بهترین و بدترین غذاها برای پوست و مو

غذاهایی که مصرف می کنید تاثیر زیادی بر روی پوست شما می گذارد. برای زیباتر شدن پوست و مو غذاهایی چون ماهی، آجیل، سبزیجات، فیبر و شکلات تلخ مصرف کنید و از مصرف غذاهایی چون نمک، گوشت گریل شده، غذاهای سرخ شده و قهوه بپرهیزید.

مصرف غذاهای سالم نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، بلکه کمک می کند تا پوست و مو شما نیز سالم تر و درخشان تر بنظر برسند. درخشش طبیعی پوست، موجب زیبایی ظاهری و در نتیجه افزایش اعتماد به نفس شما می شود. از زمانی که برنزه کردن، طرفداران زیادی پیدا کرد، برخی ها تصور می کنند که پوست برنزه تنها چیزیست که موجب زیبایی بیشتر می شود، اما حقیقت این است که زیبایی ابعاد زیادی دارد و یکی از بعدهای آن در چیزهایی که می خوریم، خلاصه می شود. غذاهایی که مصرف می کنید تاثیر زیادی بر روی پوست شما می گذارد، بنابراین برای زیبا تر شدن پوست خود، برخی از غذاها را باید مصرف کنید و از مصرف برخی دیگر باید بپرهیزید.

1- شکلات بخورید

بهترین و بدترین غذاها- شکلات تلخ - برنافیت

وقتی می گوییم شکلات برای پوست خوب است، بدین معنا نیست که شما هر شب مجاز به مصرف یک بسته شکلات هستید. چرا که مصرف بیش از حد آن موجب جوش و آسیب بیشتر به پوست شما می شود. منظور از شکلات در اینجا، شکلات بسیار تلخ است. از آنجا که شکلات تلخ، طعم شیرینی ندارد، نمی توان مقدار زیادی از آن را مصرف کرد. مصرف مقداری شکلات تلخ به صورت روزانه، موجب افزایش آنتی اکسیدان ها در بدن می شود. آنتی اکسیدان، یک ماده ی ضروری برای بهبود شرایط پوست می باشد.

2- ماهی های چرب مصرف کنید

بهترین و بدترین غذاها- ماهی - برنافیت

افرادی که قصد کاهش وزن دارند، می کوشند تا از چربی ها دور بمانند. از مصرف گوشت هایی چون ماهی که دارای چربی طبیعی هستند، نباید پرهیز کرد. ماهی، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای سلامت شما بسیار اهمیت دارد.امگا 3 هم چنین التهاب های پوستی را برطرف می کند و موجب درخشندگی و زیبایی پوست و مو می شود. اگر می خواهید هم وزن خود را کاهش دهید و هم پوست درخشنده تری داشته باشید، ماهی سرخ نشده مصرف کنید.

3- فیبر مصرف کنید 

بهترین و بدترین غذاها- سیب - برنافیت

حتما در مورد فواید بی نظیر فیبر چیزهای زیادی شنیده اید. فیبر موجب ایجاد باکتری های مفیدی در لوله ی گوارشی می شود که برای بدن شما ضروری است. این باکتری ها، موجب ایجاد دیواره های قوی می شود که از وارد شدن سموم به بدن شما جلوگیری می کند. این کاهش ورود سموم به بدن، بر روی پوست و مو نیز بسیار موثر است. غذاهایی چون گلابی، آجیل و انواع لوبیا، سرشار از فیبر هستند که بدن شما را سالم و پوست شما را درخشان می کنند.

4- از مصرف قهوه بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- قهوه - برنافیت

قهوه، یک محرک است. بسیاری از افراد، به مصرف قهوه معتاد هستند. وقتی قهوه می نوشید، درست انگار که الکل نوشیده اید. مصرف بیش از حد الکل، موجب خشک شدن و کم آبی بدن می شود. اگر تنها خود را به مصرف یک فنجان قهوه ی کوچک محدود کنید، اشکالی ندارد، اما مصرف بیش از این میزان، موجب لکه دار شدن پوست شما می شود.

5- آجیل بخورید

بهترین و بدترین غذاها- آجیل - برنافیت

قبل تر گفتیم که ماهی های چرب، سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند. آجیل نیز با داشتن اسیدهای چرب امگا 6 دارای تاثیر مشابهی می باشد. اما تفاوت این دو اسید چرب در چیست؟ امگا 6، به اندازه ی امگا 3 قوی نیست، بنابراین برای دستیابی به فواید امگا 3 باید میزان بیشتری امگا 6 مصرف کنید. امگا 6 همانند امگا 3، با التهاب پوست مبارزه می کند و موجب رشد سلول های جدید می شود.

6- از مصرف گوشت گریل شده بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- کباب - برنافیت

گوشت کبابی نسبت به گوشت های آماده دارای خاصیت بیشتری است، اما وقتی گوشت به مدت زیادی گریل شود، گرمای بیش از حد، موجب ایجاد محصولات نهایی گلیکاسیون می شود. محصولات نهایی گلیکاسیون، بسیار مضرند و یک پاتوژن محسوب می شوند. از آنجا که این محصولات، به گوشت طعم بهتری می دهد، بسیاری از افراد، سلامت خود را قربانی این طعم دلپذیر می کنند. تمام ضررهایی که از سیگار به پوست شما می رسد، از طریق مصرف گوشت سوخته نیز به بدن شما منتقل می شود.

7- سبزیجات سبز مصرف کنید

بهترین و بدترین غذاها- سبزی جات - برنافیت

سبزیجات سبز نه تنها سلامت کلی شما را افزایش می دهند، بلکه آثار شگفت انگیزی بر روی پوست و مو دارند. این سبزیجات، سرشار از مواد معدنی و ویتامین هایی برای بهبود و درخشندگی پوست هستند. خواص آنتی اکسیدانی سبزیجات، موجب خارج شدن سمومی می شوند که پوست شما را تیره و مات می کنند.

8- از مصرف سدیم بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- نمک - برنافیت

اگر آب بیشتر و نمک کمتری مصرف کنید، آب کمتری در بدن شما حبس می شود، در نتیجه شکم شما نیز کمتر نفخ خواهید کرد. درست است که غذاهایی حاوی نمک خوشمزه تر هستند، اما سدیم بیش از حد برای پوست و قلب شما بسیار مضرند. مصرف بیش از حد سدیم موجب کاهش جریان خون و احتباس مایعات در بدن شده، پوست را بیش از پیش خشک می کند. ایجاد پف های دور چشم، به دلیل وجود نمک بیش از حد در مواد غذایی می باشد.

9- از مصرف غذاهای سرخ شده بپرهیزید

بهترین و بدترین غذاها- غذاهای سرخ شده - برنافیت

غذاهای سرخ شده حاوی چربی های مضری چون ترانس می باشند که هیچ خاصیتی برای بدن ندارد. اگر می خواهید بدن و پوست و مو سالمی داشته باشید، دچار التهاب پوستی نشوید و از پف کردن چشم ها و بدن خود در امان باشید، باید از مصرف غذاهای سرخ شده به طور کلی بپرهیزید.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments

مطالب مرتبط:

خانه