چگونه استرس زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟

[iconbox title=”مقاله در یک نگاه” title_align=”right” content_align=”right” layout=”boxed”  align=”right” type=”vector” icon=”momizat-icon-pencil2″ icon_align_to=”title” size=”32″ icon_color=”#3e256a” ]استرس به طور مستقیم بر روی سلامت و ظاهر پوست و بدن تاثیر می گذارد. وقتی دچار استرس می شوید، سیستم گوارشی شما دچار اختلال و درنتیجه همه چیز در بدن شما اسیدی می شود. هضم نا متعادل، منجر به مشکلات پوستی همچون خشکی، چربی، جوش و تیره شدن رنگ پوست یا ترکیبی از همه ی این ها می شود. ایجاد چین و چروک، بد فرم شدن فک و دهان، اگزما و درماتیت نیز از جمله مشکلاتی هستند که به دلیل استرس ایجاد می شوند.

استرس به طور مستقیم بر روی سلامت و ظاهر بدن تاثیر می گذارد. امروزه با افزایش قابل توجه میزان استرس، علاوه بر کاهش سطح انرژی، شاهد آثار مخرب آن بر تمام ابعاد زیبایی از جمله تغییر وضعیت ظاهری هستیم. پوست تا حدی می تواند بار سنگین یک استرس را تحمل کند، اما از یک جایی به بعد، به شکل های گوناگون بر ظاهر شما اثرات نامطلوب ایجاد می کند. در ادامه به این اثرات و راه حل هایی در مورد آن اشاره می کنیم.

تیره شدن پوست

چگونه استرس زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ - برنافیت

استرس بر روی هضم غذا تاثیر می گذارد و موجب سوء هاضمه می شود، این سوء هاضمه به نوبه ی خود تاثیر زیادی بر روی پوست می گذارد. وقتی دچار استرس می شوید، سیستم گوارشی شما دچار اختلال می شود، چرا که خون از سیستم گوارشی دور شده و درنتیجه همه چیز در بدن شما اسیدی می شود. طبق تحقیقات، هضم نا متعادل منجر به مشکلات پوستی همچون خشکی، چربی، جوش و تیره شدن رنگ پوست یا ترکیبی از تمام این مشکلات می شود. در مواردی، استرس ممکن است موجب مشکلاتی چون اگزما و درماتیت نیز بشود.

برای بهبود این وضعیت جریان خون خود را با سه جلسه تمرین های کاردیو در هفته بهبود ببخشید. این کار به شما کمک می کند تا بهتر با استرس کنار بیایید. به رژیم غذایی تان، غذاهای قلیایی همچون سرکه ی سیب (سرکه ی سیب تنها سرکه ایست که با وجود اسیدی که دارد، در بدن به حالت قلیایی در می آید)، سبزیجات با برگ سبز و منابع پروتئین غیر دامی اضافه کنید. حتما غذای خود را خوب بجوید. مصرف پروبیوتیک ها نیز موجب تعادل محیط روده ی شما می شوند.

پیشنهاد برنافیت:[button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d9%85%db%8c%da%a9%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d9%85/” align=”right” target=”_blank”]شفاف سازی پوست با میکرودرم[/button]

چین و چروک

چگونه استرس زیبایی شما را تحت تاثیر قرار می دهد؟ - برنافیت

استرس به دو شکل، بر روی پوست چین و چروک ایجاد می کند.

1- همانطور که گفته شد، استرس موجب خشکی و مشکلات پوست می شود و همین مساله، باعث ایجاد چین و چروک می شود.

2- حالات چهره که با استرس به وجود می آیند، موجب چین و چروک های عمیقی می شوند که آثار آن تا مدت ها پس از دوره ی استرس نیز ادامه می یابند.

پیشنهاد برنافیت:[button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d8%ac%d9%88%d8%a7%d9%86-%d8%b3%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa-%d8%a8%d8%a7-rf/” align=”right”]با روش RF از چین و چروک پوست خداحافظی کنید[/button]

راهکارهایی آرامش بخش برای دوری از استرس

برای رفع این مساله می توانید از تمرین های تمرکز ذهن و مدیتیشن انجام دهید و از لحظه ای که در آن هستید، لذت ببرید. اگر در پیشانی شما اخم ظاهر شده، از محل استرس که ممکن است کامپیوتر یا تلفن باشد، دور شوید. اگر برایتان ممکن است، صورت خود را به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید. نوک انگشتان خود را وسط ابروها فشار دهید و آنها را به دور استخوان های مداری بچرخانید تا ماهیچه های شما آرام شود.
سعی کنید حروف صدا دار را باشدت تا 10 بار تکرار کنید. این کار، فک شما را آرام می کند و شما را از فشار دادن دندان ها بر روی هم منع می کند. طبق تحقیقات، لبخند حتی از نوع مصنوعی آن، خلق و خو را بهبود می بخشد و باعث افزایش آرامش می شود.

بی خوابی

استرس موجب بی خوابی می شود و بی خوابی اثر مستقیمی بر روی ظاهر و پوست دارد. تنها یک شب بی خوابی کافیست تا طراوت پوست شما را از بین برود. این مشکل در صورتی که ادامه یابد، موجب اختلال در عملکرد احیای پوست، ایجاد تیرگی و خطوط تیره ی  دور چشم می شود. برای جلوگیری از بی خوابی و عوارض آن، ورزش منظم را سر لوحه ی زندگی خود قرار دهید. ورزش های شدید را در ابتدای روز و ورزش های ملایم را پیش از خواب انجام دهید. پیش از خواب، 15 تا 20 دقیقه کشش های ملایم همراه با نفس های عمیق انجام دهید تا تنش روزانه ی شما کاهش یابد. از تلفن و گوشی دور شوید و اجازه دهید هوای تازه به اتاق شما وارد شود.

نکته: از ساعت 2 بعد از ظهر به بعد، کافئین مصرف نکنید تا بتوانید به موقع بخوابید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/9-%D8%AD%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%87%D8%B4-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%B3/” align=”right” target=”_blank”]9 حرکت ورزشی برای کاهش استرس[/button]

عادت های بد

استرس موجب ایجاد عادت های بد و ناصحیحی از جمله پرخوری، مصرف مواد مخدر و نوشیدن الکل می شود، که این موارد تصمیم برای ورزش کردن را منحل می کنند و یک چرخه ی ناسالم را ایجاد می کنند. تمامی این عادت های ناسالم به نوبه ی خود باعث خراب شدن پوست و بروز مشکلات دیگر برای سلامتی می شوند.بهتر است پیش از اینکه به سراغ سیگار یا مواد مخدر دیگر بروید، کمی پیاده روی کنید. تمرین های مدیتیشن نیز برای جلوگیری از افتادن به دام مواد مخدر به شما کمک می کند.

بزرگ شدن فک

فشار دندان ها و یا آن ها بر روی یکدیگر، از نشانه های استرس محسوب می شود. متاسفانه، این عادت موجب می شود که ماهیچه ها یکسره کار کنند که این کار نه تنها موجب آسیب به دندان ها، بلکه بزرگ تر و سنگین تر شدن فک نیز می شود. اگر در هنگام خواب دندان قروچه می کنید، با اجازه ی دندانپزشک، از گاردهای محافظ دندان استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: [button color=”orange2″ link=”https://bornafit.ir/%d9%86%da%a9%d8%a7%d8%aa%db%8c-%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c%db%8c-%d8%a7%d8%b2-%d8%a7%d8%b3%d8%aa%d8%b1%d8%b3/” align=”right” target=”_blank”] نکاتی برای رهایی از استرس[/button]

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه