از رتینول ، جادوی ضد پیری چه میدانید؟

رتینول ، این جادوی ضد پیری و مشتق ویتامین A، امروزه همه جا یافت می شود. دلیل آن نیز مشخص است. این ماده، یک ضد چروک تایید شده است. رتینول (همراه با رتینوئیدهای دیگر)، تولید کلاژن را تحریک و از شکسته شدن آن جلوگیری می کند. چین و چروک ها را نیز کاهش می دهد. به تجدید سلولی کمک می کند و بدین وسیله لکه های سیاه روی پوست را به سرعت از بین می برد. اما مطالب دیگری که باید در مورد آن بدانید چیست؟

1- ابتدا از محصولات دیگر استفاده کنید.

نسخه ی قدرتی رتینوئید اسید قوی تری است و نتایج بهتری به دست می دهد، اما ممکن است موج التهاب نیز بشود. بنابراین بهتر است از میزان کم شروع کرد. با این کار نه تنها پوست شما فرصت بیشتری برای عادت کردن به این محصول را دارد، بلکه از نظر هزینه نیز به صرفه تر است. پوست اکثر زنان نمی تواند این ماده را تحمل کند، چرا که این ماده قوی است به خصوص بر روی پوست های حساس. اگر شما نیز به این ماده حساسیت دارید، از ضد چروک های دیگر همچون پپتیدها و ویتامین C که خواص ضد پیری دارند، استفاده کنید.

پیشنهاد برنافیت: جوان سازی پوست با RF

2- در معرض نور خورشید قرار نگیرید.

رتینول پوست شما را نسبت به سوختگی و التهاب ناشی از نور خورشید حساس تر می کند. این اتفاق در تمام طول مدتی که از آن استفاده می کنید (چه صبح باشد، چه شب) و چندین هفته پس از قطع مصرف، رخ می دهد. دلیلش این است که جایگزینی سلول ها سریع تر انجام می گیرد و این سلول های جدید پوست را نازک تر و حساس تر می کند. رتینول باید همواره با ضد آفتاب استفاده شود.

برنافیت پیشنهاد میدهد این نکات را برای انتخاب کرم ضد آفتاب طبیعی بخوانید.

3- برای گرفتن نتیجه ی بهتر، آن را در هنگام شب استفاده کنید.

فرض بر این است که پوست شما به خودی خود بازسازی می شود، به همین دلیل هر محصول ضد پیری که بر روی پوستتان استفاده کنید، به این پروسه کمک می کند. از طرفی، نور خورشید اثر رتینول را کاهش می دهد. البته این بدان معنا نیست که شما نمی توانید از آن در هنگام روز استفاده کنید، اما در هنگام شروع باید تنها در هنگام روز استفاده اش کنید. بدین وسیله، پوست شما تا زمانی که به این ماده عادت کند، خشک و قرمز نخواهد شد و احساس سوزش هم نخواهد داشت. یک محصول روزانه را تنها زمانی می توانید استفاده کنید که از عوارض جانبیش کاملا آگاه باشید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments