تغییر وزن حیرت انگیز برای ارائه نقش در سینمای هالیوود

هنر پیشه ها اغلب برای ایفای نقش در فیلم های مختلف مجبور به تغییر وزن می شوند. این تغییرات گاهی آنچنان شدید است که همه را حیرت زده می کند. آنها گاها مجبور به کاهش یا افزایش وزن های 20،30 کیلویی در مدت کوتاه می شوند که ممکن است جان آنها را به خطر بیاندازد.

تغییر وزن در بازیگران و سوپر استارها امری طبیعیست و به شدت به چشم می خورد. آنها برای ارائه ی نقش در فیلم های مختلف مجبور به کاهش یا افزایش وزن می شوند. گاهی این تغییر وزن آنچنان شدید است که موجب حیرت همگان می شود. در این نوشته به معرفی بازیگرانی پرداخته شده که کاهش یا افزایش وزن شدیدی را برای ایفای نقش در فیلم های سینمایی متحمل شده اند.

جان تراولتا

جان تراولتا-سبک زندگی- برنافیت

گالری تغییروزن در بازیگران را با جان تراولتا شروع می کنیم. او برای ایفای نقش یک زن در فیلم اسپری مو محصول سال 2007 افزایش وزن شدیدی را تجربه کرد. او در این فیلم، نقش یک زن چاق رخت شور را بازی کرد که به خاطر افزایش وزنش بیش از ده سال از خانه بیرون نرفته است.

تام هاردی

تام هاردی-سبک زندگی- برنافیت

تام هاردی یکی از بازیگران معروف در زمینه ی تغییر وزن برای ایفای نقش های عجیب و غریب است. اما خاطره انگیزترین تغییر وزن او تا کنون به فیلم برانسون در سال 2008 مربوط می شود. او در این فیلم نقش یک زندانی خطرناک را بازی کرد. او برای ایفای این نقش مجبور شد 20 کیلو ماهیچه و چربی اضافه کند. به همین دلیل در طول روز مرغ و برنج و در هنگام شب، پیتزا، بستنی و نوشابه مصرف می کرد.

تام هنکس

تام هنکس-سبک زندگی- برنافیت

تام هنکس در فیلم دورافتاده محصول 2000 نقش یک مامور شرکت فدکس را بازی کرد که به دلیل سقوط هواپیمایش 4 سال به تنهایی در یک جزیره زندگی می کند. او در ابتدا 25 کیلو گرم اضافه کرد تا نقش پیش از سقوط هواپیما را بازی کند. سپس مجبور شد موهای خود را بلند کند و وزن اضافی را کاهش دهد تا نقش بدبختی را بازی کند که در یک جزیره گیر افتاده است. او برای عملکرد درخشانش در این فیلم، نامزد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد.

شارلیز ترون

شارلیز ترون- سبک زندگی- برنافیت

این هنر پیشه ی آفریقای جنوبی- آمریکایی برای بازی خوب و تغییر چهره ی بی نظیرش در نقش یک قاتل زنجیره ای در فیلم هیولا برنده ی جایزه ی اسکار شد. دندان های مصنوعی، فک افتاده، افزایش وزن مناسب و آرایش قرمز او به هیچ وجه شبیه به شخصیت اصلی او نبود.

کریستین بیل

کریستین بیل- سبک زندگی- برنافیت

 

کریستین بیل برای بازی در نقش بتمن در فیلم حقه باز آمریکایی در سال 2013 کاهش وزن شدیدی را تجربه کرد، اما این کاهش وزن در مقایسه با کاهش وزنش در فیلم ماشین کار هیچ بود. او برای اینکه نقش یک کارگر بسیار نحیف را بازی کند، 28 کیلو وزن کم کرد و لقب اسطوره ی تغییر وزن هالیوود را از آن خود کرد. بیل تصمیم گرفته بود بیش از این وزن خود را کاهش دهد، اما تهیه کننده ی فیلم به دلیل مشکلات سلامتی از این کار جلوگیری کرد. این موضوع برای بیل تبدیل به یک عادت شده، بازی در نقش هایی که نیاز به تغییرات وزنی شدید دارد.

جرد لتو

جرد لتو- سبک زندگی- برنافیت

جرد لتو برای بازی در نقش دیوید چپمن در فیلم فصل 27 افزایش وزن شدیدی را تجربه کرد. این افزایش وزن برای او آنچنان سنگین بود که می گوید: “من دیگر هیچ وقت این افزایش وزن را تکرار نخواهم کرد، این کار مشکلات زیادی برای من به وجود آورد.”

جیک جیلنهال

جیک جیلنهال- سبک زندگی- برنافیت

جیلنهال برای بازی در فیلم شبگرد به شدت خود را لاغر کرد، اما تغییر وزن اصلی او در فیلم شاهزاده ایران: شن های زمان محصول سال 2010 رخ داد. او برای بازی در این فیلم، دو بار در روز ورزش می کرد و پس از آن به مدت یک ساعت با یک جلیقه ی سنگین می دوید.

فیفتی سنت

فیفتی سنت- سبک زندگی- برنافیت

 

با اینکه فیفتی سنت به یک خواننده ی رپ، معروف است اما تعهد خود را به بازیگری با کاهش وزن 24 کیلویی برای ایفای نقش یک قربانی سرطان در فیلم همه چیز از هم می پاشد نشان داد. او این تغییر وزن شدید را تنها در عرض نه هفته با محدود کردن خود به رژیم مایعات و دویدن سه ساعته بر روی تردمیل تجربه کرد.

پیشنهاد برنافیت:راز طول عمر ملکه انگلیس

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments