بایدها و نبایدهای استفاده از رنگ مو

یکی از دغدغه های زنان پس از رنگ مو دوام و ماندگاری، درخشندگی و زیبایی موهاست. استفاده ی بیش از حد از شامپو، حمام آب داغ و گرمای بیش از حد اتوی مو و سشوار موجب مات شدن و از بین رفتن درخشندگی موها می شود. بالعکس مصرف شامپوهای حاوی SPF و ماساژ سر با چای بابونه، از گزینه های مناسب برای حفظ دوام رنگ موها محسوب می شود.

آنچه در این مطلب خواهید آموخت نمایش

لاغری شکم با سشوار

پروسه ی رنگ کردن موها کار دشواریست. این کار بسیاری از مواقع موهای شما را خشک و آسیب پذیر می کند، در بسیاری از مواقع نیز ممکن است رنگی که می زنید با رنگ چهره و پوستتان سازگار نباشد و یا در مواردی که به رنگ دلخواه خود می رسید، دوام و ماندگاری آن بسیار کوتاه مدت باشد. در اینجا اشاره ی کوتاهی به بایدها و نبایدهای رنگ مو شده است که با رعایت آن می توانید رنگ موی زیباتر، درخشان تر و با دوام تری داشته باشید.

بایدها

1- از محصولات افزایش دهنده ی رنگ مو استفاده کنید. محصولات فاقد آمونیاک برای موهای رنگ شده طراحی شده اند و موجب درخشان تر شدن آنها می شوند. این محصولات برای محافظت از موهایی که به دلیل رنگ شدن خشک شده اند، بسیار مفیدند.

2- به موهای خود نرم کننده بزنید. هر بار شامپو می زنید، از نرم کننده نیز استفاده کنید و بگذارید تا پایان حمام روی موهای شما باقی بماند. بخار موجب می شود که نرم کننده به عمق موهای شما نفوذ کند. نرم کننده های مخصوص طولانی مدت را روی رنگ مو جدید خود بگذارید، آن را ببندید و با همان بخوابید. برای صاف نگه داشتن موها، هفته ای یک بار به آنها روغن بزنید و بگذارید روی موها بماند.

3- از یک برس مناسب استفاده کنید. یک برس مناسب از بد رنگ شدن موها جلوگیری می کند و درخشندگی آنها را افزایش می دهد. برای افزایش درخشش موها از برس های پارویی نیز می توانید استفاده کنید.

4- موهای خود را از نور خورشید محافظت کنید. اشعه های فرابنفش، رنگ موها را از بین می برند و تارهای مو را دچار خشکی می کنند. شامپوها و نرم کننده های حاوی SPF، گزینه های خوبی برای جلوگیری از نور خورشید هستند. برخی از آنها حاوی ویتامین هایی چون A، C و E هستند که به احیای موها و پیشگیری از آسیب به آنها جلوگیری می کنند.

 

نبایدها

1- به موهای خود زیاد شامپو نزنید. افرادی که موهای معمولی دارند، دو بار در هفته و افرادی که موهای چرب دارند، یک روز درمیان می توانند از شامپو استفاده کنند. به طور کلی از شامپوهای روشن کننده بپرهیزید، چرا که مواد پاک کننده ی آن رنگ موها را از بین می برند.

 

2- زیاد از اسپری مو استفاده نکنید، چرا که موجب از بین بردن درخشش موها می شود. اگر می خواهید موها را نگه دارید، از سرم های درخشان کننده استفاده کنید.

3- زیاد موهای خود را نشویید. طبق تحقیقات، 80 درصد از رنگ موها تنها با آب از بین می روند. وقتی می خواهید موهای خود را آب بکشید، از آب ولرم یا سرد استفاده کنید. آب گرم موجب از بین رفتن رنگ مو می شود.

4- گرمای زیاد با خشن کردن کوتیکول های مو، موجب مات شدن رنگ موها می شود. اتوهای مو نیز موجب خشک شدن موها می شوند، قبل از مصرف آنها از سرم یا اسپری مو استفاده کنید.

نکات مهم

شستن موها با چای بابونه موجب صاف شدن و جلوگیری از بد رنگ شدن موهای بلوند می شوند. مقداری چای سرد را روی موهای مرطوب خود بریزید و ماساژ دهید. پس از 10 دقیقه، آن را با آب سرد بشویید. این کار را دو بار در ماه انجام دهید.

 

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه