چگونه با آثار منفی نشستن های طولانی مقابله کنیم؟

فلکسورهای ران، همسترینگ، شانه، قفسه ی سینه و گردن جزء سفت ترین ماهیچه ها هستند و دلیل سفت شدن آنها نیز پشت میز نشستن های طولانی است. برای رهایی از این درد و گرفتگی، دو بالشت را روی یک تخت قرار دهید، هر چه بالاتر باشد بهتر است. به پشت روی بالشت ها دراز بکشید، طوری که این بالشت ها، باسن، کمر و شانه های شما را حمایت کند. سپس پاها و دست های خود را به سمت خارج بکشید.

فلکسورهای ران، همسترینگ، شانه، قفسه ی سینه و گردن جزء سفت ترین ماهیچه ها هستند که درمانشان برای درمانگران بسیار سخت است و دلیل سفت شدن آنها نیز پشت میز نشستن های طولانی است. در حالت نشسته ران ها خم و شانه ها گرد می شوند، قفسه ی سینه و سر نیز به سمت پایین سقوط می کنند. نشستن پشت میز برای ساعت های طولانی، موجب می شود ماهیچه ها و مفاصل شما در این حالت بمانند.

البته گاهی اوقات این دردها ممکن است به دلیل ورزش باشد، اما مقصر اصلی این دردها تنها نشستن و بی تحرکی است، چرا که ورزش این ماهیچه ها و مفاصل را در دامنه ای به حرکت در می آورد.

کششی که در ادامه ی مقاله معرفی شده است، قفسه و شانه ها را از هم باز می کند و مفاصل را مخالف جهتی که معمولا در حالت نشسته هستند، به حرکت در می آورد. این کشش بسیار مفید است، چرا که همه ی عضلاتی را که در حالت نشسته جمع شده اند، از هم باز می کند و می کشد. این حرکت نه تنها بسیار آسان است، بلکه احساس بسیار خوبی به فرد می دهد.

چگونه این حرکت را انجام دهیم؟

با آثار منفی نشستن های طولانی مقابله کنیم - برنافیت

دو بالشت را روی یک تخت یا زمین بگذارید، هر چه بالاتر باشد بهتر است. به پشت روی بالشت ها دراز بکشید، طوری که این بالشت ها، باسن، کمر و شانه های شما را حمایت کند. پاها و دست های خود را به سمت خارج بکشید و با بدنتان شکل یک ستاره را تشکیل دهید. سرتان را به سمت عقب ببرید، نفس عمیق بکشید و برای سه دقیقه یا بیشتر در این وضعیت بمانید.

برای کشش بیشتر، با استفاده از یک توپ طبی حرکت پل را انجام دهید. به همان شیوه ی کشش روی تخت، کشش روی توپ را نیز می توانید انجام دهید. شکم شما باید به سمت بالا باشد. چند دقیقه در این وضعیت بمانید، سپس نفس عمیق بکشید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
رژیم فستینگ
خانه