اسرار ضد پیری سلول های شما

هیچ قرص جادویی وجود ندارد که پوستتان را صاف، ماهیچه های دو سر ران شما را عضلانی و موهایتان را برای همیشه پرپشت کند. اما راهکارهایی وجود دارد که دارای میلیون ها مزیت برای شما می باشد. میلیون ها سلول در بدنتان وجود دارند که هر کدام از آنها حاوی کروموزوم است. در انتهای هر کروموزوم یک تلومر (لایه ای از DNA اضافی که به تقسیم سلولی کمک می کند) وجود دارد که به تقسیم سلولی کمک می کند. هر یک از این تقسیم ها موجب می شود تلومرهای شما ضعیف شوند که این مطلب به نوبه ی خود موجب پیری، بیماری های قلبی، سرطان و دیابت می شود. با به کار بردن راهکارهای ضد پیری زیر می توانید از تلومرهای خود محافظت کنید.

اسرار ضدپیری: DNA های خود را تقویت کنید

اسیدهای چرب امگا 3 ضد التهابی که در ماهی های چربی چون سالمون و تن یافت می شوند، از آسیب به تلومرها جلوگیری می کنند. از طرف دیگر، برخی از غذاها همانند سموم تلومر عمل می کنند. گوشت قرمز فرآوری شده و قند، دارای آثار منفی بر روی تلومرها می باشد. مصرف غذاهای فرآوری شده را کاهش دهید و حتی الامکان از گوشت های ارگانیک استفاده کنید. از مصرف مکمل هایی که اثر منفی بر روی عمر تلومرها دارند، بپرهیزید.

محققان دریافته اند که ترکیبات خاص غذایی با بهبود متابولیسم بدن، افزایش انرژی و بهبود حساسیت به انسولین، می تواند آثار پیری را به تعویق بیاندازد. در اینجا غذاهایی که از پیری زودرس جلوگیری می کنند ، معرفی شده اند

اسرار ضد پیری: مثبت گرا باشید

بدبینی، خصومت و عناد برای تلومرها اصلا مفید نیست. استرس روزانه بخشی از زندگی ما را تشکیل می دهد، اما آنچه که اهمیت دارد، طرز برخورد ما با این موقعیت هاست. وقتی به افکار منفی روی می آورید، هورمون های استرسی در بدن شما رها می شود که به تلومرها حمله می کنند.

سعی کنید به موقعیت های استرس زا تنها به عنوان گوشه ای از یک فیلم بنگرید که پس از مدتی از بین می روند.

 

اسرار ضد پیری: از پیری فرار کنید

ورزش، یکی از مهم ترین ابزارها برای محافظت از تلومرهاست، چرا که آثار منفی التهاب و استرس را از بین می برد. درست زمانی که تمایل به انجام ورزش ندارید، بهترین زمان برای ورزش است.

ورزش ایروبیک با شدت متوسط که برای سه روز در هفته به مدت 45 دقیقه انجام شود  نیز می تواند فعالیت های آنزیم تلومراز را که به تعمیر تلومرهای آسیب دیده می پردازد، دو برابر کند. البته سعی کنید در جلسات تمرینی خود بیش از حد ورزش نکنید، چرا که این کار به تلومرهای شما آسیب می رساند.

 

اسرار ضد پیری: برای تفریحات خود مجددا برنامه ریزی کنید

به جای اینکه مدام لب دریا بروید، به سفری بروید که شما را به گونه ی دیگری شاد کند. طبق مطالعات، یک مدیتیشن 6 روزه می تواند از آسیب به تلومرهای انسان جلوگیری کند. حتی می توانید در سفرهای خود به تمرین تمرکز ذهن بپردازید. سفر فرصت بسیار خوبی برای تمرین حذف استرس از زندگی روزمره می باشد.

 

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه