ادویه هایی با خاصیت ضدپیری

در کنار مواد شیمیایی و کرم هایی که برای از بین بردن چین و چروک و پیری پوست تجویز می شوند، برخی از ادویه ها و گیاهان با خاصیت ضدپیری نیز در اطرافمان یافت می شود. اما آیا واقعا چنین مطلبی صحت دارد؟

مطالعات علمی نشان داده است ادویه هایی همچون پونه ی کوهی، رزماری، زردچوبه، دارچین و فلفل قرمز روند پیری را به شدت به تاخیر می اندازند.

قطعا پختن غذاها با نمک و کره به پوست شما درخشندگی و زیبایی نمی دهد. درست است که این مواد به غذای شما طعم می دهد، اما سدیم و چربی های اشباع را نیز به آن می افزاید. به جای افزودنی های مضر از ادویه های ارگانیک استفاده کنید. اگر به جای نمک و فلفل از این گیاهان و ادویه های تازه استفاده کنید، غذای شما خوشمزه تر نیز خواهد شد. در اینجا به برخی از ادویه های آنتی اکسیدان و ضدپیری اشاره شده که می توانید در غذای خود استفاده شان کنید.

زردچوبه

یک ضدالتهاب قوی که برای پوست به عنوان یک ضدآفتاب عمل می کند. این ادویه برای کمردرد نیز مفید می باشد.

پونه ی کوهی

این ادویه ی فوق العاده، 40 برابر سیب خاصیت آنتی اکسیدانی دارد.

زنجبیل

این ادویه ی چند منظوره به هضم، برطرف کردن حالت تهوع و تهوع بارداری کمک می کند.

سیر

این ادویه ی قوی همانند یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند. به علاوه شواهد نشان داده است که این گیاه در پیشگیری از بیماری های قلبی مفید است.

استفاده از این ماده ی شفابخش موجب بهبود سلامتی شما می شود. این ماده ی ۴ فصل آبدار، نه تنها به غذای شما طعم و مزه می دهد، بلکه دارای مواد مغذی بسیاری می باشد که اگر تاثیر شفا بخش سیر را بدانید، در هر غذایی استفاده اش می کنید.

رزماری

یک گیاه مقابله کننده با سرماخوردگی و آنفولانزا که یک قابض طبیعی نیز محسوب می شود.

دارچین

این ماده بدون داشتن عوارض جانبی قند، جایگزین خوبی برای آن محسوب می شود. مطالعات نشان داده است که دارچین به کاهش کلسترول و قند خون نیز کمک می کند.

فلفل قرمز

این ادویه ی گرم موجب هدایت خون به پوست می شود و به آن شکلی سالم و قرمزگونه می دهد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه