اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند

بسیاری از اشتباهاتی که در هنگام شستن صورت انجام می دهید، منجر به چین و چروک و پیری صورت شما می گردد. استفاده ی بیش از حد از برس های پاک کننده، شستن پوست با آب داغ، مصرف لایه بردارهای خشن، عدم استفاده از پاک کننده های مناسب، شستن صورت تنها یک بار در طول روز و … از جمله عواملی هستند که به پوست آسیب می رسانند و منجر به چین و چروک و پیری پوست می گردند.

شستن صورت آنقدر آسان است که حتی می توانید با چشمان بسته نیز این کار را انجام دهید. هرچند این کار آسان است، اما بدان معنا نیست که شما آن را درست انجام می دهید. بسیاری از اشتباهاتی که در هنگام شست و شوی صورت انجام می دهید، منجر به چین و چروک و پیری صورت شما می گردد. در ادامه ی مقاله، شما را با این اشتباهات آشنا خواهیم کرد.

1- تصور می کنید که پاک کننده ی آرایشی و ژل شستشو یکسان هستند.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

بسیاری از ژل های شستشو، نمی توانند آرایش را به صورت کامل پاک کنند، بنابراین پیش از استفاده از این ژل ها باید پوست را از مواد آرایشی زدود. پیشنهاد برخی از متخصصان پوست این است که ابتدا ریمل و آرایش چشم خود را با یک پاک کننده ی آرایشی پاک کنید، و سپس با استفاده از یک پد پنبه ای، تونر، مقداری آب و ژل شست و شو، مابقی آرایش خود را پاک کنید. از قسمت هایی که بیشتر، آرایش در آن جمع می شود، دور بینی و دهان و چین و چروک ها، غافل نشوید.

2- پول خود را صرف خرید ژل های پاک کننده ی گران می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

اگر عادت دارید، ژل های شست و شوی گران قیمت تهیه کنید، باید بدانید که با این کار، تنها پول خود را دور ریخته اید، چرا که این ژل ها برای مدت بسیار کوتاهی بر روی صورت باقی می مانند و در این مدت نمی توانند هیچ اثر دارویی یا درمانی داشته باشند. به جای آن از محصولات دیگری چون کرم ضد آفتاب، سرم و مرطوب کننده ی گران قیمت که تفاوت چشمگیری در صورت ایجاد می کنند، استفاده کنید.

3- صورت خود را تنها یک بار در روز می شویید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

حتی اگر تمام آرایش خود را به خوبی در شب قبل پاک کرده اید، تنها مشتی آب در صبح روز بعد برای پاک کردن صورت شما کافی نیست. در طول شب، باکتری ها و چربی های زیادی روی پوست شما ایجاد می شوند، که باید در هنگام صبح از روی پوست شما زدوده شوند. اگر به پاکسازی مدام پوست خود عادت ندارید، پاکسازی در هنگام شب را فراموش نکنید. پوست شما پیش از خواب باید از آلودگی ها، آرایش و چربی هایی که در طول روز بر رویش جمع می شوند، پاک شود. آلودگی هوا، یکی از بزرگترین خطرها برای سلامت پوست محسوب می شود. آنها کلاژن را از بین می برند و مشکلات رنگدانه ای ایجاد می کنند.

4- از پاک کننده ی مناسب استفاده نمی کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

اگر پوست شما چرب است و دائم جوش می زند، از یک پاک کننده ی ژلی استفاده کنید. پاک کننده های ژلی، چربی ها را بهتر از بین می برند. اما افرادی که دارای پوست خشک یا حساس هستند، باید از پاک کننده های شیری یا کرمی استفاده کنند تا بتوانند چربی طبیعی پوست را حفظ و از خشک شدن آن جلوگیری کنند.

5- از آب داغ استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

آب داغ شاید حس خوبی به شما بدهد، اما موجب از بین بردن چربی ها و رطوبت ضروری پوست می شود، در نتیجه آن را خشک، قرمز و دچار خارش می کند. به جای آب داغ، از آب ولرم یا خنک استفاده کنید و آن را چندین با بر روی صورت خود بریزید.

پیشنهاد برنافیت: 8 تصور غلط در مورد بهداشت

6- پس از مصرف پدهای پاک کننده، پوست خود را نمی شویید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

مواد موجو در پدها، بر روی پوست باقی می مانند و موجب مداخله با محصولاتی می شوند که پس از پاک کننده روی صورت خود می زنید. بهتر است، صورت خود را با یک پاک کننده ی ملایم بشویید، اما اگر می خواهید از پد استفاده کنید، حتما صورت خود را با آب بشویید.

7- از اسکراب های خشن استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

لایه برداری از پوست، برای چند بار در هفته، کلید اصلی درخشندگی پوست است، چرا که موجب از بین بردن سلول های مرده و نفوذ محصولات ضد پیری به روزنه های پوست می گردد. اسکراب خود را به دقت انتخاب کنید. اسکراب های خشن که دارای دانه های نا منظم و لبه های تیز و ناهموار هستند، موجب آسیب هایی چون چین و چروک در پوست می شوند. بهتر است از اسکراب هایی استفاده کنید که حاوی دانه های جوجوبا یا نخل عاج باشد. اگر اسکراب را دوست ندارید، تونر یا پدهای حاوی آلفا هیدروکسی اسید و سالیسیلیک اسید نیز به ویژه برای پوست های مستعد جوش بسیار مفید هستند.

پیشنهاد برنافیت: لایه برداری پوست با میکرودرم

8- هر روز از برس پاک کننده استفاده می کنید.

اشتباهاتی که پوست شما را چروک می کند - برنافیت

درست است که برس های پاک کننده، بسیار بهتر از انگشت ها پوست صورت شما را پاک می کند، اما اگر صورت شما خشک، حساس و مستعد التهاب است، نباید هر شب آنها را به کار برید، به ویژه اگر از محصولاتی  چون رتینوئید یا آلفا هیدروکسی اسید استفاده می کنید.

مصرف بیش از حد لایه بردار، موجب التهاب و در نتیجه پیری پوست می گردد. بهتر است، تعادل را در پوست خود برقرار کنید. سعی کنید بیش از دو بار در هفته از این برس ها استفاده نکنید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه