چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

اخیرا دانشمندان به یافته های جدیدی در مورد عوامل تشدید کننده ی حمله ی قلبی دست یافته اند. برخی از این عوامل در ادامه ی مقاله بیان شده اند.

مواد شیمیایی نچسب

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

مواد شیمیایی نچسب و ضد لک بسیار راحت هستند، اما ارزش آن را ندارند که ما سلامت خود را به خاطر راحتی به خطر بیاندازیم. مواد شیمیایی پرفلوئورواکتانوئیک اسید که در ساخت ظروف نچسب به کار می رود نه تنها موجب ناباروری و افزایش کلسترول می شود، بلکه بیماری های قلبی را نیز افزایش می دهد. صرف نظر از سن، توده ی بدنی، دیابت و بیماری های دیگر، محققان به این نتیجه رسیدند که افرادی که پرفلوئورواکتانوئیک اسید زیادی در خونشان وجود دارد، دو برابر افراد دیگر دچار بیماری های قلبی- عروقی می شوند.

اگر از قابلمه، ماهیتابه و قالب شیرینی سیلیکونی استفاده می کنید، سعی کنید آنها را با ظروف استیل ضد زنگ بدون پوشش جایگزین کنید.

بخوانید: تفاوت حمله قلبی با ایست قلبی

تغییرات آب و هوا

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

سیاره ی در حال گرم شدن زمین تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت ما دارد. یکی از تاثیرات آن بر روی حمله ی قلبی است. گرمای بیش از حد، منجر به تشکیل ذرات ریزی در هوای آلوده می شود که به PM2.5 معروف است و این ذرات در ریه های شما جمع می شود. این ذرات آنقدر ریز هستند که از سدهای ایمنی طبیعی بدن ما عبور می کنند و به جریان خون وارد می شوند. سپس پلاک هایی ایجاد می کنند که موجب حمله و سکته ی قلبی می شوند.

از مکمل های روغن ماهی استفاده کنید. طبق یکی از مطالعات، استفاده ی منظم از مکمل های روغن ماهی، حساسیت افراد را به سموم موجود در هوای آلوده از بین می برد.

پیشنهاد برنافیت: تاثیر هوای سرد بر قلب انسان

صابون های آنتی باکتریال

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

تریکلوزان که ماده ی شیمیایی موجود در صابون و خمیردندان آنتی باکتریال است نه تنها برای سلامتی مفید نیست، بلکه موجب بیماری تیروئید می شود. طبق تحقیقات جدید، این صابون ها با بیماری های قلبی در ارتباط است، چرا که موجب آسیب به قلب و بافت ماهیچه ها می شود.

بخوانید: بیماری کم کاری تیروئید

استفاده از صابون های آنتی باکتریال هیچ فایده ای ندارد، چرا که شستن دست ها با صابون معمولی و آب نیز دارای همان خاصیت میکروب زدایی است. برای اینکه از مضرات تریکلوزان در امان بمانید، از هر ماده ای که با نام ضد باکتری، ضد میکروب، میکروب کش و بی بو تبلیغ می شود، بپرهیزید.

غذاهای کنسرو شده

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

سدیم، تنها ماده ی مضر موجود در غذاهای کنسرو شده نیست، بلکه ماده ی شیمیایی سمی موجود در غذاهای کنسرو شده به نام بیسفنول آ یک مختل کننده ی هورمون قوی است که موجب مشکلاتی چون سرطان سینه، مشکلات اعصاب در دختران، چاقی و ناباروری و طبق تحقیقات جدید موجب بیماری های قلبی می شود. حتی میزان بسیار کمی از بیسفنول آ موجب آریتمی قلبی، ضربان قلب نامنظم و مرگ قلبی ناگهانی می شود.

مصرف غذاهای کنسرو شده را محدود کنید و به جای آن از غذاهای تازه و یخ زده استفاده کنید. برخی از ظروف پلاستیکی نیز حاوی بیسفنول آ می باشند. بنابراین بهتر است از ظروف استیل و شیشه ای استفاده کنید. هیچگاه ظروف پلاستیکی را داخل مایکروویو یا ماشین ظرف شویی قرار ندهید، چرا که گرما موجب آزاد شدن مواد سمی موجود در آن می شود.

ترافیک

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

دانشمندان از رابطه ی بین آلودگی هوا، ترافیک و بیماری های قلبی صحبت می کنند. محققان آلمانی با افرادی که از حمله ی قلبی نجات پیدا کرده بودند مصاحبه کردند و از آنها خواستند تا عوامل این حمله ی قلبی را بازگو کنند. آنها به این نتیجه دست یافتند که افرادی که در ترافیک گیر می کنند (چه راننده، چه عابر پیاده و چه دوچرخه سوار) 3.2 برابر بیشتر از دیگران دچار حمله ی قلبی می شوند.

پیش از اینکه از خانه خارج شوید، اخبار آب و هوا را گوش دهید. اگر در جاده هستید، شیشه های خودرو را ببندید و سعی کنید بیشتر کارهایتان را از طریق دور کاری انجام دهید.

غذاهای دریایی خاص

چه عواملی موجب حمله ی قلبی می شود؟

اسیدهای چرب امگا 3 موجود در ماهی برای سلامت قلب مفید است، نه مضر، اما نوع ماهی که مصرف می کنید بسیار اهمیت دارد. محققان به این نتیجه رسیده اند که ماهی های حاوی جیوه در پاسخ به استرس دخالت می کنند و حمله ی قلبی را افزایش می دهند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments