بایدها و نبایدهای غذایی برای داشتن موهای زیبا

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed” align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ] موهای زیبا پنجره ای به سوی زیبایی و سلامت شماست. غذایی که میل می کنید، تاثیر زیادی بر روی رشد و جلوگیری از ریزش آنها دارد. مصرف شیرنی جات، ماهی های حاوی جیوه، پروتئین های حیوانی و غذاهای چرب منجر به ریزش موها و مصرف غذاهای حاوی زینک و آهن، ویتامین A، فولیک اسید و ویتامین E موجب افزایش رشد موها می شود. [/iconbox]

موهای زیبا نشانه ی سلامت آنهاست. اما تنها یک شامپوی مناسب به تنهایی نمی تواند منجر به این امر شود. درست همانند ناخن ها، موهای شما نیز پنجره ای رو به زیبایی شماست. خوشبختانه کارهای زیادی هست که با کمک آن می توانید موهای زیبا و سالمی داشته باشید. مهم ترین آنها غذاییست که می خورید. برخی از غذاها برای موها بسیار مفید هستند و برخی دیگر به شدت به آنها آسیب می رسانند. در این مقاله به بایدها و نبایدهای غذایی اشاره شده است.

نبایدها: شیرینی جات

شیرینی جات- سبک زندگی- برنافیت

 

وقتی غذاهای سرشار از قند و یا تهیه شده با آرد فرآوری شده مصرف می کنید، قند خون شما به شدت افزایش می یابد. این امر موجب آزاد شدن آندروژن ها می شود. آندروژن، هورمونیست که موجب از بین بردن فولیکول های مو و در نهایت ریزش موها می شود.

نبایدها: مصرف بیش از حد پروتئین حیوانی

بایدها و نبایدهای غذایی برای داشتن موهای زیبا

رژیم غذایی کتوژنیک ممکن است برای کاهش وزن مفید باشد، اما برای موها اصلا خوب نیست. هر چند پروتئین، برای داشتن موهای سالم ضروریست، اما مصرف بیش از حد آن به قیمت عدم مصرف دیگر مواد غذایی با ارزش به رشد موها هیچ کمکی نمی کند. می توانید به جای آن از پروتئین های گیاهی با فیبر بالا استفاده کنید. به این ترتیب مواد غذایی با ارزشی را دریافت می کنید که برای سلامت کلی بدن شما ضروریست. سعی کنید سیستین مصرف کنید. سیستین، پیش لازمه ی کراتین است و کراتین، پروتئین اصلی سازنده ی موهاست. منابع خوب سیستین، حاوی بروکلی، جوانه ی گندم و فلفل قرمز است.

پیشنهاد برنافیت: رژیم غذایی کتوژنیک خوب یا بد؟

بایدها: غذاهای حاوی آهن و زینک

آهن و زینک- سبک زندگی- برنافیت

زینک و آهن دو ماده ی معدنی مهم برای رشد موها است. اگر موهای زیبا، سفت و محکم می خواهید، از آهن های حیوانی که در گوشت گوسفند، مرغ وماهی یافت می شوند، استفاده کنید. اگر گوشت خوار نیستید، لوبیا و سبزیجات برگ دار نیز سرشار از آهن می باشند. زینک را نیز از غذاهای دریایی و غلات کامل می توانید دریافت کنید.

نبایدها: ماهی های جیوه دار

ماهی های جیوه دار- سبک زندگی- برنافیت

 

مصرف ماهی های حاوی امگا ۳ موجب کاهش التهاب و بهبود رشد موها می شود. اما سعی کنید از مصرف ماهی های جیوه دار مثل شمشیر ماهی که منجر به ریزش مو می شود، بپرهیزید. گزینه های بهتر شامل سالمون، ماهیِ تن و هالیبوت می باشند که سرشار از منیزیم نیز هستند.

نبایدها: غذاهای چرب

غذاهای چرب- سبک زندگی- برنافیت

غذاهای سرشار از چربی های اشباع و هیدروژنه، روزنه های پوست صورت و حتی سر شما را می بندند. بسته شدن روزنه های سر، موجب ریزش موها می شود. مارگارین جامد، غذاهای آماده و کراکرها، همه حاوی چربی های ترانس می باشند.

پیشنهاد برنافیت: روغن آرگان برای پیشگیری از ریزش موها مفید است

بایدها: دارچین

دارچین- سبک زندگی- برنافیت

این ادویه ی شیرین، گردش خون را در بدن، از جمله پوست سر بهبود می بخشد. بدین معنا که با مصرف آن مواد مغذی بیشتری به فولیکول های موی شما می رسد که موجب رشد و سلامت آنها می گردد.

بایدها: سیب زمینی شیرین و کدو حلوایی

بایدها و نبایدهای غذایی برای داشتن موهای زیبا

میوه ها و سبزیجات نارنجی رنگ مثل سیب زمینی شیرین، کدو حلوایی و انبه برای سلامت موها فوق العاده هستند. آنها سرشار از بتاکاروتن و ویتامین A می باشند که موجب تولید چربی های سالمی چون سبوم در بدن می شوند. سبوم، موجب درخشندگی و رطوبت پوست سر می شود. سعی کنید این مواد مغذی را از مواد غذایی خود دریافت کنید، نه از مکمل ها.

پیشنهاد برنافیت:

بایدها: بادام

بادام- سبک زندگی- برنافیت

بادام برای داشتن موهای زیبا یک گزینه ی فوق العاده است، چرا که سرشار از ویتامین E می باشد. علاوه بر این ویتامین، آنتی اکسیدان های موجود در آن موجب ترمیم بافت ها، کاهش التهاب و افزایش رشد موها می شود. دیگر منابع ویتامین E حاوی تخمه آفتابگردان، آجیل، اسفناج و آووکادو می باشد.

بایدها: نخود

نخود- سبک زندگی- برنافیت

نخود سرشار از ویتامین B9 یا فولیک اسید است که برای سلامت موها بسیار اهمیت دارد. سبزیجات برگ دار، کلم برگ، اسفناج و پیازچه نیز سرشار از فولیک اسید می باشند. هر چه سبزیجاتی که مصرف می کنید سبزتر باشند، میزان فولیک اسید آنها نیز بیشتر است. فولیک اسید موجب تحریک تولید گلبول های قرمز خونی می شود. گلبول های قرمز، اکسیژن را در طول بدن جا به جا می کند و مواد مغذی را به موها می رساند.

  کاری از گروه محتوای برنافیت

مترجم: مریم اصیلی

مترجم: مریم اصیلی

5/5

به اشتراک بگذارید

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم غذایی و برنامه غذایی را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
بیشتر...

یکی از زیر مجموعه‌های دکتر کرمانی که با بیش از چند سال سابقه درخشان در زمینه تغذیه و لاغری توانسته است، هزاران افراد را به تناسب اندام دلخواه خودشان برساند، مجموعه برنافیت دکتر کرمانی است. در سایت برنافیت با دنیایی از مطالب درمورد تغذیه و لاغری روبه‌رو خواهید شد و  هر آن‌چه درمورد تغذیه و لاغری است را در این‌جا می‌توانید پیدا کنید.

هنگام ورود به سایت برنافیت دکتر کرمانی با انواع متفاوتی از رژیم‌ها روبه رو می‌شوید از جمله: رژیم تثبیت وزن برنافیت، برنامه‌غذایی روزانه برنافیت، رژیم غذایی برای لاغری، رژیم غذایی رایگان، رژیم غذایی لاغری برای دموی‌ها، رژیم فستینگ، رژیم فشرده لاغری، رژیم کاهش وزن، رژیم کتوژنیک، رژیم گروهی برنافیت، رژیم لاغری 20 کیلویی، رژیم لاغری رایگان، رژیم لاغری سریع، رژیم مایر، رژیم سیب، رژیم شیر، رژیم، رژیم افزایش وزن برنافیت، رژیم آنلاین، رژیم بارداری و شیردهی، رژیم برای بلغمی‌ها، رژیم برای دموی‌ها، رژیم پروتئین، بارهنگ برای لاغری است که تنوع رژیم‌ها باعث شده به یک مجموعه بسیار قوی در حوزه لاغری و تغذیه شناخته شود.

تمامی دستورات برنامه‌های غذایی زیر نظر کارشناسان دکتر کرمانی ارائه می‌شود و دستورات مصرف هر خوراکی با مقدار کالری مورد نیاز نیز در برنامه غذایی برای هر شخص به صورت جداگانه گفته می‌شود. مانند: طریقه مصرف دانه چیا برای لاغری، ماسالای چینی برای لاغری، سیر سیاه لاغری، سرکه سیب برای لاغری ، زردچوبه برای لاغری شکم، چای سبز برای لاغری، دانه چیا، دمنوش‌های لاغری و…. خواص میخک برای لاغری.

برنامه غذایی برای هر شخصی متفاوت است و با توجه به شرایط جسمانی هر فرد برنامه غذایی جداگانه به آن داده می‌شود مانند: برنامه رژیم غذایی 7 روزه، برنامه غذایی برای افزایش وزن، برنامه غذایی برای بدنسازی، برنامه غذایی برای کاهش وزن.

در مجموعه برنافیت دکتر کرمانی امکاناتی نظیر: مشاور تغذیه آنلاین، مشاوره رایگان رژیم لاغری، دریافت رژیم به صورت آنلاین، کاهش وزن سریع، آب کردن چربی شکم، نرم افزار رژیم غذایی رایگان برنافیت، ورزش برای لاغری، پشتیبان اختصاصی رژیم، چالش رژیم لاغری،  کالری مواد غذایی برنافیت،  محاسبه bmiدکتر کرمانی، دوچرخه ثابت برای لاغری،  قوی‌ترین رژیم لاغری، کاهش چربی، کاهش وزن، گروه لاغری برنافیت دکتر کرمانی، لاغری سریع، لاغری سریع 10روزه، لاغری سریع در یک هفته، لاغری و تناسب اندام، چاقی، زیبایی اندام، ورزش لاغری، ورزش و تناسب اندام، نمونه رژیم دکتر کرمانی، پیج دکتر کرمانی، رژیم دکتر کرمانی رایگان‌ و انواع روش‌های لاغری.

راه ارتباطی با مجموعه برنافیت دکتر کرمانی از طریق سایت برنافیت، اینستاگرام برنافیت دکتر کرمانی و واتساپ برنافیت امکان پذیر است و همراهی شما عزیزان باعث شده است تا یک خانواده بزرگی کنار هم تشکیل دهیم.

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم غذایی دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر کارشناس اختصاصی ارائه می‌دهد.

دسترسی سریع

پربازدیدترین ها

انواع رژیم ها

برنافیت، ارائه دهنده‌ی رژیم دکترکرمانی است که رژیم ها را به صورت گروهی و زیر نظر پشتیبان اختصاصی ارائه می‌دهد.

گروه برنافیت دکتر کرمانی، مشاوره تغذیه و تناسب اندام

گروه برنافیت دکتر کرمانی یکی از بزرگترین گروه های درمانی چاقی و لاغری می باشد که با ارائه رژیم گروهی با استفاده از بروز ترین متد های لاغری به شما در رسیدن به لاغری و تناسب اندام کمک میکند.
دریافت مشاوره رژیم برنافیت
برای رسیدن به وزن دلخواهت، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناسان ما مشاوره رایگان بگیری!

دریافت مشاوره رایگان رژیم

اگه می‌خوای به وزن دلخواهت برسی، شماره‌ات رو ثبت کن تا از کارشناس‌های برنافیت دکترکرمانی مشاوره‌ رایگان بگیری!

[contact-form-7 id="19069" title="فرم مشاوره"]