چگونه آلرژی را به روش طبیعی درمان کنیم؟

همه ی ما از عجایب داروهای پیشرفته سپاسگزاریم، اما وقتی بیمار می شویم به سراغ روش ها و درمان های سنتی می رویم. استفاده از گیاهان دارویی، چربی های ضروری، غذاهای مغذی، طب فشاری و حتی حرکات فیزیکی می تواند به سلامت شما و درمان آلرژی کمک کند. البته همیشه باید با پزشک خود برای درمان فراگیر بیماری های جدی تر مشورت کنید.

1) درمان سرفه

عسل

عسل یک سرکوب کننده ی طبیعی برای سرفه می باشد. مطالعات نشان داده است که خوردن 2 قاشق چایخوری عسل قبل از خواب موجب درمان شدت و تعداد سرفه های شبانه ی ناشی از آلرژی و یا سرما خوردگی می شود.

2) درمان زکام

عصاره ی پوست درخت کاج

عصاره پوست درخت کاج شامل ترکیبات منحصر به فردی از اسید ارگانیک ها و بیوفلاونوئیدها می باشند که سال های سال توسط آمریکایی های بومی استفاده می شدند. مطالعات نشان داده است که این عصاره به طور طبیعی می تواند ناراحتی چشم ها و بینی را در زکام از بین ببرد.

3) احتقان سینوس

تونیک (داروی) تند

این داروی تند حاصل از ریشه ی گیاهان برای درمان احتقان سینوس های ناشی از آلرژی یا سرماخوردگی مفید می باشد. چرا که این دارو شامل خلط آورهای طبیعی (برای رفع بلغم) و احتقان زدا (برای باز کردن راه بینی) می باشد.

تونیک طبیعی برای درمان احتقان سینوس ها

  • یک چهارم آب لیمو را با یک فنجان سرکه ی سیب در یک ظرف مخلوط کنید و به آرامی بجوشانید.
  • 3 قاشق غذا خوری عسل خام، یک چهارم قاشق چایخوری فلفل هندی و پودر زنجبیل را در این محلول به هم بزنید.
  • این مخلوط را در شیشه بریزید و در یک محیط تاریک و سرد نگهداری کنید. روزانه 1 تا 2 قاشق غذا خوری مصرف کنید (قبل از مصرف شیشه را تکان دهید).

4) خس خس سینه

انگور قرمز

انگور قرمز جزء آن دسته از موادی است که به دلیل داشتن رسوراترول به کاهش علائم آلرژی کمک می کنند. رسوراترول ، تورم شش ها را کاهش می دهد و بلغم را از بین می برد.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه