوشیدنی ها قند خون را به شدت افزایش می دهند و حتی شما را از قبل گرسنه تر می کنند. اگر نوشیدنی شما بیشتر حاوی سبزیجات است، سعی کنید به میزان متعادل از کربوهیدرات ها، پروتئین ها و چربی های سالم بهره بگیرید و کالری هایی که بدنتان به آن نیاز دارد نیز مصرف کنید.

اما به یاد داشته باشید که اگر برای مدتی مصرف یک اسموتی یا وعده ی غذایی جایگزین برای شما مناسب بود، برای همیشه نمی توانید از آنها استفاده کنید.

آیا به دلیل داشتن رژیم، از رفتن به رستوران پرهیز می کنید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

یک ذهنیت محدود همیشه پایدار نخواهد بود. بدین معنا که اگر اجازه ی رفتن به رستوران را نداشته باشید یا نتوانید چیزی در منوی رستوران برای خوردن بیابید با مشکل مواجه خواهید شد. برنامه غذایی شما باید با سبک زندگی تان همخوانی داشته باشد تا به کاهش وزنتان کمک کند. بهترین کاری که می توانید در رستوران انجام دهید، مصرف غذاهای مغذی مثل پروتئین های بدون چربی و سبزیجات بخارپز و توجه به میزان مصرف آنهاست.

نسبت به رژیم غذایی خود چه احساسی دارید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

اگر در هفته های اول رژیم غذایی خود احساس انرژی، تمرکز، شادمانی و رضایت می کنید، باید به شما بگویم که رژیمتان کاملا صحیح است. احساس شما همیشه نشانه ی کوچک ترین چیزهاییست که در بدنتان رخ می دهد، بنابراین یک رژیم غذایی خوب احساسات خوبی در شما ایجاد می کند. اگر احساس خستگی، گرسنگی، کج خلقی و ترس می کنید، احتمالا به یک تغییر در بدن خود احتیاج دارید.

آیا در غذای شما چیزی هست که رژیمتان آن را حذف کند؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

اگر برنامه غذایی شما هر یک از میوه ها، حبوبات، نان ها و یا هر غذای سالم دیگری را حذف می کند، نباید زیاد به آن پایبند باشید. حتی برخی از رژیم های غذایی که شما را از خوردن غذاهای ناسالم مثل چیپس و کلوچه به کلی باز می دارند نیز زیاد واقع گرایانه نیستند.

آیا برنامه غذایی شما به گونه ایست که می توانید آن را در طولانی مدت حفظ کنید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

اگر می خواهید رژیم غذایی شما مفید و کارساز باشد، غذاهایی که می خرید، می پزید و می خورید، باید به گونه ای باشند که بتوانید آن را در طولانی مدت حفظ کنید. به خاطر داشته باشید که یک برنامه غذایی خوب، برنامه ای نیست که تنها برای یک هفته یا یک ماه دوام داشته باشد.

چه میزان از برنامه غذایی شما از غذاهای رژیمی تشکیل شده است؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

غذاهای فرآوری شده به خصوص آنهایی که برچسب سلامت و کاهش وزن دارند با غذاهای کم کالری اما مغذی اشتباه گرفته می شوند. یک ماده ی غذایی به دلیل داشتن کالری کم، لزوما سالم و رضایت بخش نیست. بلکه متراکم ترین غذاها شامل محصولات کامل و غیر فرآوری شده مثل غلات کامل و گوشت های بدون چربی هستند.

آیا پیش از این نیز چنین رژیم غذایی را تجربه کرده اید؟

چگونه بفهیم یک برنامه غذایی برایمان مناسب است؟ ، برنافیت

بیشتر اوقات افراد همان اشتباهاتی را که قبلا در رژیم غذایی خود انجام داده اند، تکرار می کنند. برای مثال اگر کالری شماری یا کاهش کربوهیدرات ها در گذشته نتوانستند به کاهش وزن شما کمک کنند، هیچ دلیلی برای شروع دوباره ی این رژیم ها وجود ندارد. تنها زمانی یک رژیم غذایی برای بار دوم بر روی شما تاثیر خواهد داشت که تغییرات چشمگیری در زندگیتان داده باشید.

قدم بعد چیست؟

اگر برنامه غذایی شما صحیح است: کار سخت را انجام داده اید. شما یک استراتژی خوب برای خود یافته اید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که سخت به آن بچسبید. با داشتن یک انگیزه ی قوی و تحمل بالا و پیوستن به گروه ها و جوامع کاهش وزن می توانید به اهداف خود دست یابید. در طول یک هفته، یک ماه و حتی یک سال اگر حس کردید برنامه ی رژیمی شما آثار قبل خودش را ندارد، از ایجاد تغییر در آنها نترسید.

رژیم غذایی شما یک روند در حال پیشرفت است: شما دو گزینه دارید، می توانید رژیم غذایی خود را رها کنید و به دنبال یک شیوه ی جدید باشید یا اینکه همین شیوه ی فعلی را با کمی تغییر به کار برید. یک انتخاب درست بستگی به میزان سلامت، رضایت بخشی و پایداری برنامه غذایی تان دارد. هر برنامه ای که برای خود انتخاب می کنید، لزوما نباید از یک رژیم غذایی خاص پیروی کند، همین که این برنامه غذایی در مورد شما کارساز باشد، کافیست.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments