گیاهخواران معروف را می شناسید؟

گیاهخواری به معنای پرهیز از خوردن گوشت جانوران است که ممکن است شامل پرهیز از مصرف محصولات دامی نیز بشود. گیاهخواران انگیزه های متفاوتی دارند. بسیاری به دلیل خشونت علیه حیوانات و بسیاری به دلایل سلامتی، مذهبی یا تاریخی به این سبک روی می آورند. هنر پیشه های گیاه خوار چون کیت وینسلت، مدونا، کری آندروود، بتی وایت، ناتالی پورتمن و … نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

هنرپیشه ها دلایل زیادی برای انتخاب گیاهخواری دارند که از جمله می توان به اعتراض به خشونت علیه حیوانات و مشکلات سلامتی اشاره کرد. برای آشنایی با این گیاهخواران معروف، برنافیت را دنبال کنید.

 

کیت وینسلت

گیاهخواران- کیت وینسلت- برنافیت

این هنر پیشه ی محبوب تایتانیک در زمان جوانی شروع به گیاهخواری کرد و چندین سال است که همچنان در این وضع به سر می برد. او چنان طرفدار حقوق حیوانات است که یک ویدئو برای تحریم رستوانی که از جگر اردک غذا تهیه می کند، انتشار کرده.

ناتالی پورتمن

گیاهخواران- ناتالی پورتمن- برنافیت

ناتالی از گیاهخواران متعصب است. او مستندی به نام خوردن حیوانات پخش کرد که سوال هایی را در ذهن مردم در مورد افرادی که غذا تهیه می کنند، ایجاد کرد. وقتی از او در مورد نوشته اش سوال شد، او گفت: ” این کار ظالمانه وناراحت کننده است. سلامت ما، محیط ما و ارزش های ما باید سالم بمانند.”

جینا دیوان تاتوم

گیاهخواران- جینا دیوان تاتوم- برنافیت

این ستاره از 10، 11 سالگی یعنی زمانی که توسط یک مستند در مورد کشتارگاه تحت تاثیر قرار گرفت تا کنون گیاهخوار بوده است. بعدها مشخص شد که او دچار عدم تحمل لاکتوز است و این موضوع گیاهخواری او را تشدید کرد. او می گوید: “با این روش احساس بهتری دارم. پوستم صاف تر شده و انرژی ام بیشتر. در ضمن فکرم نیز بهتر کار می کند.”

شانیا توین

گیاهخواران- شانیا توین- برنافیت

این سوپر استار راز جوانی خود را در رژیم گیاهخواری بدون کربوهیدرات می داند که ترکیبی از مواد غذایی خام، مواد غذایی کامل، سبزیجات و آجیل است.

آریانا گرانده

گیاهخواران- آریانا گرانده- برنافیت

او از کودکی به دلیل علاقه ی زیادی که به حیوانات داشت، از خوردن گوشت خودداری می کرد. پس از آنکه در سال 2013 خود را از گیاهخواران معرفی کرد، به مجله ی Mirror چنین گفت: “من بدون شوخی حیوانات را از بسیاری از انسان ها بیشتر دوست دارم. من به شدت اعتقاد دارم که مصرف غذاهای کامل و گیاهی موجب طول عمر و نشاط خواهد شد.”

کری آندروود

گیاهخواران- کری آندروود- برنافیت

آندروود از جمله هنرپیشه های گیاهخوار است که در سن 22 سالگی گوشت را به طور کامل از زندگی خود حذف کرد. او می گوید، هر چند این کار در مسافرت ها برایم سخت است، اما تمام تلاشم را در این راستا انجام می دهم.

مدونا

گیاهخواران- مدونا- برنافیت

مدونا ظاهر جوان خود را مدیون ورزش منظم و رژیم سخت گیرانه ی گیاهخواری می داند.

پیشنهاد برنافیت: راز جوانی جین فوندا در 80 سالگی چیست؟

آنا پاکوین

گیاهخواران- آنا پاکوین- برنافیت

بازیگر فیلم خون حقیقی سال هاست که جزء گیاهخواران بوده و همچنان نیز هست. از مواد آرایشی او گرفته تا لباس هایش همه از مواد گیاهی ساخته شده اند.

بتی وایت

گیاهخواران- بتی وایت- برنافیت

بتی وایت همه ی عمر را به دوست داشتن از حیوانات گذرانده و می گوید هیچ گاه نتوانسته گوشت مصرف کند. او طرفدار جنبش اصلاحات حیوانات مزرعه و گروه دوستداران حیوانات است و به شدت معتقد است که حذف گوشت از غذاها در زیبایی او تاثیر داشته.

پیشنهاد برنافیت: خانه های شیک و لاکچری سلبریتی ها

کلی پیکلر

گیاهخواران- کلی پیکلر- برنافیت

این خواننده می گوید ابتدا تنها به دلایل سلامتی می خواستم گوشت را کنار بگذارم که یک تبلیغ تلویزیونی در مورد حقوق حیوانات دیدم. این موضوع دیدگاه من را نسبت به خشونت علیه حیوانات عوض کرد و به جمع هنرپیشه های گیاه خوار پیوستم.

مترجم: مریم اصیلی

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments