تغذیه ی سالم راز طول عمر و سلامت ملکه الیزابت دوم

تغذیه ی سالم در حفظ وزن سلامت و طول عمر اهمیت بسیاری دارد. ملکه الیزابت 92 ساله نیز سلامت و طول عمر خود را مدیون همین کنترل وعده های غذایی، مصرف غذاهای مورد علاقه، شکلات، ماهی و میوه های فصلی است.

ملکه الیزابت دوم تنها دارای طولانی ترین حکومت سلطنتی نیست، بلکه یکی از پیرترین سران دولت در کل جهان است. سن او در 92 سالگی از میانگین معمول امید به زندگی زنان در پادشاهی ایالات متحده ده سال بالاتر است. هرچند شرایط او بدون شک ایجاب می کند تا با بهترین پزشکان و آشپزان روز دنیا ملاقات کند، اما رویکرد او به غذا و مواد غذایی بسیار ساده است. در این مقاله خواهید فهمید که چگونه تغذیه ی سالم ملکه الیزابت بر روی طول عمر و سلامت او تاثیر گذاشته است.

پیشنهاد برنافیت: تغییر وزن هالیوودی ها برای بازی در فیلم

او وعده های غذایی خود را کنترل می کند

دارن مک گریدی، سرآشپز سابق قصر می گوید، برخلاف پرنس فیلیپ که برای خوردن زندگی می کند، ملکه الیزابت وعده های غذایی خود را کاملا کنترل شده میل می کند. او چهار وعده ی سبک را به سه وعده ی غذایی سنگین ترجیح می دهد. اگر تا به حال قصد کاهش وزن داشته اید، حتما می دانید که کنترل وعده ها تا چه حد بر روی سایز کمر تاثیر می گذارد. محققان دانشگاه کمبریج به این نتیجه رسیده اند که وعده های غذایی کوچکتر به ما کمک می کند تا مصرف غذای خود را تا 25 درصد کاهش دهیم. طبق مطالعات نیز کاهش وعده های غذایی بهترین راه برای مقابله با چاقی است.

او تنها غذاهای مورد علاقه ی خود را زیاد می خورد، نه هر چیزی را      

این موضوع برای ملکه الیزابت به معنای خوردن تمام تکه های بیسکویت شکلاتی است. او هر روز تکه ی کوچکی از یک بیسکویت شکلاتی را بر می دارد و شروع به خوردن می کند. مطالعات نشان داده است که مصرف غذاهای مورد علاقه، بخشی از یک تغذیه ی سالم و رژیم غذایی پایدار است. در مطالعه ی دیگری نشان داده شد افرادی که روز خود را با شکلات آغاز می کنند، هوس های غذایی را برای مدت طولانی تری می توانند کنترل کنند. هوس های غذایی بیشتر در یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات رخ می دهد. پس بهتر است کربوهیدرات ها را به شیوه ای صحیح در رژیم غذایی به کار برد. در مطالعه ی دیگری که توسط همین محقق انجام شد، نتایج نشان داد که یک صبحانه ی مغذی و خوشمزه مفیدتر از یک شام سنگین است.

او شکلات تلخ را ترجیح می دهد

ملکه شکلات تلخ 60 درصد یا بالاتر را ترجیح می دهد. او می گوید شکلاتش حتما باید تلخ باشد، هر چه تلخ تر، بهتر. مک گریدی می گوید: او هیچ علاقه ای به شکلات شیری یا سفید ندارد. شکلات تلخ سرشار از فلاونوئید است و بدن را در برابر سکته و بیماری های قلبی محافظت می کند.

او محصولات فصلی مصرف می کند

محصولات فصلی- تغذیه- برنافیت

از دیگر نکات جالب در تغذیه ی سالم ملکه الیزابت این است که هر میوه را تنها در فصل خود مصرف می کند. برای مثال او در فصل تابستان به میزان فراوان توت فرنگی می خورد، اما از مصرف آن در زمستان به شدت خودداری می کند. هرچند مصرف توت فرنگی، خارج از فصل ممکن است مشکلی به همراه نداشته باشد، اما فواید زیادی در مصرف محصولات فصلی وجود دارد. میوه های خارج از فصل کیلومترها مسافت را طی می کنند تا بر روی قفسه های فروشگاه قرار گیرند و در این مدت ارزش غذایی خود را از دست می دهند. به خصوص ویتامین C کاملا غیر پایدار است. برای مثال، گوجه در طول هفت روز بیش از نیمی از ویتامین C خود را از دست می دهد. اگر شما همانند ملکه الیزابت نمی توانید گوجه ی محلی پرورش دهید، بهتر است از سوپر مارکت های محلی خرید کنید.

او به میزان فراوان ماهی مصرف می کند

از دیگر مواردی که مربوط به تغذیه ی سالم ملکه الیزابت می شود مصرف چای و ساندویچ سالمون دودی به عنوان عصرانه و ماهی کبابی به عنوان نهار یا شام است. برای داشتن ذهنی قوی و بدنی سالم شما نیز همین کار را انجام دهید. نتایج یک تحقیق نشان داد که عملکرد ذهنی افراد پس از شش ماه مصرف مکمل امگا 3 بهبود یافته است. سالمون یکی از بهترین منابع امگا 3 می باشد.

پیشنهاد برنافیت: واقعیت در مورد اسیدهای چرب امگا 3

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments