راهنمای شما برای انتخاب کرم ضد آفتاب طبیعی

مدرسه ها تعطیل شده، خورشید در حال درخشیدن و هوا گرم است. همه ی اینها یک معنی می دهد: تابستان فرا رسیده و زمان برای دریافت ویتامین D بسیار مناسب است. دوست دارید بدون کرم ضد آفتاب بیرون بروید اما می دانید که در معرض آفتاب قرار گرفتن به مدت زیاد به پوستتان آسیب می رساند.

آیا استفاده از هر ضد آفتابی مناسب است؟

متاسفانه نه. کرم های ضد آفتاب معمولی با مواد تشکیل دهنده ی شیمیایی مضر پر شده اند که سلامتی شما را به خطر می اندازند. این کرم ها با داشتن فیلترهای شیمیایی فرابنفش، موجب تقلید هورمونی و حساسیت های پوستی می شوند. یکی از بدترین این مواد اکسی بنزون است که در پایگاه گروه محیط زیست 2016 به 70 درصد کرم های ضد آفتاب غیر معدنی اضافه می شود.

گزارشگران اعلام کرده اند که بیشتر کرم های ضد آفتاب، خطر سرطان پوست را افزایش می دهند و این نشان می دهد که ضد آفتاب های طبیعی بهترین انتخاب است. وظیفه ی پایگاه گروه محیط زیست این است که به شما کمک می کند برندی را انتخاب کنید که بیشتر از اینکه به پوست شما صدمه بزند برای شما مفید باشد. از لیست 2016 این پایگاه، ما 9 تای آن را انتخاب کرده ایم که شماره ی اسکین دیپ  (Skin Deep)آن 1 و  SPF آن حداقل 30 می باشد و برای نیازهای مختلفی تهیه شده اند.

پیشنهاد برنافیت: حرکت های ضد چروک برای جوانی

(نمره ی اسکین دیپ یک نمره ی دو قسمتی است که قسمت اول شامل یک نمره ی خطر از 1 تا 10 است و نشان دهنده ی خطرهای شناخته شده و احتمالی مواد تشکیل دهنده می باشد و دومی نرخ داده های در دسترس است که نشان دهنده ی میزان مطالعات علمی در ادبیات علمی منتشر شده و شماره ی موجود در پایگاه اسکین دیپ می باشد. بهترین شماره ی اسکین دیپ مربوط به آنهایی است که دارای شماره های پایین و کم خطر یا شماره هایی با دسترسی بالا هستند.)

لوسیون ضد آفتاب معدنی جرسی کیدز با SPF 30

راهنمای شما برای انتخاب کرم ضد آفتاب طبیعی

این ضد آفتاب همه منظوره دارای زینک اکسید بالا و لیستی از عناصر تشکیل دهنده ی ساده می باشد که در بسیاری از محصولات معروف دیگر در بازار آنها را نخواهید یافت. این کرم دارای پایه ی نرم کننده، روغن زیتون، روغن جوجوبا و شی باتر می باشد که تمام پوست را پوشانده و از آن حفاظت می کند. همچنین قابل تجزیه در محیط زیست و برای کودکان نیز گزینه ای مطمئن است. در انتخاب این محصول ساخته شده ی آمریکا هیچ تردیدی نخواهید داشت.

کرم ضد آفتاب ورزشی ال گوود با SPF 33

کرم ضد آفتاب ورزشی

این ضد آفتاب سازگار با محیط زیست و مطمئن برای بچه ها از مواد آلی چای سبز و گل سبز ساخته شده است که پوست شما را با آنتی اکسیدان های مفید تامین می کند و روغن های زیتون و جوجوبای فوق العاده ی آن پوست را مرطوب می کند. این ضد آفتاب با فرمولاسیون زینک اکسید ساخته شده و روی پوست چیزی باقی نمی گذارد، بنابراین برای افرادی که دارای پوستی تیره هستند مفید است.

کرم ضد آفتاب طبیعی پوست سانولوژی با SPF 50

کرم ضد آفتاب طبیعی پوست

آیا می خواهید تمام طول روز را در آب راه بروید؟ این محصول یکی از بهترین ضد آفتاب های ضد آب است. این محصول که با زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید ساخته شده تا 80 دقیقه خاصیت ضد آبی خود را حفظ می کند. این محصول ضد جوش است و بنابراین منافذ پوست شما را مسدود نخواهد کرد.

پیشنهاد برنافیت : وسایل مراقبتی پوست

کرم ضد آفتاب آلی اورجینال باتر بین با SPF 30

کرم ضد آفتاب آلی

آیا پول زیادی ندارید اما ضد آفتابی می خواهید که برای محیط و پوست شما مناسب باشد؟ این ضد آفتاب بهترین انتخاب است. مهم ترین ماده ی تشکیل دهنده ی این ضد آفتاب، روغن نارگیل است که به آن عطری طبیعی و بافتی نرم می دهد. زینک اکسید موجود در این کرم به سرعت عمل کرده و در برابر آفتاب از پوست شما محافظت می کند و اجازه نمی دهد در آب استخر پاک شود.

کرم ضد آفتاب ثینک اسپرت با SPF 50

کرم ضد آفتاب

آیا ورزشکار هستید؟ هدف شما چه بازی والیبال ساحلی، چه گشت و گذار و چه دوی طولانی باشد این ضد آفتاب برای محافظت پوست شما عالی است حتی اگر خیس عرق باشید.

کرم ضد آفتاب تورو نچرال، ال نچرال، یک ضد آفتاب طبیعی برای پوست های حساس

کرم ضد آفتاب

این ضد آفتاب معدنی مخصوص پوست های حساس و گزینه ای مناسب برای آلرژی ها و حساسیت هاست. به علاوه این محصولات گیاهی، فاقد گلوتن و قابل تجزیه در محیط زیست است.

کرم ضد آفتاب آمریکایی را المنتس با فرمولاسیون زیست محیطی با SPF 30

کرم ضد آفتاب

آیا می خواهید یک کرم ضد آفتاب آلی داشته باشید؟ تنها ضد آفتاب دارای مواد آلی تایید شده توسط وزارت کشاورزی آمریکا می باشد. این مواد شامل روغن گل آفتابگردان، چای سیاه و سبز، قهوه، روغن دانه ی کنف، کره ی کاکائو، کره ی عنبه و ویتامین E می باشد. گروه محیط زیست می گوید که این محصول با SPF خود محافظ خوبی در برابر آفتاب ایجاد می کند.

ضد آفتاب تروپیکال سندز با SPF 50

ضد آفتاب

اگر قصد دارید یک روز طولانی را در بیرون از خانه، داخل قایق یا در باغچه ی خود بگذرانید، باید از ضد آفتابی استفاده کنید که بتوان آن را برای مدت طولانی روی پوست خود نگه داشت. این محصول به دلیل داشتن زینک اکسید و تیتانیوم دی اکسید پوشش خوبی در برابر اشعه های فرابنفش ایجاد می کند. این ضد آفتاب سازگار با محیط زیست و دوستدار پوست شما نیز می باشد.

کرم ضد آفتاب بدون بوی باجر با SPF 30

کرم ضد آفتاب

 آیا می خواهید با پوست خشک خود مقابله کنید و پوست خود را از اشعه های زیان بار فرابنفش حفظ کنید؟ این محصول سازگار با محیط زیست و دوستدار پوست، یک گزینه ی مناسب است. این محصول تنها دارای 5 ماده ی تشکیل دهنده شامل زینک اکسید و ویتامین E است و موجب تامین آب و جلوگیری از تعریق تا مدت زمان 40 دقیقه می شود.

ضد افتاب هایی ک می تونید بسازید و ضد آفتاب هایی ک نباید استفاده کنید

تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از ضد آفتاب ها و محصولات آرایشی حاوی SPF، یک پوشش کامل در برابر نور خورشید ایجاد نمی کنند، در نتیجه پوست را در معرض مواد شیمیایی سمی قرار می دهند. ضد آفتاب هایی که حاوی رتینول و اکسی بنزون هستند، ضد آفتاب های با SPF بالاتر از 50 و ضد آفتاب های اسپریی از جمله محصولاتی هستند که نمی توانند محافظت کامل از پوست شما در برابر نور خورشید را فراهم کنند.

وقتی صحبت از ضد آفتاب می شود، حتما تصور می کنید که همه ی آنها می توانند شما را از آفتاب سوختگی و سرطان پوست محافظت کنند، اما همیشه این موضوع صحت ندارد. امروزه کرم های مرطوب کننده، برق لب و محصولات آرایشی حاوی SPF زیادی هستند که ادعا می کنند می توانند پوست شما را در برابر نور خورشید محافظت کنند، اما آیا این موضوع حقیقت دارد؟

تحقیقات نشان داده اند که بسیاری از ضد آفتاب ها و محصولات آرایشی حاوی SPF، یک پوشش کامل در برابر نور خورشید ایجاد نمی کنند، در نتیجه پوست را در معرض مواد شیمیایی سمی قرار می دهند. در ادامه به ضد آفتاب هایی که استفاده از آنها توصیه نمی شود، اشاره شده است.

1- ضد آفتاب هایی که حاوی رتینول یا ویتامین A هستند

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

این ضد آفتاب ها در تماس پوست با آفتاب، خطر تومور را افزایش می دهد، اما به دلیل داشتن خواص ضد پیری به بسیاری از لوسیون ها و ضد آفتاب ها افزوده می شود. رتینول و ویتامین A موجود در ضد آفتاب ها تبدیل به یک ماده ی خطرناک شده تا جایی که سازندگان تصمیم گرفته اند بر روی برچسب محصولات آن، نوشته ای بر مبنای افزایش حساسیت پوست به خورشید و احتمال سوختگی ایجاد کنند. در صورت مصرف این محصولات، تماس خود را با نور خورشید کاهش دهید.

2- ضد آفتاب هایی با SPF بالاتر از 50

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

میزان SPF تنها یک معیار محافظت از پوست در برابر اشعه های UVB است، نه اشعه های سرطان زای UVA. محصولاتی که دارای SPF بالایی هستند، شما را به اشتباه به تصور امن بودن آنها می اندازند. از آنجا که آنها شما را برای مدت بیشتری از اشعه های UVB محافظت می کنند، ممکن است آفتاب سوخته نشوید و تصمیم بگیرید زمان بیشتری را در خارج از خانه بگذرانید که این کار به معنای جذب بیشتر اشعه های UVA آسیب رساننده به پوست می باشد.

3- ضد آفتاب هایی که حاوی اکسی بنزون هستند

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

اکسی بنزون، یک ماده ی شیمیایی موجود در ضد آفتاب است که توسط پوست شما جذب می شود. یکی از مشکلاتی که برای پوست ایجاد می کند این است که به پوست نفوذ می کند و وارد جریان خون می شود. این ماده ی مضر وقتی وارد بدن می شود، از هورمون استروژن تقلید می کند که در طولانی مدت، ممکن است به مشکلات باروری و تیروئید منجر شود. این مواد شیمیایی، مخدر اعصاب نیز می باشند. برخی دیگر از نام های این ماده، بنزوفنون یا بنزوفنون-3 می باشد.

4- ضد آفتاب هایی که به شکل پودر، دستمال و یا اسپری وجود دارند.

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

هر چیزی که بتوان آن را استنشاق کرد، نباید در ضد آفتاب شما وجود داشته باشد، چرا که این مواد شیمیایی در بدن همانند هورمون رفتار می کنند. به علاوه وقتی از ضد آفتاب های اسپریی  استفاده می کنید، نمی توانید از میزان پوشش آن اطمینان حاصل کنید. این موضوع در مورد پودرها و دستمال های ضد آفتاب نیز صدق می کند.

5- مرطوب کننده ها، برق لب ها و محصولات آرایشی حاوی SPF

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

کمتر از 10 درصد از این مواد، حاوی مواد محافظ در برابر اشعه های UVA و UVB می باشند. بنابراین هر گونه ادعایی که بر حفظ پوست در برابر آسیب های اشعه ی خورشید مطرح شود، اغراق آمیز است. به علاوه، بیشتر زنان تنها یک بار در روز از این محصولات استفاده می کنند، بنابراین هرگونه خاصیت محافظتی آنها تنها برای چند ساعت طول خواهد کشید.

به خاطر داشته باشید که کرم ضد آفتاب به تنهایی کافی نیست

ضد آفتاب هایی که نباید به هیچ وجه از آنها استفاده کنید - برنافیت

ضد آفتاب ها باید سومین لایه ی حفاظتی در برابر سرطان پوست و آفتاب سوختگی پوست شما باشند. اولین لایه ی حفاظتی خارج نشدن از خانه، در بین ساعات 10 صبح تا 4 بعد از ظهر، یعنی زمانی که اشعه ی فرابنفش قوی تر است. دومین لایه ی حفاظتی استفاده از کلاه و پوشیدن لباس های آستین بلند است و سومین لایه ی حفاظتی، استفاده از ضد آفتاب برای پوشش دهی کامل پوست است.

 

زمانی که می خواهید از ضدآفتاب استفاده کنید، حتما برای شما هم این سوال پیش می آید که پوستتان به چه میزان SPF نیاز دارد؟ اما پاسخ به این سوال پیچیده تر از آن است که فکرش را می کنید.

بیشتر مردم از ضدآفتاب کافی بهره نمی برند تا SPF لازم برای پوستشان را دریافت کنند. بنابراین، گرچه SPF لیست شده بر روی محصولات اکثرا 30 تا 50 است، اما ممکن است شما تنها نیمی از این میزان را دریافت کنید. برای دریافت بهره ی کامل از ضدآفتاب باید مقداری از آن را به قسمت هایی از بدن که در معرض آفتاب است بزنید. البته برای این کار لازم نیست آن را همانند یک کرم پودر آرایشی بر روی صورت خود بزنید، اما برای پوشانندگی مناسب باید میزان کافی از آن را بر روی پوستتان بمالید.

اگر تعطیلات خود را در کنار ساحل می گذرانید، باید هر دو، سه روز یک بار یک بطری کامل ضد آفتاب را بر روی پوستتان بزنید. بهتر است از ضدآفتاب هایی با پایه ی لوسیون و نه از انواع اسپری آن استفاده کنید. اسپری ها نمی توانند میزان SPF لیست شده بر روی قوطی را به پوست شما برسانند، چرا که میزان زیادی از آن در هوا پخش می شود.

هر چه SPF یک کرم بالاتر باشد، آن کرم پوست شما را چرب تر می کند. مواد فعال موجود در ضدآفتاب های شیمیایی دارای خاصیت چرب هستند که بیشتر افراد آن را دوست ندارند، بنابراین بیشترشان سعی می کنند از SPF 30 به بالا استفاده نکنند. در هنگام استفاده از ضدآفتاب، لب ها را فراموش نکنید. سرطان پوست بر روی لب ها به سختی درمان می شود.

همواره از انواع ضدآفتاب با طیف گسترده استفاده کنید

پوست به ضدآفتاب با چه میزان spf - زیبایی - برنافیت

گرچه اشعه های فرابنفش “بی” موجب قرمزی و آفتاب سوختگی پوست می شوند، اما آسیب اشعه های فرابنفش “آ” بیشتر است و مضراتی همچون لک و سرطان پوست را به دنبال دارد. برای حفاظت پوست از اشعه های فرابنفش “آ” و “بی” از ضدآفتاب هایی با طیف گسترده استفاده کنید. این ضد آفتاب را حتی در روزهای ابری نیز باید استفاده کنید، چرا که ابر نمی تواند اشعه های فرابنفش “آ” را مسدود کند، در نتیجه پوست شما همچنان ممکن است دچار آسیب شود. هیچ روشی برای دیدن یا احساس کردن مضرات اشعه های فرابنفش “آ” وجود ندارد.

از ضدآفتاب های فیزیکی استفاده کنید

پوست به ضدآفتاب با چه میزان spf - زیبایی - برنافیت

دو نوع ضدآفتاب وجود دارد: شیمیایی و فیزیکی.

ضدآفتاب با پایه ی شیمیایی، اشعه های فرابنفش را جذب و تبدیل به گرمایی می کند که از روی پوست بلند می شود. ضدآفتاب های فیزیکی حاوی تکه های کوچک فلزی و مواد معدنی هستند که نور را منعکس می کنند. گرچه هر دوی آنها موثرند، اما تفاوت های اساسی با هم دارند. اول اینکه ضد آفتاب های شیمیایی نیاز به 15 تا 30 دقیقه زمان دارند تا بر روی پوست شما بخوابند و فعالیت محافظتی خود را بر روی پوست آغاز کنند. اما ضدآفتاب های فیزیکی به سرعت فعالیت خود را آغاز می کنند و از آنجا که تنها در طول ده دقیقه آفتاب می تواند پوست شما را بسوزاند، بنابراین ضد آفتاب های فیزیکی گزینه ی بهتری محسوب می شوند.

ضدآفتاب را بر روی پوست خود تجدید کنید

پوست به ضدآفتاب با چه میزان spf - زیبایی - برنافیت

این موضوعیست که بیشتر افراد آن را نادیده می گیرند. برای افزایش محافظت پوست خود از آفتاب، حداقل هر دو ساعت یک بار ضدآفتاب را بر روی پوست خود تجدید کنید. به علاوه اگر شنا یا عرق کرده و یا پوست خود را با حوله خشک نموده اید مجددا ضدآفتاب مصرف کنید. لب های شما به تجدید بیشتری نیاز دارند. آنها از پوست حساس ترند. اگر غذا مصرف کردید، حتما پس از آن مجددا بر روی لب ها ضد آفتاب بزنید.

گاهی اوقات ضدآفتاب به تنهایی کافی نیست

پوست به ضدآفتاب با چه میزان spf - زیبایی - برنافیت

ضد آفتاب خانگی بسازید

ضدآفتاب ها خوب هستند، اما اگر در اواسط ظهر، درست زمانی که خورشید بیشترین گرما را دارد، از خانه بیرون بروید، نمی تواند کمک زیادی به شما بکند.

بیشتر متخصصان پوست بر این باورند که در اواسط روز که اشعه های خورشید قویترند، در معرض نور خورشید قرار نگیرید. حتی بهتر است در این زمان از وسایلی چون کلاه، چتر، لباس های ضد آفتاب و هر آنچه که بین شما و آفتاب قرار گیرد، استفاده کنید.

 

شدت آسیبی که از نور خورشید به پوست وارد می شود، تنها با کرم های مرطوب کننده ی حاوی SPF جبران پذیر نیست، بلکه باید محافظ قویتری در برابر ضد آفتاب داشته باشیم. برای محافظت بیشتر می توانید با یک روغن حامل دارای ضد آفتاب و آستاگزانتین، یک ضد آفتاب خانگی بسازید. از روغن آرگان، روغن بادام شیرین، روغن دانه ی آفتابگردان، روغن بذر کتان، روغن گاجره، روغن نارگیل، روغن زیتون و جوجوبا می توان به عنوان روغن پایه یا حامل استفاده کرد.

شدت آسیبی که از نور خورشید به پوست وارد می شود، تنها با کرم های مرطوب کننده ی حاوی SPF جبران پذیر نیست، بلکه باید محافظ قویتری در برابر ضد آفتاب داشته باشیم. برای محافظت بیشتر از پوست خود در برابر اشعه های مضر می توانید یک روغن ضد آفتاب خانگی بسازید. برای این کار تنها به دو ماده نیاز دارید، روغن حامل دارای خواص ضد آفتاب و آستاگزانتین (سوپر آنتی اکسیدان طبیعی). این ترکیب برای محافظت از پوست بسیار مفید است، هر چند یک تون نارنجی رنگ به پوست شما می بخشد.

برای این ضد آفتاب تنها به 5 میلی لیتر آستاگزانتین احتیاج دارید، چرا که این میزان برای یک بطری کامل روغن حامل کافیست. اگر بیش از این میزان به آن آستاگزانتین بیافزایید، رنگ روغن تیره خواهد شد و تقریبا از آن نمی توان بر روی پوست استفاده کرد. بنابراین، تنها یک اسکوپ یا یک پیپت کافیست، چرا که بهتر می توان با آن، میزان روغن پایه را کنترل کرد.

از روغن پایه ی حاوی SPF استفاده کنید

ضد آفتاب خانگی - روغن - برنافیت

برای روغن پایه، از ترکیب روغن آرگان و روغن بادام شیرین استفاده کنید که هر دو دارای خواص ضد آفتاب می باشند. روغن های دیگری نیز هستند که دارای خواص ضد آفتاب می باشند که از جمله می توان به روغن دانه ی آفتابگردان، روغن بذر کتان، روغن گاجره، روغن نارگیل، روغن زیتون و جوجوبا اشاره کرد. برای روغن پایه، می توانید از یک روغن و یا ترکیبی از آنها استفاده کنید، اما نکته ی مهم این است که از روغن یا روغن هایی استفاده کنید که برای پوست شما مناسب هستند.

آستاگزانتین را قطره قطره اضافه کنید

ضد آفتاب خانگی - آستاگزانتین - برنافیت

رنگ آستاگزانتین نارنجی است، اما اگر همراه با ضدآفتاب و پودر مصرف شود، چندان قابل مشاهده نخواهد بود. اگر همین مقدار نارنجی را نیز نمی خواهید، میزان آستاگزانتین مخلوط خود را کمتر کنید. بهتر است که آن را قطره قطره اضافه کنید و سپس رنگ روغن را آزمایش کنید.

 

این روغن ضد آفتاب را به تنهایی استفاده نکنید

دقیقا نمی توان گفت که SPF این ضد آفتاب خانگی چقدر است. اما با خیال راحت می توان از آن در زیر ضد آفتاب خود استفاده کنید. اگر می خواهید تنها از این ماده به عنوان ضدآفتاب استفاده کنید، باید میزان آستاگزانتین آن را افزایش دهید.

نکته: اضافه کردن  آستاگزانتین به این ضدآفتاب یک تون قهوه ای به پوست شما می دهد.

قوانین استفاده از کرم ضدآفتاب

ضدآفتاب نقش مهمی در مراقبت از پوست در برابر آسیب و سرطان دارد، اما استفاده از آن قوانین مربوط به خودش را دارد. بدین معنا که ضدآفتاب باید هم در برابر اشعه های فرابنفش A و هم در برابر اشعه های فرابنفش B از پوست محافظت کند.  کودکان بیشتر از بقیه مستعد آسیب نور خورشید هستند، اما به هیچ وجه نمی توان از ضدآفتاب بر روی پوست کودکان استفاده کرد.

محافظت از پوست در برابر آفتاب، به ویژه در ماه های گرم تابستان بسیار اهمیت دارد و یکی از راه های مراقبت از بدن در برابر اشعه های مضر خورشید محسوب می شود. همه ی ضدآفتاب ها به صورت یکسان عمل نمی کنند، استفاده از ضدآفتاب قوانین مربوط به خود را دارد، چرا که  در صورت عدم استفاده ی مناسب از آن هیچ سد محافظتی در برابر آفتاب ایجاد نمی شود.

استفاده از ضدآفتاب های دارای طیف گسترده

بسیاری از ضدآفتاب ها تنها حاوی SPF هایی هستند که پوست را از اشعه های فرابنفش B محافظت می کنند که نقش مهمی در سرطان پوست دارند و دلیل اصلی سوختگی بدن هستند. اما این محصولات، لزوما پوست را در برابر اشعه های فرابنفش A محافظت نمی کنند که دلیل اصلی آسیب به پوست و پیری آن می باشند.
ضدآفتاب هایی وجود دارند که پوست را هم در برابر اشعه های فرابنفش B و هم A محافظت می کنند. این ضدآفتاب ها که ضد آفتاب های دارای طیف گسترده نامیده می شوند، برای محافظت از پوست توصیه می شوند.

عدد SPF

قوانین استفاده از کرم ضدآفتاب - برنافیت

عدد ضدآفتاب شما باید بین 15 تا 50 باشد. البته این بدان معنا نیست که ضد آفتابی که عدد آن بالاتر است، لزوما بهتر نیز هست. گرچه SPF 15، 93 درصد از اشعه های فرابنفش B و SPF 50،  98 درصد از این اشعه را مسدود می کند، اما به طور کلی SPF بالاتر، یک حس اطمینان کاذب را ایجاد می کند. به علاوه کرم های SPF بالا ممکن است افراد را از استفاده از وسایل محافظتی دیگر چون کلاه و دستکش و عدم تماس با نور خورشید غافل کند و از آنجا که فرد دچار آفتاب سوختگی نمی شود، افراد احساس کنند که می توانند مدت بیشتری را در آفتاب بمانند.

از مصرف ویتامین A و رتینول بپرهیزید

ضدآفتاب های حاوی ویتامین A، رتینول و همانند آن همچون رتینول پالمیتات و رتینول استات، بهتر است که حذف شوند. سازمان غذا و دارو هیچ منعی برای استفاده از آنها قائل نشده، اما برخی از متخصصان بر این باورند که این افزودنی ها، حساسیت به آفتاب را افزایش می دهند.

آیا ضد آفتاب باید فاقد عطر و رایحه باشد؟

این موضوع، یک مسئله ی ضروری نیست، اما یک ضدآفتاب فاقد عطر همیشه بهتر است، چرا که هم برای افرادی که به بو حساس هستند، گزینه ی خوبی است و هم فاقد مواد شیمیایی است که باعث واکنش های آلرژیک می شوند.

چندین بار از ضدآفتاب استفاده کنید

ضد آفتاب محصولی نیست که تنها یک بار از آن در هنگام صبح استفاده کنید، بلکه هر دو سه ساعت یک بار و اگر میزان بیشتری در آفتاب هستید، باید در فواصل کوتاه تر مورد استفاده قرار گیرد.

نکات مهم

  • مصرف ضدآفتاب بدین معنا نیست که شما می توانید زمان بی نهایتی را در زیر نور خورشید بمانید. بلکه تا جایی که می توانید باید همچنان از تماس با نور خورشید به ویژه در ساعات 10 صبح تا 2 بعد از ظهر، در امان باشید.
  • گرچه استفاده از ضد آفتاب در روزهای گرم تابستان ضروری است، اما مصرف آن در روزهای سرد سال نیز به همان اندازه اهمیت دارد. اشعه های خورشید در روزهای ابری نیز ممکن است به پوست شما آسیب برسانند.
  • کودکان بیشتر از بقیه مستعد آسیب خورشید هستند و مراقبت بیشتری باید از آنها به عمل بیاید. اما به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه نمی توان از ضدآفتاب بر روی پوست کودکان استفاده کرد. بنابراین تنها باید آنها را از تماس با نور خورشید محفوظ  داشت، به ویژه زمانی که بیرون از خانه به سر می برند.
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments