سه تمرین بخشندگی که زندگی شما را نجات می دهد

همه ی ما در زندگی روزمره ی خود با مشکلات زیادی رو به رو هستیم. مشکلاتی همچون گیر کردن در ترافیک، برخورد با یک همسایه ی بد و یا کشمکش و جر و بحث با رئیس اداره. بسیاری از این مشکلات ممکن است به راحتی حل نشوند و شما را با دردسرهای زیادی مواجه کنند. اما در این مواقع چه باید کرد تا آرامشمان حفظ شود. آیا باید دیگران را بخشید و از خودگذشتگی کرد؟ آیا بخشندگی بر روی سلامت افراد نیز موثر است؟ در ادامه به این سوال ها پاسخ داده می شود.

بخشندگی موجب کاهش استرس می شود

سه تمرین بخشندگی که می تواند زندگی شما را نجات دهد

طبق مطالعات، افرادی که به طور فعال تری بخشندگی را تجربه می کنند، سطح هورمون های استرسشان به شدت کاهش می یابد. بالعکس، حتی دیدن یک عکس از فردی که نمی توانید آن را تحمل کنید، به شدت شما را دچار اضطراب می کند. علاوه بر این اضطراب، ضربان قلب و میزان استرس شما نیز افزایش می یابد. بخشش دیگران موجب کاهش استرس و خطر بیماری هایی چون بیماری قلبی و دیابت نوع 2 می شود.

بخشندگی به شما کمک می کند وزن خود را کاهش دهید

سه تمرین بخشندگی که می تواند زندگی شما را نجات دهد

هورمون هایی چون کورتیزول و گرلین، مسئول تنظیم اشتها و وزن شما هستند و طبق تحقیقات، به طور مستقیم تحت تاثیر طرز تفکر شما هستند. استرس حاصل از عصبانیت و افسردگی، موجب می شود احساس گرسنگی بیشتری کنید و نشان دهنده ی این موضوع است که بدن شما تمایل کمتری برای چربی سوزی دارد.

وقتی سعی می کنیم وزن خود را کاهش دهیم، باید به این دو نکته توجه کنیم: رژیم غذایی و ورزش. اما گزینه دیگری نیز هست که لازم است به آن فکر کنیم و آن هم شناخت شخصیت هاست. شناخت شخصیت ها می تواند به کاهش وزن شما کمک کند.

بخشندگی، عمرتان را افزایش می دهد

سه تمرین بخشندگی که می تواند زندگی شما را نجات دهد

افرادی که دیگران را بیشتر می بخشند، برای مدت بیشتری عمر می کنند و روند پیری آنها به تاخیر می افتد. در واقع افرادی که به راحتی، خود و دیگران را مورد بخشش قرار می دهند، کمتر دچار بیماری می شوند، در نتیجه عمر آنها افزایش می یابد (جالب است بدانید هر چه افراد پیرتر می شوند، احساس بخشش آنها قوی تر و مثبت تر خواهد شد).

کینه توزی و بد خلقی، عمر افراد را به شدت کاهش می دهد و در عوض بخشندگی موجب ایجاد یک زندگی شاد و پر از احساس خواهد شد. حتما عبارت “ببخش و فراموش کن” را شنیده اید، اما بهتر این است که آن را به  عبارت “ببخش و زندگی کن” تغییر داد.

guest
1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
S seyf

اینها که نوشتید فوایدی هست که از بخشیدن دیگران حاصل میشه. راهکاری برای بخشش بگیر لطفا.
وقتی من از شخصی انقدر رنجیده باشم که حتی فکرکردن و یادآوری اعمالش باعث بشه حالم بد بشه چطور میتونم آون شخص رو ببخشم؟