آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

آگاهانه غذا خوردن به معنای لذت بردن از غذاهای مورد علاقه است. گاهی اوقات به محض اینکه تصمیم می گیرید وزن خود را کاهش دهید، هوس مصرف غذاهای مورد علاقه به سراغتان می آید.

در این مقاله به راهکارهایی اشاره شده است که نه تنها به برنامه ی کاهش وزن شما صدمه ای وارد نمی کند، بلکه موجب می شود از خوردن آنها نیز لذت ببرید.

گهگاهی غذاهای مورد علاقه ی خود را مصرف کنید

آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

چه غذای مورد علاقه ی شما یک تکه شکلات باشد، چه بستنی و یا هر غذای دیگر در مصرف آنها نباید زیاده روی کنید. این غذاها را باید هر از چند گاهی مصرف کنید، نه هر روز. می توانید تنها آنها را یک بار در هفته یا فقط جمعه ها صرف کنید. این کار نه تنها موجب می شود غذای مورد علاقه ی خود را بخورید، بلکه عادت بسیار سالمی است و موجب افزایش وزن شما نیز نمی شود.

زمان خاصی را برای مصرف غذاهای مورد علاقه ی خود در نظر بگیرید

آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

درست است که گاهی موقعیت ها یا میهمانی های غیر قابل پیش بینی پیش می آید که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد، اما به طور کلی سعی کنید یک برنامه ی غذایی داشته باشید و زمان خاصی از هفته را به مصرف این غذاها بپردازید.

یک هفته انتظار برای خوردن کیک شکلاتی خانگی آن را برای شما خوشمزه تر خواهد کرد و احساس پشیمانی و گناه از مصرف آن را برایتان کمتر خواهد ساخت.

کم بخورید

آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

اگر تصمیم گرفته اید تنها یک قطعه کلوچه یا کیک بخورید تنها همان یک تکه را بخورید. دانستن این که چه زمانی باید از خوردن دست بکشید، ادامه ی غذا خوردن را برایتان مشکل می سازد. وقتی به قنادی می روید تنها مقدار کمی شیرینی بخرید. اگر در خانه غذایی تهیه می کنید مابقی آن را به همسایه ها یا دیگران بدهید، چرا که اگر دور و بر شما باشد نمی توانید از خوردن آن صرف نظر کنید.

پیشنهاد برنافیت: با این ۶ روش به رژیم غذایی خود پایبند باشید

اجتماعی باشید

آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

به جای اینکه تنها غذا بخورید، خود را عادت دهید که با دیگران غذا مصرف کنید. این کار به شما کمک می کند تا حساب و کتاب غذا خوردنتان را از دست ندهید، از غذا خوردن لذت ببرید و پرخوری نکنید.

پیشنهاد برنافیت: راهکارهایی برای کنترل حجم مواد غذایی

از غذا خورن لذت ببرید

آگاهانه غذا بخورید تا از غذاهای مورد علاقه تان لذت ببرید

غذای خود را داخل یک بشقاب یا لیوان بریزید. پشت میز بنشینید، لقمه های خود را به خوبی بجوید و وقتی غذایتان تمام شد، چشم هایتان را ببندید، لبخند بزنید و به خودتان بگویید فوق العاده بود. لذت و قدردانی از خوردن غذا به شما احساس آرامش می دهد نه احساس گناه و پشیمانی.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments