اشتباهاتی که آلرژی فصلی را تشدید می کنند

[iconbox title=”اگر وقت ندارید…” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]آلرژی فصلی یا حساسیت نتیجه ی واکنش افراطی سیستم ایمنی بدن نسبت به عوامل محیطی گوناگون است. عواملی که باعث تحریک آلرژی فصلی می شوند شامل آلرژن ها و گرده ی گل ها و گیاهان می باشند. برخی از اشتباهات ما همچون باز کردن در و پنجره، استفاده از فیلترهای تهویه ی نا مناسب و عدم شستشوی بدن به طور روزانهT موجب تشدید عوامل آلرژی زا می شود.

آیا علائم آلرژی فصلی شما بیش تر از گذشته شده است؟ میزان آلرژن ها و گرده ها روز به روز در حال افزایش است و این موضوع، شرایط را برای افرادی که دچار آلرژی فصلی هستند، سخت تر کرده است. تحقیقات نشان داده است که جهان در حال افزایش تولید کربن دی اکسید است و این ماده برای گرده ها و آلرژن های گیاهی همانند کود می ماند. با وجود تمام این توضیحات، برخی از اشتباهات، آلرژی شما را تشدید می کنند. در ادامه ی مقاله به برخی از این اشتباهات و روش های پیشگیری از آن اشاره شده است.

1- هر شب موهای خود را نمی شویید.

آلرژی فصلی - شستن موها - برنافیت

مواقعی که بیشتر اوقات خود را در خارج از خانه به سر می برید، بدن و به ویژه موهای شما گرده ها و آلرژن های زیادی را به خود جذب می کنند. بدترین کار ممکن این است که با همین موهای آلوده به آلرژن به رختخواب بروید. هر شب پیش از رفتن به رختخواب، موها و صورت خود را بشویید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%B4%D8%B3%D8%AA%D9%86-%D8%B1%D9%88%D8%B2%D8%A7%D9%86%D9%87-%DB%8C-%D9%85%D9%88%D9%87%D8%A7-%D9%84%D8%A7%D8%B2%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F/” align=”right” target=”_blank”]شستن روزانه ی موها لازم است؟[/button]

2- در و پنجره ها را باز می گذارید.

آلرژی فصلی - گل و پنجره - برنافیت

خانه ی شما باید پناهگاهی در برابر آلرژی فصلی باشد. اما اگر در و پنجره ها را باز کنید، راه را برای ورود انواع آلرژن ها به داخل خانه هموار می کنید. متاسفانه، شیشه ها نمی توانند کمک زیادی به دور کردن مواد آلرژی زا از خانه ی شما کنند. اگر محل زندگی تان سرشار از آلرژن است، حداقل در روزهایی که گرده افشانی بیشتر است، در و پنجره ها را ببندید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%84%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%A8%D9%87%D8%A7%D8%B1%DB%8C/” align=”right” target=”_blank”]روش های خانگی درمان آلرژی بهاری[/button]

3- فیلترهای تهویه ی هوا را عوض نکرده اید.

آلرژی فصلی - فیلتر هوا - برنافیت

این فیلترها، از ورود گرده ها و مواد آلرژی زا به بدن شما جلوگیری می کنند، اما بسیاری از افراد نسبت به این موضوع توجهی ندارند. فیلترهای تهویه ی هوا هر ماه باید عوض شوند. بهتر است فیلترها توسط انجمن آسم و آلرژی مورد تایید قرار گیرد.

4- به آلوده شدن لباس های خود توجه نمی کنید.

آلرژی فصلی - ماشین لباس شویی - برنافیت

اگر زمان زیادی را در بیرون از خانه به سر برده باشید، به ویژه در مکان هایی که آلرژن ها در همه جا پخش هستند (سبزه زارها و گلزارها)، وقتی به خانه می رسید حتما باید لباس هایتان را عوض کنید و بشویید. درست مثل مو، لباس ها نیز آلرژن ها را به خود جذب می کنند و به خانه ی شما می آورند. اگر این لباس ها را نشسته داخل کمد قرار دهید، آنها به همه جا نفوذ خواهند کرد.

5- در خانه کفش می پوشید.

آلرژی فصلی - کفش - برنافیت

به محض اینکه وارد خانه می شوید، کفش های خود را درآورید. اگر با همان کفش های آلوده به گرده وارد خانه شوید، مقدار زیادی از این مواد آلرژی زا به خانه ی شما وارد خواهند شد و هفته ها در خانه خواهند ماند که البته بیرون کردن آنها نیز کار بسیار سختی است.

اگر در هر صورت این آلرژن ها وارد خانه ی شما شدند، کف خانه را به صورت هفتگی و در صورت تشدید علائم، فرش ها را به صورت ماهیانه بشویید.

6- به قرص های آلرژی زای غیر تجویزی بسنده می کنید.

آلرژی فصلی - آنتی هیستامین - برنافیت

گرچه اکثر افراد برای مقابله با آلرژی فصلی از آنتی هیستامین ها و قرص های ضداحتقان استفاده می کنند، اما برخی از متخصصان بر این باورند که این محصولات آنچنان تاثیرگذار نیستند. بسیاری از آنها برای کم شدن آبریزش، مجرای بینی شما را خشک می کنند، اما بهتر است اجازه دهید آلرژن ها با مکانیسم فیلتر طبیعی بینی از آن خارج شود.

به جای این قرص ها از محلول شستشوی بینی سالین استفاده کنید. این محلول ها موجب خارج کردن آلرژن ها از بینی خواهند شد. درست همانند نخ کشیدن دندان ها، شستشوی بینی در فصول آلرژی زا نیز مورد نیاز است.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%D8%A2%D9%84%D8%B1%DA%98%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%B7%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86-%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85/” align=”right” target=”_blank”]چگونه آلرژی را به روش طبیعی درمان کنیم؟[/button]

7- استفاده از اسپری استروئیدی بینی خود را به تاخیر می اندازید.

آلرژی فصلی - اسپری بینی - برنافیت

یکی از روش های درمانی برای پیشگیری از گرفتگی بینی، استفاده از اسپری های استروئیدی بینی است. این اسپری ها التهاب و تورمی را که موجب گرفتگی و آبریزش بینی می شود کاهش می دهد. برخی از افراد تنها زمانی که این تورم ها به سراغشان می آید، از آنها استفاده می کنند، اما بسیار دیر است. اسپری های استروئیدی به سرعت تاثیر خود را آغاز نمی کنند. پیش از اینکه فصل آلرژی به اوج خود برسد باید از این اسپری هر روز به مدت دو هفته استفاده کنید. این کار موجب پیشگیری از التهاب و تورم خواهد شد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه