با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

امروزه همه می دانند که قند های افزودنی در بسیاری از غذاهای بسته بندی شده پنهان شده است. به همین دلیل است که بسیاری از ما از خواندن مواد تشکیل دهنده ی محصولات سر باز می زنیم، چرا که می دانیم حتی اگر دو بار هم این محصولات را چک کنیم، باز قندهای زیادی هستند که به طور ناخواسته از آنها دریافت می کنیم. دلیلش این است که این قندها، خود را با نام های دیگر وارد بدن ما می کنند.

گرچه سازمان غذا و دارو قانونی تصویب کرد که برچسب های غذایی را ملزم به رعایت تفاوت بین قندهای افزودنی و قندهای طبیعی (که در شیر و میوه های خشک شده وجود دارد) کرد، اما کارخانجات تا اواسط سال 2008 خود را ملزم به این کار نکردند. در ادامه ی این مقاله به برخی از مواد غذایی که سرشار از قندهای افزودنی هستند، اشاره شده است.

1- ژامبون

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

گوشت های تکه شده همچون سوسیس، کالباس و ژامبون حاوی دکستروز، شربت ذرت و مالتو دکسترین هستند که همه، جزء قندهای افزودنی محسوب می شوند. به علاوه، این محصولات شامل رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها و نگه دارنده هایی همچون نیتریت، نیترات و بنزوات سدیم هستند. طبق مطالعات، ترکیب نیتریت و نیترات منجر به تولید مواد شیمیایی سرطان زا می شود.

از خرید محصولات حاوی نیتریت، نیترات و مواد تشکیل دهنده ی غیر قابل شناسایی بپرهیزید و به جای آن از گوشت های پخته شده ی خانگی و گوشت مرغ در ساندویچ خود استفاده کنید.

2- گرانولا و شکلات های پروتئینی

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

همین که تنها از شکلات های ارگانیک استفاده کنید، بدان معنا نیست که میان وعده ی سالمی انتخاب کرده اید. قند برخی از این شکلات ها آنقدر زیاد است که با آب نبات هیچ تفاوتی ندارد. وقتی قند زیادی را به یکباره مصرف کنید، قند خون شما به یکباره افزایش می یابد و منجر به افزایش انرژی ناگهانی می شود که اثر آن بسیار زود گذر است و برای سیر نگه داشن شما در یک میان وعده اصلا گزینه ی مناسبی محسوب نمی شود.

پیش از خرید این شکلات ها، به برچسب آن دقت کنید و از شکلات هایی استفاده کنید که حاوی کمتر از 5 گرم قند هستند.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%AF%DA%86%D8%A7%D8%B1-%D8%B9%D9%84%D8%A7%D8%A6%D9%85-%D9%BE%DB%8C%D8%B4-%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D8%AA-%D9%87%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]اگر دچار علائم پیش دیابت هستید، این نکات را رعایت کنید[/button]

3- ماست طعم دار

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

اکثر محصولات طعم دار، سرشار از قند هستند، به ویژه آنهایی که کم چرب یا حاوی مخلوط میوه ی شربتی هستند. آنها حاوی 25 گرم قند هستند که یک محصول سالم را تبدیل به یک محصول ناسالم می کنند. یک ماست چکیده ی فاقد طعم دهنده انتخاب کنید و برای طعم دار کردن آن، از گزینه های سالم همچون توت فرنگی، بادام و عسل استفاده کنید. با این روش میزان قند اضافه شده به ماست خود را می توانید اندازه گیری کنید.

4- آب میوه ها و پوره ها

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

بررسی برچسب آب میوه ها و محصولات ساخته شده با میوه ضروری است. گاهی اوقات، میزان قند افزوده شده به آب میوه ها، معادل قند موجود در یک بطری نوشابه است. سس سیب نیز از این قاعده مستثنا نیست، چرا که حاوی شربت ذرت با فروکتوز بالاست. قندهای افزودنی، جزء دومین مواد رایج استفاده شده در محصولات است. به جای آب میوه ها بهتر است از میوه های تازه استفاده کنید. با این کار از فیبرهای سیرکننده ی موجود در میوه ها نیز بهره خواهید برد.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A2%DB%8C%D8%A7-%D8%B4%D8%B1%D8%A8%D8%AA-%D8%B0%D8%B1%D8%AA-%D8%A8%D8%A7-%D9%81%D8%B1%D9%88%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B2-%D9%85%D9%88%D8%AC%D8%A8-%DA%86%D8%A7%D9%82-%D8%B4%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]آیا شربت ذرت با فروکتوز بالا موجب چاق شدن شما می شود؟[/button]

5- کره ی بادام زمینی

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

بسیاری از برندهای کره ی بادام زمینی که از بازار تهیه می کنید، حاوی قند، شهد، عسل و شربت نیشکر خشک می باشند. اگر این محصول با سیب و اسموتی ترکیب شود، این میزان قند چند برابر خواهد شد.

از محصولی استفاده کنید که 100 درصد از بادام زمینی تهیه شده و تنها مواد تشکیل دهنده ی آن بادام زمینی و نمک باشد.

6- سس گوجه فرنگی

با بمب های قند پنهان آشنا شوید!

بسیاری از سس های گوجه فرنگی به عنوان دومین یا سومین مواد تشکیل دهنده دارای قند یا آب نیشکر می باشند و در هر نصف فنجان آنها، 13 گرم شکر وجود دارد. گوجه به تنهایی حاوی قندهای طبیعی است، اما این میزان قند در هر نصف فنجان تنها 5 گرم است و این بدان معناست که این 8 گرم باقی مانده، مربوط به قندهای افزوده شده است.

در هنگام خرید سس ها، لیست مواد تشکیل دهنده ی آن را به خوبی مطالعه کنید و از انواعی استفاده کنید که هر نصف فنجان آن، حاوی کمتر از 6 گرم قند باشد. بهتر است سس های خانگی تهیه کنید. برای این کار از رب گوجه فرنگی خانگی، سیر، پیاز و ریحان خشک شده استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”http://bornafit.ir/%D8%A8%D8%A7-4-%D8%B3%D8%B3-%DA%86%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B3%D9%88%D8%B2-%D8%A2%D8%B4%D9%86%D8%A7-%D8%B4%D9%88%DB%8C%D8%AF/” align=”right” target=”_blank”]با ۴ سس چربی سوز آشنا شوید[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments