گیاهان دارویی برای رسیدن به آرامش

به گیاهان و قدرت خود درمانی بدنتان اعتماد کنید. هرچقدر تجربه ی بیشتری در این زمینه به دست آورید، بیشتر می توانید به خود در رسیدن به آرامش کمک کنید. در اینجا برخی از درمان های گیاهی برای انواع استرس ها معرفی شده اند.

1- اگر به دلیل استرس یا نگرانی فکرهایی در مغز شما جریان دارند

سنبل الطیب: این ماده دارای آثار متعادل کننده است و به پردازش تجربیات شما کمک می کند. همچنین برای افرادی که سخت درگیر افکارشان هستند بسیار مفید است. سنبل الطیب به آرامش ماهیچه ها و رفع تنش های داخلی نیز کمک می کند.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: یک پیاده روی سریع، ورزش و گفت و گو با دوستان صمیمی می تواند به افکار نگران کننده شما آرامش دهد و موجب شود برای دریافت راهکارهای جدید انرژی آزاد کنید.

2- اگر دچار خستگی ناشی از کار زیاد هستید

جو: کار زیاد موجب ضعیف شدن اعصاب و بی خوابی می شود. جو، عصبانیت های داخلی را سرکوب و ریتم نامنظم خواب و بیداری را تنظیم می کند. جو خاصیت ضد التهابی نیز دارد.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: سلامت خود را حفظ کنید، غذاهای سالم مصرف کنید و از خواب کافی بهره مند شوید.

3- اگر دلباخته هستید

گل شمعدانی: گل شمعدانی، دارای ریشه ای کم پشت، شکوفه هایی زیبا و یک الگوی رشد آشفته می باشد. این گیاه برای افراد آشفته بسیار مفید است. شمعدانی تصفیه کننده ی روح و درمان همه ی مشکلات است. به درمان ناامیدی کمک می کند و زیبایی درونی را به ما نشان می دهد.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: نگرانی های خود را بر روی یک کاغذ بنویسید و این کار را سرلوحه ی برنامه ی خود قرار دهید. می توانید پس از رفع مشکلاتتان، این کاغذها را در آب و یا آتش بیاندازید.

4- اگر به طور همزمان چندین کار را انجام می دهید و در انجام آنها دچار مشکل شده اید

رودی اولا: رودی اولا، موجب می شود افراد با محیط خود سازگار شوند. وقتی احساس می کنیم که به آخر خط رسیده ایم، این ماده به تجدید احساسات ما کمک می کند. این ماده، ضد افسردگی و اضطراب است.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: حرکات یوگا مثل حرکت درخت و یا حرکت بچه می تواند مفید باشد.

5- اگر امتحان و یا سخنرانی دارید

اسطوخودوس: اسطوخودوس به شما کمک می کند صریح و انعطاف پذیر باشید. این ماده موجب کاهش استرس، برطرف کردن مشکلات خواب و بهبود عملکرد می شود. بسیاری از مطالعات، آثار آرامش بخش آن را تایید می کنند.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: به سفر بروید.

6- اگر در حال عوض کردن شغل خود هستید

ماءالشعیر: این ماده با مشکلات خواب و سستی مبارزه می کند و اختلالات آشفتگی را از بین می برد. ماءالشعیر به ما کمک می کند استوار، شاد و انعطاف پذیر باشیم و بتوانیم تغییرات جدید زندگی را بپذیریم.

کارهای دیگری که می تواند مفید باشد: آخرین روز کاری را با سکوت قدردانی کنید و وقتی از محل کار خود خارج می شوید تنها تجربیات مفید را با خودتان ببرید.

کاری از گروه محتوای برنافیت

می‌خوای ثابت کنی که می‌تونی به وزن ایده آلت برسی ؟

اصولی و تخصصی ترین برنامه رژیم غذایی رو از برنافیت دریافت کن کنارت هستیم تا سریع تر لباسی که دوست داری رو بپوشی

از همین الان شروع کن تا زودتر به هدفت برسی!
5/5

به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری در facebook
اشتراک گذاری در twitter
اشتراک گذاری در linkedin

جدیدترین مقالات

همه مقالات
0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
guest
0 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments