مضرات و فواید میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن دارای فواید بسیاری از جمله کاهش چین و چروک های پوستی تا بهبود منافذ پوست می باشد. میکرودرم تنها در 30 دقیقه می تواند انجام شود، یک گزینه ی بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد است و روشی مطمئن و کارآمد برای پاکسازی و افزایش جوانی پوست محسوب می شود. البته، اگر اپلیکاتورها و وکیوم های میکرودرم به خوبی ضد عفونی نشوند، فرد بیمار را در معرض عفونت های بسیاری قرار می دهند.

میکرودرم دارای فواید بسیاری از جمله کاهش چین و چروک های پوستی تا بهبود منافذ باز پوست می باشد. میکرودرم ابریژن ، یکی از گزینه هایی است که بسیاری از متخصصان پوست از آن استفاده می کنند و از آنجا که هزینه ی زیادی در بر ندارد، یکی از گزینه های عملی برای افراد با مشکلات پوستی خفیف و دارای علائم پیری محسوب می شود.

فواید استفاده از میکرودرم ابریژن

مضرات و فواید میکرودرم ابریژن - برنافیت

میکرودرم ابریژن تنها در 30 دقیقه می تواند انجام شود، یک گزینه ی بدون نیاز به عمل جراحی و بدون درد است و روشی مطمئن و کارآمد برای پاکسازی و جوانسازی پوست محسوب می شود. میکرودرم، سلول های مرده ی سطح پوست را از بین می برد، موجب تحریک و افزایش تولید کلاژن و در نتیجه جوان شدن پوست می شود. بسیاری از افراد تنها پس از یک جلسه درمان، پیشرفت قابل توجهی را در بافت، رنگ و توناژ پوست خود مشاهده می کنند. میکرودرم به بهبود موارد زیر کمک می کند:

  • پوست های چرب و مات
  • منافذ باز پوست
  • منافذ بسته شده ی پوست
  • خطوط ریز
  • جای جوش ها
  • مشکلات پوستی خفیف (همچون رنگدانه های نا هموار و یا بافت پوستی نا مناسب)

برخی دیگر از فواید میکرودرم ابریژن شامل افزایش جریان خون و جریان لنفاوی است که سلامت داخلی پوست را افزایش می دهد.

مضرات میکرودرم ابریژن

اگر عمل میکرودرم ابریژن توسط یک فرد حرفه ای دارای گواهی مراقبت از پوست صورت گیرد، احتمال خطرات این روش را به حداقل می رساند. بسیاری از این خطرات زمانی حاصل می شود که تحت شرایط غیراستریل و یا در صورت عدم استفاده ی درست از وسایل درمانی صورت گیرد. اگر اپلیکاتورها و وکیوم های میکرودرم به خوبی ضدعفونی نشوند، فرد را در معرض عفونت های بسیاری قرار می دهند. اگر این وسیله با شدت بالا مورد استفاده قرار گیرد، کریستال های نرم آن که برای لایه برداری از پوست استفاده می شوند، ممکن است پوست را سوراخ کنند.

در صورت عدم استفاده از این وسیله ممکن است کریستال ها وارد چشم و التهاب آنها نیز بشوند. عوارض جانبی این وسیله بسیار اندک است و در صورت استفاده ی درست از آن به ندرت چنین مشکلاتی رخ می دهد. مراجعه به یک متخصص پوست ماهر برای انجام میکرودرم، خطرات احتمالی آن را به حداقل می رساند.

تفاوت انجام میکرودرم توسط متخصص پوست و متخصصان آرایشی

گرچه فواید استفاده از میکرودرم ابریژن توسط متخصص پوست و یا متخصصان آرایشی چندان متفاوت نیست، اما مضرات آن ممکن است متفاوت باشد. انجام میکرودرم در سالن های زیبایی، گزینه ی قابل اعتمادی محسوب نمی شود. البته این بدان معنا نیست که انجام میکرودرم توسط یک متخصص آرایشی در سالن های آرایشی منجر به مشکلات جدی می شود، بلکه بدان معناست که متخصصان پوست و جراحان زیبایی می دانند چه مشکلاتی ممکن است به صورت منفی بر روی این شرایط تاثیر بگذارد و به همین دلیل گزینه های قابل اطمینان تری محسوب می شوند.

guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments