اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید

هر چه به وزن ایده آل خود نزدیک تر می شوید، کاهش وزن نیز سخت تر می شود و برای چند کیلو اضافه وزن باقی مانده باید با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم کنید. اگر وزن تان ثابت مانده، می توانید از راهکارهایی که در ادامه برایتان توضیح داده ایم برای بهبود وضعیت تان بهره ببرید.

وقتی عزم خود را برای کاهش وزن جزم می کنید، سخت می کوشید تا در این مسیر به وزن مورد نظر خود برسید، اما درست وقتی که در حال نزدیک شدن به وزن ایده ال خود هستید، ناغافل ترازو از کار می ایستد. این یک واقعیت است که هر چه به وزن ایده آل خود نزدیک تر می شوید، کاهش وزن نیز سخت تر می شود. حال که وزن شما کمتر شده، بدن شما به انرژی کمتری برای حفظ سایز جدیدش نیاز دارد. در این مقاله، نکاتی بیان می شود که می تواند به شما کمک کند تا اضافه وزن 5 کیلویی خود را کاهش دهید.

هر چه در طول روز می خورید، یادداشت کنید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

اگر در ابتدای مسیر کاهش وزن خود هر غذایی را که می خوردید، می نوشتید، اما حالا که دارید به نتیجه می رسید در نوشتن آن تنبلی می کنید، دوباره این عادت را از سر بگیرید. این یادداشت ها، به شما کمک می کند تا عادت هایی را که بدون آگاه بودن از آن منجر به غذا خوردن می شود، را بشناسید. این عادت ها شامل شام دوباره، مصرف میان وعده های نا آگاهانه و ناخنک زدن به غذاهاست. تا رسیدن به وزن ایده آل و حتی پس از آن، این عادت یادداشت کردن را ترک نکنید.

 

از مصرف خوراکی های اضافی بپرهیزید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

شاید این میان وعده ها از نظر شما کوچک باشند، اما کالری زیادی دارند که شما اصلا به آنها نیازی ندارید، در نتیجه کاهش وزن را برای شما سخت تر می کنند. چگونه این عادت را ترک کنید؟ هرگاه، خواستید چیزی را در دهان خود بگذارید که از قبل برای خوردن آن برنامه ریزی نکرده اید، آن را در یک کیسه ی پلاستیکی قرار دهید. وقتی در انتهای روز به خوراکی هایی که قصد خوردن آن را داشته اما آن را مصرف نکرده اید، نگاه کنید، متعجب خواهید شد.

به جای شام اسموتی بخورید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

سعی کنید سه بار در هفته را به جای وعده ی شام از اسموتی استفاده کنید. این جایگزین غذایی به کاهش وزن شما کمک می کند، چرا که میزان آن کنترل شده است. اسموتی ها با وجود داشتن کالری کمتر، سرشار از فیبر و پروتئین هستند و موجب سیر شدن و سیر نگه داشتن شما می شوند.

می توانید این اسموتی را در خانه تهیه کنید. به این ترتیب که سه چهارم فنجان ماست چکیده را با یک اسکوپ پودر پروتئین گیاهی، سه چهارم فنجان توت یخ زده، یک مشت سبزیجات برگ دار، یک قاشق غذاخوری بذر کتان و مقداری شیر بادام شیرین نشده مخلوط کنید تا غلظت لازم به دست آید.

برای خودتان انگیزه ایجاد کنید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

پس از چند ماه تلاش برای کاهش وزن، ممکن است انگیزه ی شما کم کم رو به افول برود، اما غافل شدن از ورزش، قطعا شما را از رسیدن به اهدافتان بازمی دارد. اگر می خواهید همیشه انگیزه ی ورزش کردن را داشته باشید، یکی از اعضای خانواده یا دوستان را با خود همراه کنید.

از احتباس آب در بدن جلوگیری کنید

احتباس آب در بدن موجب می شود وزن بدن از وزن اصلی بیشتر نشان داده شود. اما تنها چند قدم ساده به شما کمک می کند تا از احتباس آب و نفخ رها شوید. نوشیدنی ها را با نی ننوشید، به آرامی غذا بخورید، از مصرف غذاهای شور بپرهیزید و در طول روز زیاد آب بنوشید. یک پارچ را پر از آب کنید و مقداری میوه های تازه همچون توت، لیمو و پرتقال را به آن اضافه کنید و مدام بنوشید تا از احتباس آب در بدن شما جلوگیری شود.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d9%88%d8%b2%d9%86%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d8%b2%db%8c%d8%a7%d8%af-%d8%b4%d8%af%d9%87-%d8%b4%da%a9%d9%85-%d8%aa%d8%a7%d9%86-%d9%86%d9%81%d8%ae-%d8%af%d8%a7%d8%b1%d8%af%d8%9f/” align=”right” target=”_blank”]وزنتان زیاد شده یا شکم تان نفخ دارد؟![/button]

از سبزی جات به جای کربوهیدرات استفاده کنید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

مصرف کربوهیدرات های پیچیده در وعده ی صبحانه و نهار به شما انرژی لازم برای ادامه ی روز را می دهد، اما در هنگام شام، بدن شما به این انرژی اضافی نیازی نخواهد داشت. بنابراین، بهتر است به جای کربوهیدرات از سبزیجات غیر نشاسته دار چون سبزیجات سبز، بروکلی، قارچ و فلفل استفاده کنید. مصرف سبزیجات همان میزان سیر کنندگی را با کالری کمتری به شما می بخشند.

از تماس با مواد سمی دوری کنید

مواد شیمیایی چاق کننده همانند بیسفنول آ، پارابن، فتالات و مواد سرطان زا در کاهش وزن شما مشکل ایجاد می کنند. آنها سیستم درون ریز را مختل می کنند و تولید استروژن را افزایش می دهند. این مسئله موجب کاهش حساسیت به انسولین، اختلال در هورمون های تنظیم سیری و مهار عملکرد تیروئید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود. شاید کنار گذاشتن همه ی این مواد شیمیایی به طور کامل، کار سختی باشد، اما با مصرف شیشه به جای پلاستیک، انتخاب غذاهای دریایی با سطوح کمتر آلودگی و مصرف محصولات بهداشتی فاقد پارابن، می توانید تماس خود را با این مواد شیمیایی کاهش دهید.

 

کمی بیشتر بخورید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

شاید عجیب به نظر برسد، اما گاهی اوقات افزایش میزان غذا به کاهش وزن شما کمک خواهد کرد. محروم شدن از غذاها، به مرور زمان، متابولیسم شما را کاهش می دهد. اما بدن شما انرژی حاصل از هضم غذا را می سوزاند، بنابراین تنها مصرف کمی غذا می تواند میزان متابولیسم شما را به طور کلی افزایش دهد. این افزایش کالری به معنای خوردن یک تکه پیتزا یا کاپ کیک نیست، بلکه مصرف تنها 100 کالری بیشتر، مثل یک تکه ی کوچک مرغ یا یک قاشق غذاخوری کره ی بادام زمینی این مشکل را حل می کند.

 

خواب را در اولویت قرار دهید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

خواب کافی، اهمیت زیادی در کاهش وزن دارد. یک ساعت زودتر خوابیدن، می تواند شما را کمتر در معرض مصرف غذاهای پر کالری قرار دهد. به علاوه، وقتی شب قبل را به خوبی خوابیده باشید، انرژی بیشتری برای انتخاب غذاهای سالم و رفتن به باشگاه را در روز بعد خواهید داشت.

زیاد به ترازو توجه نکنید

اگر وزن تان ثابت مانده است، بخوانید - برنافیت

ما همیشه انتظار داریم وقتی روی ترازو می رویم، عدد مورد علاقه ی خود را ببینیم، اما گاهی اوقات بدن ما نقشه ی دیگری دارد و به هر دلیلی ممکن است عدد مورد نظر را به شما نشان ندهد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه