چگونه تاثیر شفا بخش سیر را افزایش دهیم

استفاده از این ماده ی شفابخش موجب بهبود سلامتی شما می شود. این ماده ی 4 فصل آبدار، نه تنها به غذای شما طعم و مزه می دهد، بلکه دارای مواد مغذی بسیاری می باشد که اگر تاثیر شفا بخش سیر را بدانید، در هر غذایی استفاده اش می کنید.

سیر عضوی از خانواده ی پیازهاست و خواص بسیار آن به دلیل وجود مواد فیتوشیمیایی (ترکیبات مختلف بیولوژیک فعال در گیاهان) است، پس آماده سازی آن بسیار اهمیت دارد.

از آنجا که فیتوشیمیایی موجود در سیر که آلئین (نوعی سولفوکسید که تشکیل دهنده ی طبیعی سیر خام است) نام دارد باید توسط یک آنزیم به نام آلئیناز(آنزیمی که واکنش های شیمیایی را تسریع می کند) به آلیسین (یک ماده ی روغنی تند با خواص ضد باکتریایی که در سیر موجود است) تبدیل و سپس باید به یک مشت غذای گیاهی تجزیه شود، بهتر است همیشه قبل از پخت سیر، حبه های آن را خرد کنیم. برای اینکه مطمئن شویم که بیشتر آلیسین به آجوئین، دیالیل، سولفید و وینیلدیسین تبدیل شده است 5 دقیقه تا پخت آن صبر کنید. بسیاری از این ترکیب ها دارای فواید فوق العاده ای برای سلامتی هستند و DNA های شما را از پیری ژنتیکی محفاظت می کنند.

تاثیر شفا بخش سیر: پیشگیری از سرطان

چگونه تاثیر شفا بخش سیر را افزایش دهیم

این تنها DNA های شما نیستند که سود می برند، بلکه آجوئین موجود در سیر به اندازه ی آسپیرین که یک داروی ضد انعقاد خون است قوی می باشد. آلیسین نیز ضد باکتری و ضد قارچ است و ثابت شده که قادر به نابود کردن هلیکوباکترپیلوری که عامل سرطان معده است می باشد. مطالعات دیگری نیز از رابطه ی مستقیم مصرف پیاز و سیر و کاهش خطر ابتلا به سرطان معده خبر می دهد. شواهد دیگری نیز دال بر مصرف پیاز و سیر و کاهش ابتلا به انواع سرطان ها همچون سرطان رحم، آندومتر، سرطان حفره ی دهان، سرطان مری و دیگر سرطان ها می باشد.

جالب است بدانید خوردن سیر خام، خطر ابتلا به سرطان ریه را نیز کاهش می دهد و این عمل با یک روش منحصر به فرد به نام بوی سیر انجام می شود. اطمینان دارم برای نخستین بار که سیر خام خوردید، چربی های فرار آن پس از هضم از ریه های شما خارج شده ، گرچه تصور می شود سیر به این دلیل از سرطان ریه جلوگیری می کند که ریه ها در روغن سیر خام غرق می شوند. با همه ی این تفاسیر، عجیب نیست که گیاه شناس انگلیسی قرن 17 میلادی- نیکلاس کالپپر- سیر را “داروی تمام بیماری ها و قلب” نامید.

پیشنهاد برنافیت: ارتباط چاقی با سرطان

نحوه طبخ سیر

5 دقیقه قبل از پخت سیر صبر کنید تا آلئیناز کار خود را انجام داده و آلئین بیشتری را به آلیسین تبدیل کند. این کار به این دلیل است که با این روش نه تنها آلیسین بیشتری دریافت می کنید، بلکه از آنجا که آلئیناز به گرما حساس است در صورت پخت نابود می شود. بنابراین، هرچه بیشتر صبر کنید آلئیناز، آلیسین بیشتری از سیر خارج می کند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments