آرایش بیش از حد و عوارض آن بر پوست

آرایش بیش از حد نه تنها زیبا نیست، بلکه مشکلات زیادی برای پوست نیز ایجاد می کند. ایجاد چین و چروک، بسته شدن منافذ پوست، قرار گرفتن در معرض عفونت ها، خشک و ملتهب شدن پوست، از جمله آثار منفی ای هستند که آرایش بیش از حد بر روی پوست شما می گذارد.

آرایش بیش از حد نه تنها زیبا نیست، بلکه مشکلات زیادی برای پوست نیز ایجاد می کند. هر چه میزان آرایش شما بیشتر باشد، مشکلات بیشتری سلامت و زیبایی پوست شما را تهدید می کند. در این مقاله به مشکلاتی که به دلیل آرایش زیاد برای پوست شما ایجاد می شود، اشاره شده است.

بسته شدن منافذ پوست

آرایش - منافذ پوست - برنافیت

به طور کلی آرایش موجب بسته شدن روزنه های پوست می شود. بنابراین، هر چه میزان آرایش ما بیشتر باشد، روزنه های پوست سخت تر می توانند نفس بکشند. وقتی روزنه های پوست بسته شوند، پوست ما دچار التهاب و جوش می شود.

بنابراین، یکی از بدترین عوارض آن، بر انگیختگی و بسته شدن روزنه های پوست است. بسیاری از مواد موجود در محصولات آرایشی، از مواد طبیعی چون روغن نارگیل گرفته تا سیلیکون ها و مواد شیمیایی، همه و همه موجب بسته شدن روزنه های پوست هستند. وقتی این مواد در روزنه های پوست جمع شده و آنها را ببندد، منجر به ایجاد جوش های سر سفید و سر سیاه می شود.

قرار گرفتن در معرض عفونت

آرایش - آرایش چشم - برنافیت

صورت شما تنها چیزی نیست که باید آن را تمیز نگه دارید. کیف آرایشی شما از دیگر مواردی هستند که باید تمیز باشند، چرا که در غیر این صورت، محل رشد خوبی برای رشد باکتری ها خواهند بود. وسایل آرایشی همچون ریمل که آنها را نزدیک به چشم خود قرار می دهید، محل مناسبی برای باکتری های مضر خواهد بود. ریمل و رژ لب از جمله مواردی هستند که میکروب ها را به بدن ما وارد می کنند. برای پیشگیری از ورود میکروب ها به بدن، به هیچ وجه از وسایل آرایشی دیگران استفاده نکنید.

افزایش چین و چروک

آرایش - چین و چروک - برنافیت

هر چه بیشتر آرایش کنید و پوست خود را بیشتر لمس کنید، بیشتر در معرض آسیب و چین و چروک قرار خواهیم گرفت. مالیدن و کشش هر چه بیشتر پوست اطراف چشم موجب می شود تا پوست نازک دور چشم ها، خاصیت ارتجاعی خود را از دست بدهد و بیشتر چروک شود. پوست اطراف چشم، بسیار حساس تر و ظریف تر از قسمت های دیگر است، در نتیجه کشیده شدن آن موجب آسیب به کلاژن و پاره شدن مویرگ های آن می شود. تا جایی که می توانید، از آرایش چشم کمتر استفاده کنید.

عوارض جانبی دیگر

آرایش - آسیب پوست - برنافیت

بسیاری از ما مراقب غذاهایی که می خوریم و جایگزین کردن غذاهای عادی با ارگانیک هستیم، اما آیا به همان اندازه نیز مراقب محصولاتی که استفاده می کنیم، نیز هستیم؟ بسته به محصولاتی که استفاده می کنید، پوست و بدن شما هر روز در معرض سموم بسیار زیادی قرار می گیرد. هر چه از مواد آرایشی بیشتری استفاده می کنید، در معرض سموم بیشتری نیز قرار می گیرید.

نیاز بیشتر به پاک کننده های آرایشی

 

آرایش - شستشوی صورت - برنافیت

وقتی زیاد ارایش می کنید، به پاک کننده ی بیشتری برای از بین بردن ان خواهید داشت. به علاوه، شوینده ها، مواد مضری بر روی پوست شما به جای خواهند گذاشت. فرمول تمام پاک کننده ها یکسان نیست، بنابراین سعی کنید پیش از استفاده، مواد سازنده ی آن را مطالعه کنید. بسیاری از دستمال های آرایشی، حاوی مواد فعالی هستند که تنها با شستن از روی صورت پاک می شوند. اگر این مواد روی صورت باقی بمانند، پوست را در معرض مواد شیمیایی مضر همچون امولسیون کننده ها و سورفکتانت ها قرار می دهند. این مواد، پوست را خشک و ملتهب می کنند. برخی از آنها نیز حاوی مواد نگهدارنده ای چون فرمالدئید هستند که آلرژی زا می باشند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه