کانتورینگ صورت یا زاویه سازی چیست؟

کانتورینگ در واقع به متعادل سازی چهره گفته می‌شود که در آن با استفاده از خطوط تیره و روشن نواقص صورت را مخفی کرده و در نهایت عیوب آن پنهان می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد کانتورینگ صورت با شما عزیزان مطالبی را در میان بگذاریم.


کانتورینگ چیست؟

در کانتورینگ نقاطی از صورت را که می‌خواهیم بزرگ تر و برجسته تر دیده شود با رنگ روشن و نقاطی را که می‌خواهیم کوچکتر و عقبتر دیده شوند و فرورفته تر به نظر برسند با رنگ تیره می پوشانیم.
نکاتی در کانتورینگ صورت وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم.
۱ . سعی کنید رنگ‌های تیره و روشن را در کانتورینگ طوری باهم مخلوط کنید که مرز و خط جداکننده بین آنها مشخص نباشد.
۲ . اینکه رنگ‌های روشن اجزای صورت را بزرگ تر و برجسته تر و رنگ‌های تیره اجزای صورت را کوچکتر و عقبتر نشان می‌دهند.

۳. در کانتورینگ مناطقی که جهت زاویه سازی صورت گونه چانه و فک روی آن کار می‌شود برای هر شخصی متفاوت است.
این روش یک روش بدون جراحی برای تقویت زوایای طبیعی صورت است برای اینکه جلوه‌ی تازه تری به خود بگیرد. در واقع کانتور کردن صورت به مهارت نیاز دارد.

انواع کانتورینگ کدامند؟

کانتور صورت را به دو صورت تزریق ژل و بوتاکس یا با استفاده از زاویه سازی و رفع عیوب صورت با استفاده از کرم پودرهای تیره و روشن می توان انجام داد. برای کانتور صورت با استفاده از کرم پودر و کانسیلر ابتدا باید صورت را آماده کنیم، زیرا وقتی آماده سازی و زیر سازی کار را انجام می‌دهیم، کانتور صورت راحت‌تر و هموارتر انجام می‌شود.
اگر از پودر در کانتورینگ استفاده کنید جلوه مات تری خواهد داشت، ولی اگر از کرم استفاده کنید جلو باطراوت تری را تجربه خواهید کرد.
اینکه برای کانتور کردن صورت از کرم پودر استفاده کنید حتما باید نقشه صورت خود را بشناسید و نقاط اصلی صورت درکانتورینگ مثل نواحی فک ، طرفین پیشانی، اطراف بینی و فرورفتگی های استخوان گونه را به خوبی مشخص کنید . ترکیب رنگ هایی که می خواهیم در کانتر از آنها استفاده کنیم، نیز بسیار مهم است. هرچه کانتور صورت حالت طبیعی تر به خود بگیرد زیباتر است. سعی کنید از رژگونه صورتی یا هلویی استفاده کنید.
در آخر با استفاده از یک پودر مات و یک برس مناسب و حرکات آرام کانتور صورت خود را تثبیت کنید تا مدت طولانی تری باقی بماند.


کانتورینگ صورت با چه روش‌هایی امکان پذیر است؟

برای کانتورینگ پالت های تک رنگ و چند رنگ وجود دارد که برای کانتور و هایلایت کردن طراحی شده است. ولی با استفاده از پودرهای آرایشی بعضی از کرمها و مدادهای تیره رنگ هم کانتورینگ را می‌شود انجام داد.
اگر بینی شما باریک است دو طرف بینی را با کرم پودر روشن هایلایت کنید.
اگر بینی شما نوک تیز است از کرم پودر تیره روی نوک بینی استفاده کنید.
اگر روی بینی خود برآمدگی دارید روی قسمت برجسته کرم پودر تیره تر بزنید و دو طرف برآمدگی را با کرم پودر روشن هایلایت کنید.
اگر بینی پهنی دارید در دو طرف بینی رنگ تیره تر و خط میانی را با کرم پودر روشن هایلایت کنید.
اگر بینی شما بلند است نوک و زیر بینی را با رنگ تیره کانتور کنید تا کوتاه تر بنظر بیاید .
اگر پیشانی شما کوتاه است از کرم پودر با چند درجه روشن تر از رنگ پوست خود استفاده کنید.


کانتورینگ صورت چگونه انجام می‌شود؟

رنگ های تیره بر روی ناحیه پیشانی چانه گونه و بینی استفاده می‌شود ، برای برجسته‌سازی هم از کرمهای هایلایت استفاده می‌شود . معمولاً قسمت‌هایی از صورت را که بیشتر در معرض اشعه های آفتاب هستند با رنگ روشن هایلایت میکنند، ولی مرز بین رنگ تیره و روشن نباید مشخص باشد
برای کانتورینگ صورت ابتدا باید فرم صورت را بشناسید که جز کدام دسته از صورت ها قرار دارد.
معمولا شش مدل صورت داریم : دایره ، بیضی ، مستطیل و لوزی قلبی شکل ، مربع شکل .
صورت متعادلی که ما انتظار داریم صورت بیضی شکل است ، پس صورت را با کانتورینگ سعی می‌کنیم به شکل بیضی نزدیک کنیم.

کانتورینگ برای انواع صورت‌


۱- کانتورینگ برای صورت گرد

در کانتورینگ صورت های گرد باید ناحیه فک و کنار شقیقه ها و گردن را تیره تر کنیم و ناحیه چانه و پیشانی و وسط گونه‌ها را هایلایت کنیم و سعی کنیم رژ گونه را در زیر استخوان گونه استفاده کنیم.


۲- کانتورینگ برای صورت های قلبی شکل

برای کانتورینگ در صورتی که به شکل قلبی هستند باید شقیقه و قسمت چانه را تیره تر کنیم و روی فک و زیر گونه ها را روشن کنیم.


۳- کانتورینگ برای صورت های کشیده

صورتهای کشیده معمولاً پیشانی بلند تری دارند ، پس باید از قسمت محل رویش مو وزیر گونه ها و چانه را تیره تر کنیم ، تا صورت گردتر به نظر بیایند و قسمت بالای استخوان گونه و پیشانی را با رنگ روشن هایلایت کنیم و رژگونه را روی استخوان گونه استفاده کنیم.


۴- کانتورینگ صورت های مربعی

برای صورت های مربعی شکل برای اینکه حالت مربع را از صورت بگیریم که شکل صورت متعادل و متوازن شود ، بهتر است ناحیه فک و شقیقه را تیره تر کنیم و وسط بینی وسط گونه‌ها و چانه را با هایلایت روشن تر کنیم و رژگونه را در دو طرف استخوان‌های گونه استفاده کنید.


۵- کانتورینگ صورت های بیضی شکل

صورت بیضی شکل یکی از شکل های زیبای صورت است که برای زیباتر نشان دادن آن بهتر است وسط پیشانی و زیر چشم و روی چانه را با رنگ روشن هایلایت کنیم.


۶- کانتورینگ برای صورت لوزی شکل

برای کانتورینگ صورت های لوزی شکل باید ناحیه زیر گونه را تیره کنید.


مزایای کانتورینگ چیست؟

با کانتورینگ، صورت زیباتر و جوان تر دیده می‌شود. شما در چند دقیقه طوری تغییر می کنید که جذابیت ظاهری شما چند برابر می‌شود. کانتورینگ صورت و جوانسازی پوست از خدمات مخصوص زیبایی صورت، گونه، فک و چانه و زاویه سازی صورت هستند که در بعضی از کلینیک‌ها نیز انجام می‌شوند.
در زاویه سازی صورت با استفاده از تزریق ژل یا فیلر و تزریق بوتاکس یا همان ضد چروک استفاده می شود.
در تزریق ژل که ماده اسید هیالورونیک در آن وجود دارد ، زاویه سازی صورت و بهبود ساختار پوست انجام می شود.
بعد از زاویه سازی صورت حس بد در شما از بین رفته و شما احساس خوبی در این جوان سازی را تجربه خواهید کرد.
در زاویه سازی با استفاده از تزریق ژل ، برجسته کردن گونه و صورت و جوانسازی پوست انجام می‌شود.


آیا کانتورینگ عوارض دارد؟

اینکه زاویه سازی و کانتورینگ با استفاده از ژل روی صورت اثر مثبت نداشته باشد بسیار کم است، اما ممکن است بعضی وقتها یک خطر کوچک از لک یا کبودی پیش بیاید که درصد آن بسیار پایین است.
بعد از کانتورینگ با استفاده از تزریق ژل تا ۲۴ ساعت نباید صورت خود را ماساژ داده و به صورت خود فشار وارد کنید و تا چند روز بعد از تزریق ژل نباید در معرض مستقیم نور آفتاب قرار بگیرید.
عوارضی که در زاویه سازی و کانتورینگ صورت با استفاده از تزریق ژل ممکن است وجود داشته باشد، تورم است که ظرف مدت ۳ تا ۷ روز برطرف می‌شود. کمپرس سرد این مدت زمان را کوتاه‌تر می‌کند.
در این مقاله در مورد کانتورینگ صورت با شما عزیزان مطالبی را در میان گذاشتیم امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments