هر آنچه که باید درباره ی میکرونیدلینگ بدانید

میکرونیدلینگ یا القاء کلاژن شامل ایجاد زخم های ریز بر روی سطح پوست و ایجاد واکنش از طرف بدن می باشد. بدن با فرستادن فیبروبلاست به محل زخم به ترمیم پوست کمک می کند. این روش، برای درمان جوش، صاف کردن پوست، کاهش چین و چروک، از بین بردن ترک خوردگی ها و بهبود بافت پوست مفید است.

میکرونیدلینگ شامل ابزاری با 11 سوزن بسیار ریز است که می تواند بین نیم تا دو و نیم میلی متر تنظیم شود. با این وسیله زخم های بسیار ریزی بر روی پوست ایجاد می شود که عمق آن به میزان تنظیم دستگاه بستگی دارد. مثلا عمق نیم میلی متر تنها به لایه ی سطحی پوست نفوذ می کند.  بدن انسان نسبت به زخم های کوچک، همانند زخم های عمیق عمل می کند. بدین معنا که فیبروبلاست هایی به محل آسیب دیده می فرستد. در نتیجه پوست، ضخیم تر و بافت آن ترمیم خواهد شد. با برنافیت همراه باشید تا شما را بیشتر با این روش آشنا کنیم.

کاربردهای میکرونیدلینگ چه هستند؟

این روش، برای درمان اسکارهای آکنه بسیار مفید است. در این روش از هیچ گرمایشی استفاده نمی شود و برای انواع پوست ها با رنگ های متفاوت مفید می باشد. میکرونیدلینگ، برای صاف کردن و جوانسازی پوست و پر کردن جای جوش ها نیز فوق العاده است و می تواند جوش ها و منافذ بسته ی پوست را درمان کند. تنها، پیش از اقدام به میکرونیدلینگ، باید اطمینان حاصل کرد که هیچ التهاب یا عفونتی روی پوست وجود ندارد. افرادی که دچار جوش های کیستی هستند تا بهبود کامل آنها باید صبر کنند.

پیشنهاد برنافیت: ماسک هایی که پوست شما را جوان تر می کنند

آیا میکرونیدلینگ، دردناک است؟

از آنجا که محل مورد نظر بی حس می شود، این روش درد خاصی به دنبال ندارد. پس از درمان ممکن است پوست قرمز شود. در بدترین حالت، زخم های کوچکی بر روی پوست ظاهر می شوند که در عرض چند روز از بین خواهند رفت.

کدام نواحی از بدن را با میکرونیدلینگ می توان تحت درمان قرار داد؟

میکرونیدلینگ، تنها مختص صورت نیست. از این روش برای هر یک از نواحی بدن که پوست آن نیاز به سفت شدن دارد می توان استفاده کرد. این نواحی شامل پاها، سینه، باسن و ترک خوردگی های شکم می باشد.

نمونه ای از درمان میکرونیدلینگ در کلینیک برنافیت

فاصله ی بین جلسات چقدر باید باشد؟

این موضوع به میزان ضخامت بافت های پوست بستگی دارد. اگر پوست شما ظریف است، می توانید هر سه تا شش ماه یک بار این کار را انجام دهید. اما افرادی که دچار آکنه اسکارهای عمیق هستند، باید به مدت 4 تا 6 ماه، ماهی یک بار تحت درمان باشند.

به چند جلسه ی درمانی نیاز است؟

به طور کلی، برای القای کلاژن، حداقل به 3 جلسه و برای کاهش اسکار آکنه، به 3 تا 4 جلسه نیاز است.

مراقبت های پس از درمان شامل چه مواردی هستند؟

در ساعات اولیه ی پس از درمان استفاده از لوازم آرایشی ممنوع است برای چند روز نیز نباید از رتینول یا هر ماده ی فعال دیگری استفاده کرد.

کاربردهای میکرونیدلینگ چه هستند؟  

میکرونیدلینگ، بافت پوست را بهبود می بخشد و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد. جریان خون را تحریک و به تولید کلاژن کمک می کند. بافت ها را ترمیم می کند و ظاهر زخم ها را بهبود می دهد. به علاوه،  منافذ پوست و ترک خوردگی ها را نیز کاهش می دهد. خوشبختانه سوزن های آن آلرژی زا نیستند و برای انواع پوست ها می توانند به کار برده شوند.

مترجم: مریم اصیلی

جهت مشاوره در خصوص میکرونیدلینگ با کلینیک تخصصی تغذیه و زیبایی برنافیت تماس بگیرید

۰۲۱-۲۲۶۸۵۸۳۸ شعبه شریعتی

۰۲۱-۷۷۲۲۹۸۷۷ شعبه رسالت

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه