با این مواد غذایی ضد پیری آشنا شوید

پیری یک روند اجتناب ناپذیر است و به طور کلی در سن 45 سالگی به بالا رخ می دهد. تماس مداوم با توکسین ها، رژیم غذایی ضعیف و اشعه های UV از جمله مواردی هستند که منجر به چین و چروک های پوستی می شوند. اما مصرف مواد غذایی ضد پیری همچون هویج، توت ها، آووکادو، هندوانه و خربزه و انواع سبزیجات سبز، آثار مضر رادیکال های آزاد را کاهش داده و جوانی پوست را به همراه دارند.

پیری، یک روند بیولوژیکی است که هر فردی در زندگی با آن رو به رو می شود. درمان ها و تکنیک های زیادی وجود دارند که می توانند علائم داخلی و خارجی این روند را به حداقل برسانند. ین که یک روند اجتناب ناپذیر است. هر فردی این علائم را در سنین خاصی در نقاط خاصی از بدن نشان می دهد، اما به طور کلی، در سن 45 سالگی به بالا رخ می دهد. اگر این علائم پیش از 45 سالگی رخ دهد، دلیل آن فاکتورهای خارجی می باشند.

تماس مداوم با توکسین ها، رژیم غذایی ضعیف و اشعه های UV از جمله مواردی هستند که منجر به چین و چروک های پوستی می شوند. نگران کننده ترین بخش، چین و چروک ها نیستند، بلکه بیماری هایی هستند که به دلیل این رژیم غذایی ضعیف ایجاد می شوند. خوشبختانه، افزودن برخی از غذاهای مغذی خاص آثار سوء تغذیه و چین و چروک ها را کاهش می دهد. در این مقاله به این غذاهای ضد پیری اشاره شده است.

1- هویج

ضدپیری - هویج - برنافیت

هویج، سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدانی است که از جمله می توان به بتا کاروتن اشاره کرد. علاوه بر تقویت چشم ها، آثار منفی رادیکال های آزاد و خورشید را نیز از بین می برد. این ترکیبات همراه با مواد معدنی و آب موجود در هویج، یک سد محافظتی در برابر اکسیداسیون سلولی ایجاد می کند که از پیری زودرس و بیماری های مزمن مربوط به آن جلوگیری می کند. این ماده بهتر است به صورت خام مصرف شود.

2- آووکادو

ضدپیری - آووکادو - برنافیت

آووکادو به میوه ی جوانی معروف است. این میوه، یکی از بهترین میوه ها برای پیشگیری از بیماری های مرتبط با پیری و علائم آن می باشد. آووکادو، حاوی اسیدهای چرب مونو و آمینو اسیدهای ضروری است که پس از جذب شدن توسط بدن، تولید سلولی را تحریک می کند و بدن شما را سالم و جوان می کند. مواد موجود در آووکادو، عدم تعادل را در پاسخ التهابی بدن کنترل می کند و خطر مشکلات مفاصل و بیماری های قلبی- عروقی را از بین می برد. آووکادو، سرشار از ویتامین E است، آنتی اکسیدانی که آثار آسیب سلولی در پوست را کاهش می دهد.

3- شکلات تلخ

شکلات تلخ و دارای کاکائوی 60 درصد به بالا یک ماده ی مغذی و بسیار سالم است. این ماده، حاوی آنتی اکسیدان و چربی های سالمی است که با ضد پیری سلولی می باشد. مواد مغذی موجود در آن، نه تنها مواد مغذی بدن شما را تامین می کند، بلکه تولید سلولی را افزایش می دهد و از بیماری های التهابی جلوگیری می کند. ترکیبات سالم آن موجب سلامت مغز، بهبود خلق و خو و افزایش تمرکز می شود.

 

4- هندوانه و خربزه

ضدپیری - صیفی جات - برنافیت

هندوانه و خربزه، برای همه ی رژیم ها مفید می باشند. دلیل آن هم این است که کالری آنها بسیار کم، اما سرشار از آب و آنتی اکسیدان می باشند. این خواص موجب خواص ادرار آوری، تصفیه کنندگی و ضد التهابی آنها می شود. هندوانه و خربزه به بدن شما کمک می کنند تا با مایعات حبس شده و سموم موجود در بدن مقابله کنند. مواد موجود در این میوه از پیری زودرس و چین و چروک جلوگیری می کند.

5- سبزیجات سبز

ضدپیری - سبزی جات - برنافیت

سبزیجات سبز به طور کلی موجب محافظت از بدن می شوند. برخی از فواید آن شامل فیبر فراوان، آنتی اکسیدان و پروتئین های با کیفیت است. آنها فعالیت منظم سلولی و سیستم ایمنی شما را حمایت می کنند. بتاکاروتن موجود در آنها موجب محافظت از پوست و چشمان شما خواهد شد. دلیل آن هم این است که زوال حاصل از اشعه های خورشید و آلودگی را از بین می برد. ویتامین ها و مواد معدنی موجود در آنها نیز کلسترول فشار خون را کاهش می دهد.

6- انواع توت

ضدپیری - توت - برنافیت

توت، سرشار از ویتامین C است. آنتی اکسیدانی که فعالیت سلول ها و تولید کلاژن و الاستین را افزایش می دهد. مصرف آنها، جریان خون را افزایش می دهد، در نتیجه اکسیژن سازی سلولی شما افزایش می یابد و جزء عوامل ضد پیری می باشد. ویتامین، فیبر و مواد معدنی موجود در آن، عملکرد سیستم های اصلی بردن را حمایت می کند و موجب خروج سموم از بدن می شود.

7- انواع آجیل

ضدپیری - آجیل - برنافیت

 آجیل ها، سرشار از موادی هستند که با پیری ارگان های داخلی و پوست مقابله می کنند. آنها سرشار از کلاژن و آمینو اسیدهایی هستند که روند بازسازی سلولی را افزایش می دهند. برای مثال، گردو و بادام سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین است که با سموم و التهاب بدن مقابله می کنند.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه