با این نکات، بر استرس تعطیلات نوروزی غلبه کنید

سال جدید در پی است و حتما شما نیز دچار استرس تعطیلات شده اید. هر فردی ممکن است در این دوره با استرس هایی رو به رو شود: دید و بازدید و راضی نگه داشتن همه ی اعضای خانواده و در عین حال رسیدگی به امور شخصی، کار سختی به نظر می رسد. گاهی اوقات کارهای ما آنقدر زیاد هستند که نمی توانیم در کنار اعضای خانواده از تعطیلاتمان لذت ببریم. باید این چالش را بپذیریم و روش هایی ایجاد کنیم که می تواند انرژی و تجربه ی کافی را در طول تعطیلات به ما بدهد. در ادامه به روش هایی اشاره شده که با اجرای آنها می توانیم استرس را کنار گذاشته و از تعطیلات خود لذت ببریم.

استرس تعطیلات: از هر لحظه ی خود لذت ببرید

استرس تعطیلات- لذت بردن از تعطیلات- برنافیت

اگر پیش از خواب، اینستاگرام خود را چک می کنید، به جای آن به موسیقی گوش دهید یا به نوشتن کارها بپردازید. این کار به شدت شما را آرام می کند. روز خود را با سه دقیقه نفس عمیق آغاز کنید و یا گوشی تان را در اتاق دیگر قرار دهید. انجام کارهای جدید، هر چند زیاد بزرگ نباشد، برای کاهش استرس تعطیلات مفید است.

استرس تعطیلات: یک هدف تعیین کنید و به دنبال رسیدن به آن باشید

استرس تعطیلات- تعیین هدف- برنافیت

برای رهایی از استرس تعطیلات ، احساسی را که دوست دارید در طی تعطیلات و بودن در کنار اعضای خانواده داشته باشید، برای خود توضیح دهید. این کار را انجام دهید و پس از آن منتظر شوید تا ببینید چه اتفاقی برای شما رخ می دهد. اگر بخواهید بر روی کارهای دیگران متمرکز شوید و ببینید آنها چه می کنند، تنها دچار اضطراب خواهید شد. به جای این کار، در قطار، هواپیما، مترو و یا هر جای دیگری که هستید، یک هدف برای خود تعیین کنید و تمام سعیتان را بکنید تا به آن برسید. اگر تصمیم به انجام کاری گرفته اید، نگذارید عوامل انحرافی، شما را از هدفتان دور کنند.

پیشنهاد برنافیت: 

استرس تعطیلات: مراقب خود و زمانتان باشید

استرس تعطیلات- مدیریت زمان- برنافیت

گاهی اوقات آنقدر دچار انرژی منفی می شویم که نمی توانیم به خوبی زندگی کنیم. از طرفی زمان ما آنقدر سریع می گذرد که نمی دانیم با این زمان از دست رفته چه کنیم. بنابراین بهتر است آرام باشید و از هر لحظه ی خود قدردانی کنید. در یک وضعیت آرام قرار گیرید، چشمانتان را ببندید، یک نفس عمیق از بینی بکشید، تا چهار بشمارید و آن را به آرامی رها کنید. همراه با این نفس عمیق، پای خود را روی زمین بگذارید. این کار را تا جایی تکرار کنید که احساس آرامش کنید.

پس از همه ی این صحبت ها باید گفت که تعطیلات، زمانی برای خلاقیت های شماست. برای رهایی از استرس تعطیلات تنها کافیست نفس بکشید، به صدای قلبتان گوش دهید، به اطراف نگاه کنید و از همه مهم تر آن را درک کنید. اگر احساس کردید ذهن شما در حال پرسه زدن است و یا زمان خیلی سریع می گذرد، نگران نباشید. تنها کافیست یک نفس عمیق بکشید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments