آلرژی و آسم در فصول مختلف

برخی از افراد تصور می کنند آلرژی تنها در فصل بهار رخ می دهد، اما باید بدانید که آلرژی در هر فصلی ممکن است پدیدار شود. افرادی که دچار حمله ی آسم هستند، باید به شدت از علائم آلرژی زای پیرامون خود بپرهیزند. افرادی که گهگاه دچار حمله ی آسم می شوند، باید همواره اسپری های استنشاقی را همراهشان داشته باشند.

آلرژی و آسم با فصول مختلف و بسته به نوع حساسیت شما تغییر می کند. بنابراین باید از چالش هایی که در طول هر فصل سال با آن رو به رو می شوید، آگاهی داشته باشید، تا بتوانید آسم و حساسیت خود را تحت کنترل قرار دهید.

آلرژی های بهاری و آسم

آلرژی و آسم در فصول مختلف - بهار - برنافیت

در فصل بهار با بیدار شدن زمین از خواب زمستانی، بیشتر مردم تمایل دارند بیرون از خانه بروند، به آواز پرندگان گوش دهند و شکوفه ها و گل ها را تماشا کنند. اما اگر دچار حساسیت بهاری و آسم باشید، گرده ی گل ها و درختان شما را از لذت بردن از صداها، بوها و دیدنی ها محروم خواهند کرد و این بیرون رفتن ها کنترل آسم شما را نیز با مشکل مواجه خواهد کرد.

 

آلرژی تابستانی و آسم

آلرژی و آسم در فصول مختلف - فوتبال - برنافیت

گرمای بیش از حد در فصل تابستان، موجب مشکل در کنترل آسم می شود. برخی از سرگرمی های این فصل، همچون گل کاری ممکن است مشکل ساز باشد. برای کنترل آسم در این مدت، باید نکاتی را رعایت کنید. با رعایت این نکات می توانید از سرگرمی های این فصل لذت کافی را ببرید.

آلرژی پاییزی و آسم

آلرژی و آسم در فصول مختلف - پاییز - برنافیت

برخی از افراد نیز با شروع فصل پاییز دوباره به آلرژی های تابستانی همچون سرفه، عطسه و خس خس مبتلا می شوند که باید درمان خود را از نو آغاز کنند. متاسفانه، اواخر تابستان و اوایل پاییز بدترین فصول سال برای افرادیست که از حساسیت فصلی و علائم آسم رنج می برند.

برخی از علائم رایج آلرژی پاییزی و آسم شامل:

  • عطسه
  • گرفتگی بینی
  • آبریزش بینی
  • سوزش، خارش و آبریزش چشم ها
  • خارش دهان و گلو
  • خس خس
  • سرفه
  • اشکال در تنفس
  • احساس گرفتگی قفسه ی سینه

می باشد. کودکانی که دچار علائم آلرژی هستند، به مشکلاتی چون “سلام آلرژیک” گرفتار می شوند، پیامد آبریزش یا گرفتگی بینی مداوم در کودکان این است که دایره ی سیاه رنگی در زیر چشم این کودکان پدیدار می شود که به دلیل گرفتگی بینی است.

 

آلرژی زمستانی و آسم

آلرژی و آسم در فصول مختلف - زمستان - برنافیت

وقتی فصل زمستان فرا می رسد، امیدوارید که علائم آسم مربوط به حساسیت فصلی در شما نیز به پایان برسد. البته این موضوع در مورد برخی از افراد صدق می کند، اما اگر به حساسیت داخلی و حمله ی آسم دچار هستید، اصلا عجیب نیست که در زمستان نیز دچار آسم شوید. برای آرام نگه داشتن شرایط در این فصل، تحقیق کنید. مراقب باشید که دچار اشتباهات آسم زمستانی نشوید. آسم یک بیماری پر خطر است و افراد مبتلا به این بیماری بسیار بیشتر از دیگران دچار آنفولانزا می شوند.

اگر گاهی اوقات دچار حمله ی آسم می شوید، باید همواره اسپری های استنشاقی آسم را در دسترس داشته باشید. بنابراین در مورد مصرف داروها و عوامل محرّک حمله ی آسم دقت کافی را به خرج دهید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه