راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی

خلاقیت موجب افزایش قدرت ذهنی و تصمیم گیری می شود. اما عاملی که می تواند دریچه های خلاقیت را به سوی یک فرد باز کند، کاهش استرس است. با کمی استراحت دادن به خود، پیاده روی، قرار گرفتن در مسیر زیبایی ها و تمرین های مدیتیشن می توانید استرس خود را کاهش دهید و به اوج خلاقیت برسید.

هر اتفاقی که در اداره یا داخل خانه رخ دهد و نیاز به توجه زیاد داشته باشد، موجب دوری از استرس روزمره و راه اندازی مجدد مغز می شود. اما تنها چند راهکار ساده می تواند در کاهش استرس به شما کمک کند و خلاقیت شما را دو چندان کند.

کمی استراحت کنید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

در طول روز چندین بار به خود استراحت دهید، به ویژه زمانی که احساس می کنید به شدت دچار استرس شده اید. هر چه کار شما سخت تر باشد، به استراحت بیشتری نیاز خواهید داشت.

پیاده روی کنید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

برای افزایش خلاقیت و کاهش آثار منفی نشستن، حداقل 6 دقیقه پیاده روی کنید. اگر می توانید بیرون از خانه پیاده روی کنید، اما اگر نمی توانید، تنها چند دقیقه پیاده روی در محل کار نیز می تواند مفید باشد.

خود را در مسیر زیبایی ها قرار دهید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

پرسه زدن در طبیعت و حتی نگاه کردن به تصاویر طبیعت، استرس را از بین می برد و تفکر خلاقانه را بهبود می بخشد.

تمرین های مدیتیشن انجام دهید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

تمرین مدیتیشن خود را با چند تنفس تمرکز ذهن آغاز کنید و تنها بر روی تنفس خود متمرکز شوید. پس از آن به مدیتیشن نظارت باز بپردازید. بدن خود را به خوبی مشاهده کنید و توجهتان را به تمامی حواس پنجگانه متمرکز کنید. تمرکز بر روی حواس پنجگانه به شکوفایی خلاقیت کمک می کند.

چرت بزنید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

زمانی که چرت کوتاه می زنیم، بخشی از مغز ما که در زمان بیداری هوشیار است، فرصت کافی برای استراحت خواهد داشت. حتی اگر نمی توانید بخوابید، بستن چشم ها، مغز فعال شما را خاموش می کند و موجب ریکاوری آن می شود. برای پیشگیری از احساس ضعف و بیحالی، استراحت خود را به کمتر از نیم ساعت محدود کنید.

اوقات خود را با دوستانتان بگذرانید

راهکارهای افزایش خلاقیت و قدرت ذهنی - برنافیت

در انتهای یک کار سخت ذهنی یا جسمی سعی کنید اوقات فراغت خود را با دوستان و آشنایان بگذرانید. این کار، ذهن شما را از حالت استرس به حالت استراحت تبدیل می کند.

به جز موارد گفته شده به دنبال راهکارهایی باشید که استرستان را کاهش و خلاقیت شما را افزایش می دهد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments