هر آنچه باید درباره ی اکستنشن مژه ها بدانید

یکی از بهترین روش ها برای جذاب کردن چهره اکستنشن مژه است. هرچند مژه های بلند برای افرادی که به طور خدادادی از آن بهره مندند یک موهبت است، اما خوشبختانه روش هایی برای بلند کردن مژه های کوتاه نیز وجود دارد. اگر شما جزء دسته ی دوم هستید و مدام از مژه های مصنوعی استفاده می کنید، مقاله ی امروز برنافیت برای شماست.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

اکستنشن مژه چیست؟

اکستنشن مژه یک گزینه نسبتا دائمی برای بلند کردن و حجم دادن به مژه هاست. این گزینه مناسب افرادیست که دلشان می خواهد با چشم های آرایش شده از خواب بیدار شوند. این پروسه شامل استفاده از فیبرهای ریز مشکی است که مشابه مژه هستند و با چسب های مخصوص به تک تک مژه ها چسبانده می شوند. پروسه ی اکستنشن مژه دوساعت به طول می انجامد هر 6 تا 8 ماه یکبار نیاز به ترمیم دارد. آنها را هم می توان به عنوان فیلر در میان مژه ها قرار داد و هم به 3/2 قسمت بالایی مژه اضافه کرد.

انواع اکستنشن های مژه کدامند؟

اکستنشن مژه انواع مختلفی دارد که شامل مینک، فاکس مینک، ابریشمی، فیبر مصنوعی و … است. اگر نمی دانید کدام یک را انتخاب کنید، ادامه ی این مقاله را مطالعه کنید.

اکستنشن مژه مینک

اکستنشن مژه- مینک- برنافیت

این اکستنشن طرفداران بسیاری دارد، چرا که بسیار طبیعی به نظر می رسد. این مژه ها از موی طبیعی ساخته شده اند و برای افرادی که چهره ی طبیعی را می پسندند، گزینه ی مناسبی است. از آنجا که طبیعی هستند، به راحتی می توان به آن لایه هایی اضافه کرد. ماندگاری آنها نیز بیشتر است، چرا که به سمت پایین سقوط نمی کنند.

این مطلب هم می تواند برای شما مفید باشد: 

اکستنشن مژه فاکس مینک

اکستنشن مژه- فاکس مینک- برنافیت

این نوع مژه نیز بسیار شبیه به مدل قبل است، با این تفاوت که مصنوعی است. در ظاهر بسیار شبیه به مینک است، اما هزینه ی آن پایین تر است. این نوع اکستنشن حتی با خیس شدن، حالت فر خود را از دست نمی دهد.

اکستنشن مژه ابریشمی

اکستنشن مژه- ابریشمی- برنافیت

اگر به مواد طبیعی حساسیت دارید و یا به دنبال یک گزینه ی کم هزینه تر هستید، این اکستنشن برای شما مناسب است. این مدل در انتهای نزدیک به چشم دارای ضخامت بیشتر است و هر چه به سمت بالاتر می آید، ضخامت آن کمتر می شود. بنابراین، پرتر، براق تر و تیره تر به نظر می رسد.

اکستنشن مژه مصنوعی

اکستنشن مژه- مژه مصنوعی- برنافیت

این مدل برای همه ی افرادی که می خواهند چشمانشان درشت تر و شهلاتری داشته باشند، مناسب است. از آنجا که این مژه ها با موی طبیعی ساخته نشده اند، با هزینه ی کمتری می توان آن را تهیه کرد.

پیشنهاد برنافیت: 

دوام اکستنشن مژه چقدر است؟

دوام این مژه ها اغلب به اندازه ی سیکل رشد طبیعی کامل مژه هاست که بین 6 تا 8 هفته طول می کشد. اما از آنجا که رشد مژه ها در افراد مختلف متفاوت است، بهتر است هر 3 تا 4 هفته یک بار به ترمیم آن اقدام کرد.

نکاتی که به دوام اکستنشن مژه ها کمک می کند

  • از شستن مژه ها و رساندن بخار به آنها تا 48 ساعت پس از اکستنشن بپرهیزید. از آنجا که چسب هنوز خوب فیکس نشده، قرار گرفتن در معرض آب یا بخار، مژه ها را خراب می کند و موجب افتادن آنها می شود. حتی الامکان از مالیدن چشم ها نیز خودداری کنید.
  • پس از پاک کردن آرایش، از یک محصول پاک کننده ی فاقد روغن استفاده کنید. روغن موجب سست شدن مژه ها می شود.
  • برای زیبایی بیشتر مژه ها، با استفاده از یک براش ریمل هر روز صبح و عصر مژه ها را به سمت بالا شانه بزنید.
  • هنگام خواب صورت را روی بالشت فشار ندهید و سعی کنید بیشتر به پشت دراز بکشید.
  • هر سه تا چهار هفته یکبار برای ترمیم مژه ها اقدام کنید. مهم نیست چقدر مراقب مژه هایتان بوده اید، هر چند وقت یکبار مژه های شما زیبایی اولیه ی خود را از دست می دهند.

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments